Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София
Летящият холандец, легендарният локомотив!Той е първият от новите локомотиви от серия LNER. Пуснат е на 7 февруари 1923 година. Летящият холандец представя последните Британските технологии и дизайн.
Летящият холандец не само е един голям символ на елегантност и сила, но поставил световен рекорд за най-дълъг пробег през 1928 година, преминал 630,8 километра от Лондон до Единбург само за 8 часа.
След 40 години служба, като един от последните парни машини в Британската ЖП система, Алан Пеглер го купил и реставрирал през 1963 година; другите 70 локомотива в неговия клас са бракувани.

Ето и главната му информация!


Тип локомотив: LNER A1 4-6-2 8P, номер 4472

Гориво: въглища

Колоосна формула 2-3-1

Диаметър на двигателните колела 2.03 метра

Максимална скорост: 161 километра в час

Височина: 4,03 метра

Широчина: 2,74 метра

Дължина с буферите: 21,47 метра

Тежест: 171 U.S тона 155 t

Теглителна сила: 13 532.93 килограма

Вместимост на тендера:

въглища: 9 U.S тона 8.2 t

вода: 22.712 m3

Спирачки: Вакуумни Hardy

Ето снимка

Изображение

44-134-редактирал съм описанието според българските стандарти
И аз съм го редактирал за да поправя глупостите. Корекциите са в червено.
И нещо важно: не е летящ холандец, а шотландец (Flying Scotsman).
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Машиниста написа:с конфигурация 4-6-2
Аз поне от снимката не виждам такава формула :wink:
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Има нещо сгрешено, но не знам дали е в описанието на самия локомотив или правописна грешка на нашия колега :roll: Колоосната му формула е 2-3-0 с 4-осен тендер :idea:
64.19
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

в същност е 2-3-1 :wink:
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

В Англия и доста други страни е възприето колоосната формула да се означава с броя на колелата, а не на колоосите.
Друг въпрос е, че е малко сбъркана българската терминология, очевдно при превода от някъде.
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

bdz46 написа:В Англия и доста други страни е възприето колоосната формула да се означава с броя на колелата, а не на колоосите.
Друг въпрос е, че е малко сбъркана българската терминология, очевдно при превода от някъде.
Да сигурно имам някъде в превода,защото английския ми не е най-добрият,а иначе за терминологията съм сигурен,че имам грешки.Все пак съм навлизащ в сферата :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ясно е. Но английската история с броя на колелата е много смотана. Ако не се усетиш си мислиш, че автора е сгрешил. Сега като се изясни и преброих всичко си е вярно.
64.19
Мнения: 13
Регистриран на: Съб Мар 17, 2007 5:36 pm
Местоположение: Гостивар, Македония

Мнение от polval »

'Летящият Холандец' е грешно, Става въпрос за Летящият Шотландец (Flying Scotsman).

Поздрави
Тино
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

"Летящият холандец" е опера от Рихард Вагнер , написана по интересен сюжет - често пъти моряците на големите кораби при заобикаляне на нос Добра Надежда ( най - южната точка на Африка) засичали в морето самотен и реещ се призрачен кораб , без всякакъв екипаж. Според поверието , срещата с това привидение вещаела беди и нещастия.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Поправил съм неточностите в поста (виж горе). Човекът явно не е наясно с локомотивите (нарекъл е тендера "вагон за въглища и вода" и др.), но има желание и ще са научи.
А недоразумението с колоосните формули иде от различните системи на обозначение. По система Уайт, използвана в САЩ и Великобритания, се броят колела. Например 2-8-2 означава две свободни носещи колела отпред, 8 двигателни, свързани в общ механизъм, и 2 свободни носещи отзад. По немската система, възприета и доразвита от UIC, цифрите означават колооси, като са въведени и знаци, показващи дали колоосите са лагерувани в машинната рама или в отделна талигова рама, двигателните колооси са означават с буква, като броят им са представя с поредна буква от латиница - А е една колоос, В - две, С - три и т.н. Горният пример ще изглежда тъй: 1'D1' - 1 свободна колоос, оформена като едноосна талига, 4 двиателни в общ механизъм, лагерумани в машинната рама, и отзад още една свободна едноосна талига. Ако отпред или отзад няма свободни колооси, не са пише нищо. По старата пруска система ще изглежда тъй: 4/6 - 4 двигателни от общо 6 колооси (почти никаква информация). По френската система пък е 141, като с туй число започва и серията, към която са числи машината. Има и други системи за колоосни формули, но най-съвременната и използвана вече в целия свят е UIC, по която могат да са дефинира всякакъв ТПС. У нас за парните локомотиви беше възприето изписване само с цифри и тирета: 1-4-117. Числото с малки цифри отзад означава колоосното натоварване в тонове. При липса на свободна колоос са пише 0 - например 1-5-0, 0-4-0 и т.н.
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Браво и на Бай-Трамвай, за изчерпателния отговор!!!,(пояснение също) но ще помоля и него самия да Ви поясни какво значи "локомотивна кола", е те!, от там иде отговора за обозначението, на колоосната формула!, на парните локомотиви!!!. :wink: Пример пета трета колоос...
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Този пост ме връща в първите ми дни във форума, когато нищичко не знаех. Благодаря на Трамвай за изчерпателният отговор и също така за направените корекции :)
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор
choveka_vlak написа:Браво и на Бай-Трамвай, за изчерпателния отговор!!!,(пояснение също) но ще помоля и него самия да Ви поясни какво значи "локомотивна кола", е те!, от там иде отговора за обозначението, на колоосната формула!, на парните локомотиви!!!. :wink: Пример пета трета колоос...
Локомотивна кола са нарича ходовата част - сборът от рама, колооси, окачване, спирачни механизми, теглично-отбивачни съоръжения. В някои литературни източници са среща и като "екипаж".
Мнения: 54
Регистриран на: Пет Дек 04, 2009 11:43 am
Местоположение: Sofiq

Мнение от zhivko88 »

Ето една актуална снимка на Летящият шотландец, че като гледам в темата няма нито една снимка(работеща) за тази класика .
Изображение
Мнения: 118
Регистриран на: Пон Мар 10, 2008 11:22 am
Местоположение: София

Мнение от refil »

Локомотива се казва Летящия ШОТЛАНДЕЦ !!!!
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация