
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Това са ГДР-ски вагони, произвеждани в завода Амендорф в източногерманския град Хале, който навремето беше основен доставчик на пътнически вагони за целия бивш СИВ. Оттам са всичките наши вагони 19-40, 20-40, 21-50 - последните купени настаро от DB. Същото се отнася и за 63-та серия, която представлява модернизирани по унгарска технология вагони, получени навремето ot ГДР. Големите руски вагони, които често виждаме в София, също са Амендорф, въпреки по-различните габарити и дизаин. Конкретно серия 43 са специална версия за регионални и крайградски влакове. Модернизирани са към 95-та, 96-та.
На 2 ноември, на гара Карлово снимах един вагон 43 серия (вагон типичен за бившия състав на "Дианата"), за който разбрах, че ще потегли с ПВ 30114 за София. Някой знае ли нещо повече за това откога този "пътник" се движи и с такъв вагон? 

Уважаема г - жо Белева,
Казвам се Веселин Малинов и съм от Пловдив.Искам да ви информирам за следното:
Понеже работя в сферата на правото , на 24-ти октомври тази година ми се наложи да пътувам до София за едно дело,което започваше твърде рано и трябваше да отида с нощния влак 8626,движещ се по маршрут Бургас - Пловдив - София.Просто бях потресен от външния вид на композицията , която в тъмното изглеждаше като излязла от някой филм на ужасите.Освен че нямаше почти никакво осветление във вагоните,самите те бяха надраскани до неузнаваемост , без течаща вода в тоалетните и с неописуема мръсотия в купетата и коридора.
Другото нещо , което ме потресе беше съставът на влака - от общо 7 вагона , 4 бяха спални , един седящ първокласен и само два седящи второкласни.Фургон отсъстваше.Хората бяха нагъчкани като в консервни кутии и трудно се намираха места дори от Пловдив.Малко след качването ми прозорецът на едното купе , където бях седнал не се затваряше; преместих се в съседното , в което на прозореца имаше доста голяма пукнатина , а вратата на купето не се затвавяше изцяло , понеже липсваше гумено уплътнение.
С оглед на това искам да ви задам следните въпроси:
1.Дали пускането на подобни състави е редовна практика в БДЖ , понеже от малък съм проявявал симпатия към влаковете и съм ги предпочитал като надежден и сравнително евтин транспорт за моите пътувания , но тази гледка в ранните часове на 24-ти октомври дълбоко ме огорчи и ще остане завинаги в съзнанието ми.
2. Ако се окаже че такива безобразия (аз не мога да ги характеризирам по друг начин) са ежеднение , какви мерки могат да се вземат срещу това?Няма ли начин да се преодолеят такива случаи като описания от мен?
3. Нужно и необходимо ли е пускането на толкова спални вагони в състава (цели 4) при положение че няма пътници и за един , а хората,които нямат финансова възможност да заплатят място в тях , се гъчкат в обикновените вагони.
4. Все пак от 1-ви януари сме в структурата на ЕС и просто не е етично такова отношение спрямо хората,избрали влаковия транспорт за своите придвижвания.Защо етиката към редовните пътници остава на заден план?
За доказателство прилагам няколко снимки , направени от мен с личния си дигитален апарат , за да видите със собствените си очи , обстановката в която пътувах с посочения от мен влак 8626:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633293772228005000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633293772122380000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633293771981442500.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633293771901598750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633293771831286250.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633293771803005000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633293771772067500.jpg
Уважаеми господин Малинов,
Бих искала да Ви уведомя, че колегите от Централно поделение "Пътнически
превози" приключиха проверката за състоянието на описаните от Вас вагони.
Действително, композицията на влак 8626 е била съставена от малко по-старите
вагони, с които дружеството разполага и са установени малък брой незначителни дефекти като посочените от вас в писмото. Както писах и в предишното си
писмо, недостигът на пътнически вагони е един от големите проблеми пред
"Български държавни железници" ЕАД, за решаването на който се търсят
различни варианти именно затова броят на седящите второкласни вагони в състава на описания от вас влак 8626 е бил само два.Колегите от Централно поделение "Пътнически превози"
основно разчитат на поетапното пускане в експлоатация на новодоставените,
рециклирани вагони от Германия, което ще дадe възможност за обновяване на все
повече композиции.
Искам да ви осведомя че "Български държавни железници" ЕАД са крайно заинтересовани от
подновяването на пътническите вагони, защото състоянието на вагоните е
елемент от качеството и конкурентността на услугата. Нещо повече,
поддръжката на остарелите вагони е твърде скъпа и в момента все по -голяма част
от приходите от пътнически превози се влагат именно в ремонт на вагони.
Ще се радвам ако подходите с разбиране към моментното състояние на
превозвача и искрено се надявам най -скоро да имате възможността да се уверите
в комфорта при пътуване с обновените композиции!
С пожелание за успешен ден!
Христина Белева,
Ръководител отдел "Връзки с обществеността"
"Български държавни железници" ЕАД
Тия луди ли са, за да решат да пуснат 43-ки на повечето бързи влакове? Според мен най-добре ще е да се направи качествен ремонт на 50 серия с частична модернизация на интериора.Колегите от Централно поделение "Пътнически превози"
основно разчитат на поетапното пускане в експлоатация на новодоставените,
рециклирани вагони от Германия, което ще дадe възможност за обновяване на все
повече композиции.

Аз съм на същото мнение,но все пак по-добре чиста 43-ка,отколкото 50-ка приличаща на ковчег.rexkos написа:Тия луди ли са, за да решат да пуснат 43-ки на повечето бързи влакове? Според мен най-добре ще е да се направи качествен ремонт на 50 серия с частична модернизация на интериора.Колегите от Централно поделение "Пътнически превози"
основно разчитат на поетапното пускане в експлоатация на новодоставените,
рециклирани вагони от Германия, което ще дадe възможност за обновяване на все
повече композиции.

Ако пътуваш с БВ в 43-ка примерно от София до Своге или Мездра - NO PROBLEM - чистота и ще излезеш от влака като бял човек. Но до Варна със сигурност всекиго ще заболят задните части.Nikss написа:Хората са решили,че като подменят съставите на бързите влакове с вагони серия 43 ще се реши проблема.Отчасти е така.Вагоните ще бъдат повече и ще бъдат чисти.А докога...зависи от пътниците само.

Прави ми впечатление, че на нощните влакове пускат възможно най-скапаните вагони. На такова дередже са тези и на 2627 (мръсни, нашарени до неузнаваемост), докато спалните определено са на ниво! Така беше когато пътувах до Варна това лято. Но вагоните на нощния за морската столица през Горна определено бяха цвете за мирисане в сравнение с тези на 8626, на които е случил Весо. На 8627 пък съм виждал цели две 47-ци в ОТВРАТИТЕЛНО състояние, докато през деня пътнически влакове могат да бъдат забелязани с хубави и чисти 50-ки със синя тапицерия на седалките.
Логиката е една - в този период на годината , през нощта пътуват по - малко пътници и следователно по - малко ще се обръща внимание в какви вагони се превозват хората.

Друг не по - малко болезнен проблем е прогресивното намаляване на съставите на някои влакове.В тази насока , примери са излишни.Всеки от присъстващите тук форумци може да изброи поне 3 влака с намалени състави.



Друг не по - малко болезнен проблем е прогресивното намаляване на съставите на някои влакове.В тази насока , примери са излишни.Всеки от присъстващите тук форумци може да изброи поне 3 влака с намалени състави.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Да им имам разбирането за "незначителни дефекти".От снимките ясно се вижда,че тия вагони са направо пред разпадане.Действително, композицията на влак 8626 е била съставена от малко по-старите
вагони, с които дружеството разполага и са установени малък брой незначителни дефекти като посочените от вас в писмото.
Информация
Модератори