disell написа:На дизеловите им събратя наистина дори и да удариш на екстрено противоповличащата си работи до пълното спиране и спирачния път се удължава , миналата година на спирка Ген.Колев по 28 линия ,поради зацапване на глава релса с листа и черници от близкото дърво с каквато и скорост да влезеш в началото на перона все се подминаваше независимо дали си ударил на екстрено или си направил нормално спиране , единствено при влизане с около 5 км/ч

се успяваше да се спре навреме като и тогава противоповличащата се скъсваше да разхлабва , но поради ниската скорост все пак ДМВ-то спираше в рамките на перона.
Сам го каза - "спирачния път се увеличава" при действието на противоплъзгащата защита. Ако става въпрос за няколко метра и там долу стои човек паднал на релсите, то противоплъзгащата с цел да не се окопае влака ще си го прегази като стой та гледай меса на релси

Би трябвало да не е така, а именно при екстрено задържане независимо от окопаване или закопаване или каквото и прокопаване да става, не трябва да има никакво подлашкване, НИКАКВО, защото за няколко метра подлашкването може да коства човешки живот.
Това е същото като да задържиш екстрено и точно преди препятствието (кола, каруца хора) да подлашнеш с кранмашиниста за да не окопаеш влака. С такова нещо фиксирано на лентата машинягата отива да топли наровете и някои други работи в панделата.
lok43r написа:Абе ти се смееш ама след проба в гара Перник с дезиро - при скорост 25 км/ч и пълно екстрено задържане спирачен път 45 м. Напълно недопустимо! И въпреки това вероятността да изкарат машиниста виновен е голяма - укриват от него всички показания от компютъра на дезирото.
Това е тъжен смях. Не мога да се съглася , че от 25 км/ч и при блокирали колела при екстрено задържала 100 тонна мотриса ще се плъзга
45 м 
Каквото и плъзгане да беше и каквото окопаване да е нямаше да се пързаля 45 метра ако не е подлашкала няколко пъти. Така че машиниста няма никаква вина в този случай.
Може би аз нещо бъркам и противоплъзгащата защита ще намали спирачния път в сравнение с неработеща такава и блокирали колела при еднакви други условия (еднакъв състав, скорост, момент на задържани и състояние на релсите).
Нека специалистите се произнесат. Има хора във форума, които се занимават с изследователска дейност и имат такъв опит.