
Днес на Байт Експо на нашия щанд дойде един господин, който се оказа човек от маркетинга на БДЖ. Изглеждаше свестен, за разлика от повечето ж.п. началници. Сега не мога да се сетя за името му, понеже визитката му отиде при шефа. Та го поразпитах дали има някаква информация относно новия ГДВ. Разказа ми следното:
1. 460/461 както се очакваше, в сегашния си вид отиват на кино. На тяхно място ще има чифте Букурещ - Солун - Букурещ с директен спален вагон от/за Атина. Граничните престои не са му така ужасяващи, както до сега, но ще тръгва по-късничко от Букурещ в сравнение със сегашния 461. Това се налагало, понеже се прави връзка с "Овидиус" - Будапеща - Букурещ - Будапеща, който вместо през Крайова, от край време минава през Брашов (вторият по големина румънски град) - по-дълъг път, но за сметка на това влакът е с много хубави вагони. В обратната посока разписанието било горе - долу както до сега с тази разлика, че в участъка Кулата - София и в двете направления няма да спира на Захарна Фабрика, Симитли и всички останали по-малки гарички, а само (може би) на Перник, Радомир, Дупница, Благоевград, Сандански и Ген. Тодоров.
2. Трябва да има (отново неофициално) влак Будапеща - Белград - София - Солун, заради проблемите в Косово и Южна Сърбия, както и заради лошото състояние на участъка Ниш - Куманово. Един път и ние да "намажем", не че нашата инфраструктура е "китка за мирисане". При положително развитие 5621 и 5610 ще станат пътнически между Дупница и Кулата.
3. Сегашният влак 490/491 ще бъде София - Любляна, като щял да се запази и директния вагон от/за Виена. По отношение на Истанбул имало две възможности - или да има отделен влак, както до сега, или да се движат вагони с 1651 натам и с 1650 насам, като за тази цел се разбъзикат и 498/499.
4. Локален международен КПВ Кулата - Стримон - Кулата, обслужван с гръцко Дезиро, който прави връзка с 5621 и 5624 на наша територия и с влакове за Солун и Александруполис в Стримон.
5. Съдбата на 360/361/362 и 363 не е ясна - за сега пазели без да се пускат в експлоатация 4 вагона серия 97 специално за тях - искат да има по два наши и два гръцки вагона, като изключим спалните за Атина. Иначе човекът чистосърдечно си призна, че причината за "издънките" е в гръцките диванета - първият ж.п. служител, който казва истината в очите. Аз естествено не казах, че съм подал жалба срещу неговия работодател заради този цирк. Исках да го питам и за останалите влакове, но повече нямаше време да си говорим. Последно вметна, че УБВ - тата можело да ги "попрекръстят" на ИнтерСити.
1. 460/461 както се очакваше, в сегашния си вид отиват на кино. На тяхно място ще има чифте Букурещ - Солун - Букурещ с директен спален вагон от/за Атина. Граничните престои не са му така ужасяващи, както до сега, но ще тръгва по-късничко от Букурещ в сравнение със сегашния 461. Това се налагало, понеже се прави връзка с "Овидиус" - Будапеща - Букурещ - Будапеща, който вместо през Крайова, от край време минава през Брашов (вторият по големина румънски град) - по-дълъг път, но за сметка на това влакът е с много хубави вагони. В обратната посока разписанието било горе - долу както до сега с тази разлика, че в участъка Кулата - София и в двете направления няма да спира на Захарна Фабрика, Симитли и всички останали по-малки гарички, а само (може би) на Перник, Радомир, Дупница, Благоевград, Сандански и Ген. Тодоров.
2. Трябва да има (отново неофициално) влак Будапеща - Белград - София - Солун, заради проблемите в Косово и Южна Сърбия, както и заради лошото състояние на участъка Ниш - Куманово. Един път и ние да "намажем", не че нашата инфраструктура е "китка за мирисане". При положително развитие 5621 и 5610 ще станат пътнически между Дупница и Кулата.
3. Сегашният влак 490/491 ще бъде София - Любляна, като щял да се запази и директния вагон от/за Виена. По отношение на Истанбул имало две възможности - или да има отделен влак, както до сега, или да се движат вагони с 1651 натам и с 1650 насам, като за тази цел се разбъзикат и 498/499.
4. Локален международен КПВ Кулата - Стримон - Кулата, обслужван с гръцко Дезиро, който прави връзка с 5621 и 5624 на наша територия и с влакове за Солун и Александруполис в Стримон.
5. Съдбата на 360/361/362 и 363 не е ясна - за сега пазели без да се пускат в експлоатация 4 вагона серия 97 специално за тях - искат да има по два наши и два гръцки вагона, като изключим спалните за Атина. Иначе човекът чистосърдечно си призна, че причината за "издънките" е в гръцките диванета - първият ж.п. служител, който казва истината в очите. Аз естествено не казах, че съм подал жалба срещу неговия работодател заради този цирк. Исках да го питам и за останалите влакове, но повече нямаше време да си говорим. Последно вметна, че УБВ - тата можело да ги "попрекръстят" на ИнтерСити.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
До преди 3 години си беше точно така - вагоните от Белград и София до Истанбул пътуваха до Димитровград и там се прикачваха на 498.На връщане до Димитровград пътуваха по същия начин,но вагоните за София и Белград се закачаха до Пловдив на 10242,който тръгваше в 10:30 и до София се прикачаха на 1620.3. Сегашният влак 490/491 ще бъде София - Любляна, като щял да се запази и директния вагон от/за Виена. По отношение на Истанбул имало две възможности - или да има отделен влак, както до сега, или да се движат вагони с 1651 натам и с 1650 насам, като за тази цел се разбъзикат и 498/499.
В ГДВ 2008 влак 463, който в момента се подвизава като 461, ще взима разстоянието от Гюргево до Промахон с 55 минути по-бързо, отколкото сега.
Инфото е от сайта на немските железници. Нашите гари все още не присъстват в разписанието на 463, както и целия ни ГДВ.
Link
Интересното е, че 55-те минути няма да бъдат много спестявани от престоите. Все пак сега граничният престой на Русе и Кулата е около 30 мин, така че основно ще се печели от времето на самото движение на влака.

Инфото е от сайта на немските железници. Нашите гари все още не присъстват в разписанието на 463, както и целия ни ГДВ.

Link
Интересното е, че 55-те минути няма да бъдат много спестявани от престоите. Все пак сега граничният престой на Русе и Кулата е около 30 мин, така че основно ще се печели от времето на самото движение на влака.


Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Бравоооо!!! Много се зарадвах на Зн-Кю! Край на мъченията на Дезирата с влачещата се скорост от 40 km/h. Точно при тази скорост е границата на превключване между 2-ра и 3-та хидропредавка и непрекъснато се чува промяна в оборотите на двигателите "РРрррРРР...". Край на мъчението! 
А влаците през Курило-Реброво с 40 ли ще се влачат пак? Иначе за ГО-ВА е много добра новина! Май ще имаме цяло рамо Търговище-Провадия (96 km) за Vmax=100 без сп.Калугерица-Каспичан? Прав ли съм?
П.П. Има ли още междугария със завишени скорости?

А влаците през Курило-Реброво с 40 ли ще се влачат пак? Иначе за ГО-ВА е много добра новина! Май ще имаме цяло рамо Търговище-Провадия (96 km) за Vmax=100 без сп.Калугерица-Каспичан? Прав ли съм?

П.П. Има ли още междугария със завишени скорости?

Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Информация
Модератори