Одисеята бе следната:

ПВ 50224 е приет в гара Дя в отклонение за среща с МБВ 363. 15 мин. след пристигането ни в Дя отпадна напрежението в КМ, поради което телефонирах на влаковия диспечер. Напрежението дойде и около 5-6 мин след това на главния коловоз спря МБВ 363. Като погледнах към машината видях, че причината за спирането на колегите е спучен работен токоснемател, който стърчеше нагоре...

Уведомен е ВД и към мястото е предвидено да се изпрати ремонтна машина по КМ, която да замине от гара Дца след пристигането на МБВ 363. В това време в Дца седи и чака БВ 5610, а в гара Длн чака ПВ 50225.

Часът е 19:50, пантографа на 44 074 е обезопасен и с изправния преден такъв, влакът заминава към Дца. В 20:25 пристига СМ-025 и заминава на междугарието да установи причината за счупване, която се оказва: ЗАКРИЛИ ГАБАРИТ КЛОНИ НА ДЪРВЕТА.

Часът е 21:15, изнервените пътници вече губят търпение, когато с превозната бригада ги уведомяване, че ще бъдат трансбордирани на БВ 5610, който ще спре извънредно на Дя. Благодарение на бързата реакция на присъстващите в ПВ 50224 служители на БДЖ - ЕАД е уведомен и локомотивния диспечер, а в непрекъсната телефонна връзка с влаковия диспечер се уточняват последните промени в ситуацията. От депо Дупница осигуряват ДЛ 07 031 за превозване на БВ 5610 през проблемния участък.

Часът вече е 22:03, изходния светофор на гара Дяково светва и БВ 5610 заминава. Дизеловият локомотив обслужва влака до гара Гълъбник, от където електрическият влаков локомотив 44 095.8 поема обслужването на БВ 5610. Пътниците от 50224, пътуващи за гарите, на които спира 5610 са трансбордирани и пътуват към къщи, а един тежък за железничарите ден е към края си. В 0:21 мин. на днешна дата, БВ 5610 пристига на 6-ти коловоз на гара София.