Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

42 072.9 написа:Лесичери. А навреме ли влизат в Сф/Ва?
Би трябвало...днес 2602 се теглеше от ЕЛ 44 111.3 и пристигна 2 минути преди време и замина точно по разписание.Предполагам,че в Сф е бил точно навреме или 1 мин преди време.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Докато Сф караха за Варна и ГО машини въртяха на тези влаци 111 имаше късмета да търчи със 130 на 2636 малко след като отпадна заповедта.
Нека да карат влаците на време, все пак имат всичко.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

:arrow: От скоро БВ 5621/5624 вози инвалиден вагон (18-метров). Подобрено е качеството на услугата за сметка на увеличеното времепътуване. :twisted:

:arrow: ПВ 30115/30110 вече се движи с обновен състав - вагони 45-та серия (2 броя).
Изображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В същото време БВ 7622 беше със състав, достоен за статия на ужаса във вестник "ШОК". От общо 5 вагона(без фургона), положението беше следното:

:arrow: "А" вагона бе с неработещо осветление и отопление, но въпреки това на една дама и един господин, пътуващи от Враца бяха взети пари за 1-ва класа(ебахти и класата). Към това можем да добавим мърсотията, разпадащите се врати и отварящите се сами прозорциц;

:arrow: "В" вагон серия 47 в състава на бърз влак. За пореден(и не последен път), но поне светеше и топлеше и заради първата класа. Хигиената няма да я обсъдя - под всякаква критика;

:arrow: Два разпадащи се "В" вагона серия 29-74, мръсни до безобразие, единият от тях беше с повредено осветление;

:arrow: Последният "В" вагон(до фургона) беше като контраст на другите. От тип 29-74, но светеше и грееше като за световно. Беше чист, но за тая сметка пък тоалетните бяха като след бушменско нападение.
64.19
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

По въпроса за кенефите няма какво да се коментира. Всичката свинщина я правят някой пътници. Бетер малки деца са а после БДЖ им е виновно.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44142 написа:По въпроса за кенефите няма какво да се коментира. Всичката свинщина я правят някой пътници. Бетер малки деца са а после БДЖ им е виновно.
С такива "екземпляри" е пълно и по Дефилето и по 1-ва линия. Но най - голямата свинщина е по дефилето, там и кози вкарват в кенефите.

Но за неосветения и неотоплен "А" вагон и пътниците нямат вина. Въпреки направените усилия да се превключат принудително релетата за контрол на отоплението, вагона самоизключи поради пределно слаби АБ и изгорял помощен трансформатор за заряд на батериите, което обезсмисли по - нататъшни действия за спасяване на народа от мръзнене. В крайна сметка се реши хората да се преместят в съседните топли и светли вагони, а кочината, наричана "А" вагон да остане празна.
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

44142 написа:По въпроса за кенефите няма какво да се коментира. Всичката свинщина я правят някой пътници. Бетер малки деца са а после БДЖ им е виновно.
И не само тоалетните.Дори в новите 97 серия има хора дето си качват краката с обувки на отсрещната седалка или пък тръскат цигари на земята.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Случва се вагон да даде фира на път.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

За подобни хора трябва да има жестоки глоби. Но глоби трябват и за тия дето са допуснали вагон, съоръжен с БГУ да излезе на път с неизправен помощен трансформатор 380V - 24V, както и с пределно изтощени АБ. В случая ще поясня, че дори при подадено U 1500V 50Hz, системата за отопление получава захранване, но контакторите за пускане и регулирането и не могат да превключат поради липса на управляващо простоянно напрежение 24V. Системата при вагоните серия 19-50 е с релейни елементи и консумацията на управляващ ток е голяма, което поражда бърз разряд на АБ, загуба на контактен натиск на релетата и изключване. В по - лошия вариант може да се предизвика недостатъчен натиск и горене на дъга, която поврежда фините контактни пера. Опита да се включат принудително релетата за отопление бе увенчан с неуспех поради факта, че напрежението бе толкова слабо, че е недостатъчно за удържане бобините на мощните електромагнитни силови контактори.
64.19
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Невярвам от Сф да са пуснали така вагона. Обикновенно началник влака не разрешава да замине влака от СФ.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44142 написа:Невярвам от Сф да са пуснали така вагона. Обикновенно началник влака не разрешава да замине влака от СФ.
Обикновено да, но необикновено вагона е с неизправен помощен траф и разредена до 14V АБ. Това означава, че трафа или е думнал предния ден или вагона си върви така от доста време(поне 48 часа) и в даден момент батерията капва и става срив в управлението на силовите вериги. Но в случая по - лошото бе, че хора, които си бяха ПЛАТИЛИ за първа класа мръзнеха от Видин още. Помолих началник - влака на Мездра да извика ръководител - смяна и да съставят акт за повредата, която бе установена на път без специални инструменти... Да не говорим, че във вагонно депо ще има да се лутат докато открият причината, защото така им е угодно, на всяка повреда вземат пари, а не дават гаранция. Като се повреди пак при тях и пак му вземат парите. Нещо познато от локомотивите.
64.19
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Не е задължително. Примерно състава на вл10127 като нощува на СП не изкл осветлението цяла нощт. На сутринта половината вагони са финиш. Такава е и практиката и на КВ.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44142 написа:Не е задължително. Примерно състава на вл10127 като нощува на СП не изкл осветлението цяла нощт. На сутринта половината вагони са финиш. Такава е и практиката и на КВ.

Ако помощния траф е здрав и изправителя не е думнал, проблеми няма. След като захранят веригата за ВО, АБ се зарежда и електронното реле за заряд и захранване подава по двупроводна верига напрежение към веригите за осветление и отопление. В случая за осветлението се ползва отделен токов кръг, защитаван от три автоматични предпазителя, разделящи осветителните кръгове на:

:arrow: Купета 1, 2, 3 и лампа WC, лампа преддверие и първа коридорна лампа

:arrow: Купета 4, 5, 6, 7 и втора и трета коридорни лампи

:arrow: Купета 8, 9 и 10 и коридорна лампа 4, преддверие и WC

Веригата за отопление се защитава от автоматичен предпазител 6А и включва в себе си:

-Реле за терморегулаторите(положение повреда и изправни). При повреда, влаковото отопление се регулира ръчно). Имало е ключ, който май го няма вече...

-Реле температура <20 градуса

-Реле температура <5 градуса

-Реле вентилация

-Реле термурегулация купета. Включва при температура в купетата <16 градуса и изключва при повишаването и до 22 градуса. На някои вагони последното може да отсъства. Тогава се контролира температурата в канала чрез живачен термостат

-Реле за контрол на притока на въздух в калорифера. Контролира дали е изправен вентилатора на калоривфера. Получава захранване от ветров контакт в канала на топловъздушното отопление

-Реле за първа група нагреватели
-Реле втора група нагреватели

-Реле помощно за сигнализация на отоплението
64.19
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Невярвам да е думнал от няколко дни понеже при вкл осветление и вентилация батерийте ще сдадат багажа много бързо.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44142 написа:Невярвам да е думнал от няколко дни понеже при вкл осветление и вентилация батерийте ще сдадат багажа много бързо.
При всички положения във Видин има пункт за техническа експлоатация на вагоните и съответните лица - ревизор вагони, които е трябвало да установят, че вагона не е изправен. Според двамата кондуктори още от Видин, вагонната инсталация е била тотално сдала багажа. По време на моята намеса, нито едно реле не реагираше и дори с помощ не оставаше във включено положение. Вероятно е, батерията да не е доливана или да е с намален капацитет, иначе би трябвало до Бо още да е здрава, ако трафа е думнал малко преди тръгване на влака. И друго интересно. Диодите на "Грец" а, бяха здрави, което ще рече, че повредата е под вагона...
64.19
Заключено

Обратно към “Архив "Вагони"”

Информация