Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Електрическа част

Реверсивният шкаф, в който са поместени реверсорът 031(032) и спирачно - аварийният превключвател 071(072) се намира в машинното помещение, разположен надлъжно. На локомотива има два реверсивни шкафа за двете групи ТД. Спирачно - тяговият превключвател 075 е само спирачно - тягов, тоест с него не могат да се изолират ТД, докато посредством контактите на 071 или 072 могат ръчно да се изолират ТД.
Спирачно - тяговият превключвател 075 е разположен във ВВК на едната странична стена на блока 022, където е монтиран и тиристорният регулатор за спирачна сила 021 тип "БАТИР - ГАМА". спирачно - тяговият превключвател 075 има общо два ножови контакта и четири контактни гнезда(снимка 1). СТП 075 е с пневматично двупозиционно задвижване от един цилиндър и кулисен механизъм. Масата на СТП 075 е около 50 кг.
Изображение
снимка 1: Общ вид на СТП 075.

Изображение
снимка 2: Монтаж на СТП 075 на стената на шкаф 022.

Токоизправителните блокове 020(220) и 022(221) са монтирани в паралелепипедни шкафове в машинното помещение. Във всеки ТИ шкаф има по един тягов токоизправител и един спомагателен токозиправител. Тяговите токоизправители се състоят само от диоди тип ВК150-5, а спомагателтите и от тиристори ТК 200-5 или ТК 150-5. Управлението на спомагателните токозиправители се извършва плавно от електронни блокове за управление "РЕКДИН" и се контролират от напреженови и токови релета. Токоизправителите на локомотивите серия 44/45 са идентични и взаимозаменяеми. Освен това, както бе споменато по - горе, в горната част на шкафа 022 е монтиран антипаралелният тиристорен регулатор на спирачната сила 021(снимка 3). Токоизправителите на локомотивите се охлаждат принудително посредством двигател - вентилатори, разположени под коша на локомотива.
Изображение
снимка 3: Общ вид на ТИ шкаф 022.

Изображение
снимка 4: Поглед към блока за управление "РЕКДИН" и напреженовите релета на СИ.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
директната спирачка на тези локомотиви е изпълнена по сравнително проста схема, в която участват два кранмашиниста - шибърен тип "Кнор - ST1", два предпазни вентила, регулирани на 3, 8 атм., двойноотбивачен вентил к кранове за изолиране на кранмашинистите.

Кранмашинистът(фиг. 1) е монтиран на страничната стена на кабината върху метална планка, която се явява негов носач. Устройството на кранмашиниста е следното (схема 1). Всички елементи са събрани в чугунен корпус 11, чиято долна част се явява и шибърно огледало за кръглия шибър 9. Кръглият шибър се задвижва от ръкохватката 1, чрез която движението се предава на стержена 7, който чрез щифт влиза в каналите на шибъра, който пък с цел уплътняване е притиснат от пружината 8. Корпусът е стегнат в здрав пакет с два болта 10 (М12Х60). Ръкохватката е захваната с една обикновена гайка 6 и коронна гайка 5, която придава естетичен вид на кранмашиниста. Ръкохватките биват три вида, като два от тях завършват с кръгла или елипсовидна топка от бакелит, а третия вид, както е показано на схемата е изпълнен от стомана без топка. Ръкохватката на кранмашинист, заедно с коронната гайка са никелирани, а болтовете и гайките, стягащи двете части на корпуса са от неръждаема или поцинкована стомана. Корпусът се боядисва с цел предпазване от корозия и други вредни влияния, като за целта е подходящо да се използва антикорозионна защитна боя.

Изображение
Изображение
фиг. 1 Общ вид на КМ за директна спирачка ST-1

Изображение
Схема 1: Разрез на кранмашиниста.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ПУЛТОВЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ

Общи сведения и конструкция

Електрическите локомотиви серия 44/45 са съоръжени с принципно еднакви по оборудване пултове за управление. Пултът е метална рамка, на която са монтирани съответните панели с оборудването. Контролерът за управление ляга в специални държачи на пулта, а отгоре се затваря с два капака. На капаците на контролера са монтирани указателни табелки за реверсора и контролера(скала за положенията му). Отляво на контролера се намира централната част на пулта, на която са монтирани ключове и бутони за управление на различни възли от локомотива. При серия 45 на този панел заводски е бил монтиран многостепенен ключ за електрическите стъклочистачки, който в последствие е заменен с обикновен двупозиционен от типа це-ка. На централния панел са монтирани и четири броя сигнални лампи за сигнализиране мазенето на компресорите, отворена врата на блокиран шкаф или коридор и опасност от пожар. Тук са монтирани и магнитните указатели за контролиране положението на ГВП на собствения и управлявания(по СМЕ) локомотив.
На локомотиви серия 44 над №130 над централния панел, върху панела с измерителни уреди се намират лампите на допълнителната сигнализация във веригите за контрол на вентилацията, която се състои от осем сигнални лампи, имащи следното значение:
406 - Лампа, сигнализираща изключване на време - релето за контрол на вентилацията;
493, 494 - Лампа, сигнализираща неработещ или със слаб дебит вентилатор за охлаждане на спирачните резистори;
220 - Сигнализира невключило реле В8 на блок 220;
221 - Сигнализира невключило реле В8 на блок 221;
461 - Спрял или с недостатъчен дебит 1-ви вертикален вентилатор;
462 - Спрял или с недостатъчен дебит 1-ви хоризонтален вентилатор;
463 - Спрял или с недостатъчен дебит 2-ри хоризонтален вентилатор;
464 - Спрял или с недостатъчен дебит 2-ри вертикален вентилатор;

На същия панел отдясно на сигналните лампи са монтирани три бр. измервателни уреди - амперметър за ток на влаковото отопление, амперметър за ток на заряд/разряд на АБ и селсин - приемникът(указател на степените). Другият панел с измервателни уреди съдържа волтметър за напрежението в КМ, волтметър за напрежението на ТД, два амперметъра за ток на ТД и ел. скоростомер. Под него се намира рамка с осем сигнални лампи, разделени на две групи. В първата група се намират лампите(от ляво на дясно):
-Тотман;
-Задействала защита от шкаф 830;
-Нулева позиция;
-Междинна позиция;
На някои локомотиви в депата са приели номерът на машината да се изписва на лампата за "Нулева позиция", въпреки, че това е рядко е необходимо да бъде споменато. Нормално изображението е кръг, изобразяващ условна нула. Във втората група са лампите:
020 - Пробил диод от токоизправител 020;
022 - Пробил диод от токоизправител 022;
220/221 - Пробил диод или повреда в спомагателните токоизправители 220/221;
021 - Повреда в тиристорния регулатор на спирачната сила 021;

Отляво на тази рамка със сигнални лампи има още една, също с 8 бр. сигнални лампи. На нея също на две групи са разделени следните сигнали:
-Първите четири лампи(от ляво на дясно):
1. Филтър
2. Боксуване, Пясъкоподаване;
3. Газ в трансформатора - първа степен на защитата от газ в казана на трансформатора;
4.Помощен компресор включен;
-Вторите четири лампи(от ляво на дясно):
1. Висока температура на трансформаторното масло;
2. Земно съединение в главната силова верига;
3. Недостатъчна вентилация;
4. Няма циркулация на трансформаторното масло - спрели двигател - помпи;

Отдясно на контролера се намира панел, на който е монтиран 15 степенният реостатен контролер и бутоните за включване на 1-ви шунт на задната талига и устройството за бдителност. Вдясно от този панел са ламаринена основа са монтирани:
-Магнитен указатнел за режима на работа на локомотива(тяга - спирачка);
-Два бутона за пясъкоподаване под 1-ва и 3-та колоос по посока на движението;
До тази стойка се намира кранмашинистът тип Д-2 за автоматичната спирачка.
Пултът за управление е свързан електрически посредством многополюсни конектори с веригите за управление. Закрепването в кабината става посредством една колона, на която са монтирани ключ за управление, ключ за калориферите, ключ за СМЕ и два бр. контакти за 48V и 220V. От страната на кранмашиниста посредством два болта, пултът е захванат за рамка от винкели.
Пултът, напълно окомплектован с контролер за управление и колоната му има маса 136 кг. Рамата на пулта без оборудване и колона тежи 48 кг.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
За любителите на тези електровози съм подготвил малко образователни клипчета за боравене с уредите по пулта, вдигане на локомотива под напрежение, реверсиране, набиране на позициите и кратък урок по безопасна работа. Клиповете можете да намерите ТУК.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Локомотиви серия 45:
Сцепна маса - 87 000 кг;
Колоосно натоварване - 21.75 т;
Диаметър на колелата с нови бандажи - 1250 мм;
Предавателно число на редукторите - 1 : 3.95 (20 : 79 зъба);
Максимална скорост - 110 км/ч (ограничена по обороти на ТД);
Конструктивна скорост - 180 км/ч;
Минимален радиус на преминаваните криви - 125 м;
Дължина с буферите - 16500 мм;
Най-голяма ширина - 3060 мм;
Най-голяма височина - 4650 мм;
Междуосие на талигата - 2950 мм;
Разстояние между централните болтова (база на коша) - 7650 мм;
Часова мощност - 3140 kW;
Трайна мощност - 3040 kW;
Часова скорост - 52 км/ч;
Трайна скорост - 53,3 км/ч;
Трайна теглителна сила - 20600 кг (202 kN);
Часова теглителна сила - 22360 кг (219,4 kN);
Теглителна сила на потегляне - 31320 кг (307,2 kN);
Мощност при максимална скорост - 1985 kW;
Теглителна сила при максимална скорост - 5600 кг (54,9 kN);

Тягов двигател
Номинално напрежение - 750 V;
Номинален ток - 1250 А;
Максимален ток - 1500 А;
КПД - 93,6 %;
Номинални обороти - 890 rpm;
Максимални обороти - 1830 rpm;

Мощност на спирачните съпротивления - 2990 kW;
Мощност на спомагателните машини - 151 kW;
Напречен толеранс на колоосите - 1,2 - 1,8 мм;
Относително преместване между рамата на коша и рамата на талигата - 50мм;
Маса на необресорените части на ос - 3,28 т;
Максимално вертикално ускорение на коша при максимална скорост - 1,962 m/s^2;
Максимално хоризонтално ускорение на коша при максимална скорост - 0,981 m/s^2;
Максимално стренично непогасено ускорение в крива - 0,5 m/s^2;
Диаметър на спирачните цилиндри - 12";
Брой спирачни цилиндри - 4;
Максимално налягане в спирачните цилиндри - 7,2/4,0 bar;
Спирачни маси:
-режим G - 53 t;
-режим P - 53 t;
-режим R - 99 t;
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
Схеми

Мнение от Mario Evstatiev »

По молба на колегата icobdz предлагам всеки, който има някоя схема на локомотив серия 44/45, да я пусне тук за да стане достъпна за желаещите да я разгледат.

Аз ще се включа пръв със схемата на ГВП на лок. 44 от №131 до №145

КЛИК

Поздрави!
64.19
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 9:24 am
Местоположение: Сф

Мнение от icobdz »

Ура, намерих една папка с доста схеми ама сега не ми работи скенера :cry: но в скоро време ще кача поне на 830,СМ,тягова,пантографи,и т.н.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

icobdz написа:Ура, намерих една папка с доста схеми ама сега не ми работи скенера :cry: но в скоро време ще кача поне на 830,СМ,тягова,пантографи,и т.н.
Ами, Ицко, браво, ще ти дам свободно място в дата.бг да си ги качиш. Желателно е обаче тази информация да бъде систематизирана и поставена в библиотеката на форума.
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Търся скици и чертежи на 44/45,по точно,скици и чертежи на:Пантографите,талигите,коша,кабините(отпред и отстрани),Машинното и тн.По възможност с размери!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

KRAKOMOBILA написа:Търся скици и чертежи на 44/45,по точно,скици и чертежи на:Пантографите,талигите,коша,кабините(отпред и отстрани),Машинното и тн.По възможност с размери!
За скици може да се урди, но чертежите с точни размери ми убягват нещо. Има такива в депо Подуяне, но те са на хартия формат А-0, а това е проблем при копирането... :?
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

KRAKOMOBILA написа:Търся скици и чертежи на 44/45,по точно,скици и чертежи на:Пантографите,талигите,коша,кабините(отпред и отстрани),Машинното и тн.По възможност с размери!
Общ вид и разположение на съоръженията на ЕЛ серия 44/45
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Оборудване 3-D

Мнение от dido73 »

Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 137
Регистриран на: Съб Ное 04, 2006 4:49 pm
Местоположение: ЦП"ТПС" ЛОКОМОТИВИ ЛОК. ДЕПО ПО

Мнение от 44 058 »

Принципът за напрекъснатото конструктивно усъвършенстване се спазва и с последната доставка на локомотивите от серия 43. Локомотивите от серия 43Р са съоръжени с мощна електродинамична спирачка и противобуксуваща защита. Мощността на електрическата реостатна спирачка е 3200kW. Спирачката реализира максимален спирачен ефект в скоростния диапазон 130-75km/h. Използва се за поддържане скоростта на влака по наклон или за спиране. Локомотивите от серия 43, имащи реостатна спирачка, са със серийно означение 43Р(44 и 45).
На фиг.19 е показана пневматичната спирачна уредба на локомотивите от серия 43Р. Спряма базисната серия 43 съществуват малки различия.
Компресорите 900 са сменени с нов бързоходен тип К200. Монтирани са в машинното отделение над изграждащите реактори посредством носачи. Засмукват въздуха през маслените смуквателни филтри 903. Налягянето на сгъстения въздух се повишава на две степени, като във втората степен въздухът се сгъстява да 9,5.10 Ра. Другите елементи, монтирани на нагнетателния въздухопровод между компресора и главния въздушен резервоар, са същите както при другите серии локомотиви.
Командуването на автоматичната влакова спирачка и локомотивната спирачка става чрез кранмашинистити 916 тип “Кнор Д2”
Директната спирачка на локомотива се командува чрез кранмашинисти 917 тип “Кнор”-обикновен, шибърен.
Всеки локомотив от тази серия са снабдени с функционен вентил 920 тип Ее115. Към него са свързани два помощни ризервоара 910 с обем 25дм. Куб. и 911 с обем 5дм. Куб. Командите за задържане и разхлабване се реализират от два двустепенни преводача на налягането 922 тип Dü 23 а/2,1 и два изпускателни вентила 930 тип ALE. Последните изключват действието на пневматичната автоматична спирачка, когато се задейства реостатната, с цел да не се получи заклинване на колоосите и окопаването им. По същия начин се блокира и директната спирачка, когато е включена реостатната.
Благодарение наналичието на двустепенните преводачи на налягането могат да се реализират два режима на спирачна сила. Това се осъществява с помоща на центробежния регулатор 923, монтиран към третата колоос, който в зависимост от скороста впуска или изпуска въздух от камерата F на преводача на налягането. Необходимия за целта въздух се черпи от въздухопровода за високо налягане през крана за изолиране 977, дроселния вентил 952, резервоара 912 с обем 9дм.куб. , кондензаторното гърне 936, гъвкавите съединителни проводи 961, центробежния регулатор 923, товаро –пътнически обръщател 921 на положение R и камерата Е на предавателя на налягането. За осигуряване плавност при превключване на степените на задържане към камерата Cv e включен паралелно един допълнителен резервоар 913 с обем 1дм.куб.
Другите елементи на спирачната уредба са същите както на другите електрически.

Изображение

Източник:Влакови спирачки
Автори:С.Василев,В.Паунов,П.Сърнов.Е.Бенчев
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Само ще допълня, че на локомотивите серия 43Р до номер 145 се използва кранмашинист за директната спирачка тип St-1, описан в друга тема тук, а на локомотивите от №146 нагоре е монтиран кранмашинист за директната спирачка тип Дако-БП, автоматичен, клапанно - мембранен с възможност за допълване на загубите в СЦ. По конструкция двата кранмашиниста значително се различават и по - нататък подробно ще бъде описан кранмашиниста Дако-БП.
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Пневмотабло

Мнение от dido73 »

Един незавършен опит за създаване на 3D визуализация на пневмотабло от локомотиви 43/44/45.
3D вариант на пневмотабло
За съжаление този 3D начин на изобразяване става твърде бавно поради естеството и сложността на процесите при работа в 3D.
Ако някой може да направи по-бързо и пълно нагледно изобразявае на таблото нека да се включи.
Схематично изобразяване в 2D също е вариант.

п.п. Снимковия материал, който е в наличност показва таблото на части, тъй като не е имало възможност за цялостното му заснимане. Има снимки на таблото от 44-061, но за съжаление снимката е по време на ремонта й с ъс свалени пневморелета и вентили.
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация