Ще допълня: такива, които имат комутатор, т.е. колекторни. Всички сте забелязвали например като претоварите ръчна бормашина кръговия огън по колектора й през вентилационните отвори. Ако е за съвсем кратко няма страшно, но ако не я разтоварите веднага изолационните ламели се овъгляват, дават междусекционно късо, и роторът - за боклука.bdz46 написа:Винаги има вероятност, щом има електрически двигатели/генератори.

Глобален модератор
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Аз пък да спомена само че проблема с кръговия огън има две страни първата е локомотивната бригада защото остават без двигателя направил кръговия огън и втората са момчетата от ремонта които им се разказва играта докато търкат колектора с парцали с екстрационен безнин с надеждата да им се размине вдигане на локомотива и подмяна на тягов двигател
Ако искаш да се научиш да летиш,трябва да се престрашиш да скочиш
Темата е стара,но сега я видях.
Кръговия огън се получава само при колекторни мотори и генератори.На серия 07 генератора не е колекторен за прав ток ,а е за променлив ,който после през изправител се пуска към елмоторите,които са колекторни.Разлика има в схемите за свързване на елмоторите ,като при 06 са свързани в 3 групи-1 и 4, 2 и 5 , 3 и 6 и при повреда на един от тях се изключва цяла група.На 07 са паралелно свързани и може да се изключват поединично,но не съм ги учил и карал и не мога да опиша точно как е.
Кръговия огън се получава само при колекторни мотори и генератори.На серия 07 генератора не е колекторен за прав ток ,а е за променлив ,който после през изправител се пуска към елмоторите,които са колекторни.Разлика има в схемите за свързване на елмоторите ,като при 06 са свързани в 3 групи-1 и 4, 2 и 5 , 3 и 6 и при повреда на един от тях се изключва цяла група.На 07 са паралелно свързани и може да се изключват поединично,но не съм ги учил и карал и не мога да опиша точно как е.
Просто изключваш еднин ключ на левият апаратен шкаф и готово.shotik написа:Темата е стара,но сега я видях.
Кръговия огън се получава само при колекторни мотори и генератори.На серия 07 генератора не е колекторен за прав ток ,а е за променлив ,който после през изправител се пуска към елмоторите,които са колекторни.Разлика има в схемите за свързване на елмоторите ,като при 06 са свързани в 3 групи-1 и 4, 2 и 5 , 3 и 6 и при повреда на един от тях се изключва цяла група.На 07 са паралелно свързани и може да се изключват поединично,но не съм ги учил и карал и не мога да опиша точно как е.

Понеже и аз сега виждам темата искам да побавя че генератора на нейно величество седмицата също има колектор но е пръстеновиден.shotik написа:Темата е стара,но сега я видях.
Кръговия огън се получава само при колекторни мотори и генератори.На серия 07 генератора не е колекторен за прав ток ,а е за променлив ,който после през изправител се пуска към елмоторите,които са колекторни.Разлика има в схемите за свързване на елмоторите ,като при 06 са свързани в 3 групи-1 и 4, 2 и 5 , 3 и 6 и при повреда на един от тях се изключва цяла група.На 07 са паралелно свързани и може да се изключват поединично,но не съм ги учил и карал и не мога да опиша точно как е.
Състои се от два отделни прастена достатачно разделени и изолирани един от друг. Към тях се подава захранването на възбудителната намотка от тиристорите. И невероятно лесно е да изолираш ТЕД на седмица- щракаш ключенцето ОМ ( отключение моторов) както казва колегата disell и готово! Но с това си деиствие настъпват три промени в схемата на локомотива. Прекъсва се захранването на ЕПВ-то на ходовия контактор , шунтират се спомагателните контакти на ходовия контактор и в схемата на селективния възел се шунтира съпротивлението на индуктивния датчик. При което се намалява възбудането (мощноста) на локомотива

Дело было так Еду себе по деревенской дороге. Дорога сырая местами лужи, лед, машину местами подтаскивает, но идет уверенно (хотя резина стоит та с которой машина продавалась, на зимнюю менять буд
Последно промяна от марковІ на Нед Дек 20, 2009 9:49 pm, променено общо 2 пъти.

Да така е. Нейно величество седмицата има уникална 3-канална електронна схема за регулиране по ампераж , напрежение и мощност на ДД. Така че вероятноста да се получи кръгов огън от пренапрежение е много малка дори и да не е шунтирала. Напрактика седмицата шунтира при 38-40 и 55-60 км/ч но в действителност напрежението към ТЕД е решаващо за превключването на шунтовете , макар в техническото описание се посочва ампеража като фактор за превключване.марковІ написа:При 07 серия шунтовете се включват автоматично при определена скорост и по този начин се избягва това явление, а при електровозите шунтовете се включват ръчно и тогава има такава опасност от кръгов огън. При неправилно действие на лок. маш. Така си мисля аз по принцип..Anonymous написа:А при дизел-електрическите локомотиви може ли да се получи ?
След кръгов огън само да гледаш ТД отвътре си е изпитание-овъглени изолатори, траверси, плочки, та дори и челото на ротора. Следва едно лудо търкане с бензин и шкурене с плахата надежда да вдигне изолация , че да не развързваш. 

ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене

Глобален модератор
Дааааааааааа, криво ми е че!, доста малко хора на брой!, те разбират!,- а от това би зависила "ездата"-им... 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Това можеби е най коментираната тема при електровозите но има много условия и комбинаци от тях които трябва да са налице за получаване на кръгов огън но основно са високо напрежение над 720-750 волта на ТД и висока скорост следователно високи обороти на ТД.По принцип много зависи качеството на четките на ТД колкото са по меки толкова повече се напластяват между ламелите на колектора и ТД е склонен да даде кръгов огън заради по лесното прескачане на искра между две отделни ламели което важи за целия колектор разбира се но решаващия фактор е високата скорост съответно обороти на ТД и малкото време да изгасне дъгата между ламелите тогава това става между повечето ламелите на целия колектор което от своя страна води до много къси съединения в веригата на ТД и се получава голям ток и земно съединение = кръгов огън. Също така вината за това явление не е само на "скапани четки" но и на начина по които се задава режим на ТД демек карането което основно зависи от задконтролерното устройство. При което аз правя следният извод от човек който познава начина на работа на дадена електрическа машина неините параметри и особености може да се очаква ,че работи с нея в допустимите граници и тя ще работи добре другото е...

Напълно подкрепям мнението на icobdz . Да се наблюдава кръгов огън си е доста рисковано занимание. Най-лесно може да се види на някоя бормашина или миксер с износени четки.Не е и задължително огъня (електрическата дъга) да мине по "околовръстното". Може да мине и напряко .Резултата е един и същ - "макс. ток ТД" и "земно"


Радвам се закоето! При шестиците въпроса е или ТЕД или ГГ. Особено гърмежи се получават когато не шунтира навреме или вообще невключи някои шунт.pecata1 написа:аз имах случай с 06-41 грьмна ГГ и се запали. колектора на ГГбеше стопен направо за сьжаление това и беше края на машината

здравейте.много ме интересува един въпрос свързан с ел.локовете и реших да ви попитам.по принцип няма нищо общо с кръговия огън,но не видях подобна тема и за това реших да попитам в тази.ако съм сгрешил се извинявам.става въпрос за преминаването на монофазното напрежение от контактната мрежа в трифазно за захранване на тяговите двигатели и двигателите на вентилаторите.това посредством някакъв преобразувател ли става и ако е така мога ли да му намеря схема за да придобия някаква представа.благодарности ако ми отговорите 


Техник
Контактна Мрежа (25kV) -> Трансформатор -> Токоизправител -> Тягов Двигател. Сам прецени.schumacher200869 написа:здравейте.много ме интересува един въпрос свързан с ел.локовете и реших да ви попитам.по принцип няма нищо общо с кръговия огън,но не видях подобна тема и за това реших да попитам в тази.ако съм сгрешил се извинявам.става въпрос за преминаването на монофазното напрежение от контактната мрежа в трифазно за захранване на тяговите двигатели и двигателите на вентилаторите.това посредством някакъв преобразувател ли става и ако е така мога ли да му намеря схема за да придобия някаква представа.благодарности ако ми отговорите

Информация
Модератори