Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Модернизираните за Сръбските железници локомотиви серия 461 - 200 са поредния провал на предприятието Кончар. Освен, че локомотивите са си по начало лоша конструкция(произведени от Електропутере и доставяни за нас като серия 46, а за ЮЖ като серия 461), хърватите са ги довършили с поредната малоумна идея. Прави се частична модернизация, но не се премахват диодните токоизправители и превключвателят на степените. Управлението обаче е микропроцесорно, като се следи ток и задание както при 46 200, но тук процесорът не влияе на модерна тиристорна устоновка, ами на обикновено АТП :shock: Не закъсняват и оплакванията и някои от машините са изпращани на доработка в "МИН - Ниш". Освен това системата за управление дава хиляди, хиляди откази, като даде шанс на сърбите по - често да си припомнят какво означава IZOSTAVLJANJE VOZA :lol: Да преведа на български - ОСТАВЯНЕ НА ВЛАК :lol: :lol: :lol:
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Снимка на кабината на локомотив JŽ461 - 203. Машината е с микропроцесорно управление на превключвателя на степените. Не се заблуждавайте - НЕ Е ТИРИСТОРНА!

:arrow: На кратко за кабините.
Те са изпълнени в унифициран вариант с модернизираните локомотиви серия 444 - 000. Пултовете са абсолютно еднакви с тези на серия 444, като дори означенията на апаратите, монтирани върху тях саа идентични. На сигналното табло има сигнална лампа за работа на превключвателя на степените и друга за повреда в същия. На информационния дисплей също има изведена сигнализация за превключвателя на степените.

:arrow: Малко за самите локомотиви.
Появата на серия 461 - 200 е съпроводена от преговори на ръководството на "Железнице Србиje" с "Кончар". От завода им предлагат технически условия за модернизация на локомотиви тип LE5100(БДЖ 46, JŽ461), изработени при модернизацията на нашите локомотиви серия 46. В техническите условия са нанесени малки промени, касаещи главно разположението на пулта, спирачното оборудване, системата "Автостоп", както и някои особености по електрическата и апаратно - машинна част. Първоначално е залегнала тиристоризация. В последствие, екип от сръбски инженери предлага да се замени румънския превключвател на степените с такъв на фирмата "Минел", като се запази съществуващата схема за регулиране на напрежението на ТД. Тоест, локомотивите да останат със степенно 40 позиционно регулиране на напрежението. Моторните блокове се модифицират, но се запазват диодните изправителни мостове. Проектира се и се вгражда система за управление с микропроцесор, която командва превключвателя на степените. Вградена е и система за автоматично поддържане на скоростта. В последствие, последната дава незадоволителни резултати, тъй като е много трудно да се поддържа непрекъсната скорост в променлив профил, имайки се в предвид, че тук се управлява степенен превключвател и преминаването в спирачен режим е по - бавно. Това от своя страна води до затруднения при возене на влаковете и машинистите често предпочитат изключването на тази система и ръчно управление на локомотива. Спомагателните машини се захранват от инвертор с микропроцесорно управление, както при 444. По механичната част са извършени незначителни модификации, касаещи главно редукторите и мазилната инсталация на ребордите.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Чуждите железници | Foreign railway administrations”

Информация