Мисля в тази тема да напиша тук-таме нещо за електрификсацията на железопътните линии в БДЖ. Източникът е от книгата "Железопътният транспорт в България".
На 27 април 1963 г. се открива за редовна експлоатация първият електрифициран участък в Република България София-Пловдив с дължина 156 km. По това време бригадите от строинели и монтажници вече усилено работят по електрификацията на железопътния участък Горна Оряховица-Русе (111 km). Оформят се комплексни бригади за направа на фундаментите, изправяне на стълбовете и монтажа на контактната мрежа.През 1963 работата по електрификацията е завършена. На 20 юни 1963 г. на тържествен митинг в Русе електрифицираният участък е въведен в редовна експлоатация.
През 1964 г. влиза в редовна експлоатация и електрифицираният участък Горна-Оряховица-Плевен, а строителите вече напредват в учатъка Плевен-Мездра. През 1967 г. електрически влакове се движат по цялото направление Мездра-Горно Оряховица-Русе.
През 1968 г. е въведен в експлоатация електрифицираният участък София-Карлово, 1969 г. завършва електрификацията на Карлово-Тулово, а 1970 г. - Тулово-Чумерна. През 1971 г. завършва електрифицирането на цялата жп линия София-Карлово-Бургас.
През 1975 г. влиза в експлоатация електрификацията и по Карнобат-Синдел и така София се свързва с електрическа тяга и с пристанищния град Варна. Същата година е електрфициран и участъкът Зимница-Ямбол, част от направлението Зимница-Ямбол-Стара Загора-Пловдив. И така през 1977 г. е пуснат в експлоатация електрфицирания участък Ямбол-Стара Загора, а през 1979 г. и Стара Загора-Чирпан.
Едновременно с това главните сили на СО "Трансстрой" и войските на Министерството на транспорта са насочени към електрифицирането на най-трудните железопътни участъци Горна Оряховица-Дъбово-Стара Загора и София-Мездра. Големи затруднения при електрифицирането на тези линии създават негабаритните тунели и полагането на кабелите. Трудностите са преодолени успешно и през 1976 г. влиза в експлоатация електрифицираната отсечка Горна Оряховица-Плачковци, а през 1977 г. - Плачковци-Дъбово. През 1979 г. е завършена и частта Тулово-Стара Загора и с това цялата железопътна линия от Горна Оряховица до Стара Загора е електрифицирана.
През 1979 г. завършва електрифицирането на железопътния участък София-Мездра. С това приключва електрифицирането на малкия пръстен София-Мездра-Горна Оряховица-Тулово-Карлово-София.В навечерието на 1 май 1980 г. на тържество в гара Мездра председателят на Държавния съвет Тодор Живков дава висока оценка на труда на всички труженици, които изпълняват задачата, поставена от партията и правителството, за електрифициране на железопътните линии у нас, и открива за експлоатация малкия електрифициран пръстен.
През 1981 г. отсечката Чирпан-Пловдив е електрифицирана, Русе-Каспичан е през 1983 г. Същата година са завършени и участъкците Мездра-Брусарци-Лом, Синдел-Самуил, София-Волуяк-Банкя, Горно Оряховица-Джулюница (от участъка Горна Оряховица-Синдел, през 1984 е завършен и Джулюниза-Синдел).
1985 г. София-Радомир
1996 г. Волуяк-Драгоман
2001 г. Дупница-Кулата, Генерал Тодоров-Петрич
2006 г. Драгоман-Димитровград ЮЖ
На 27 април 1963 г. се открива за редовна експлоатация първият електрифициран участък в Република България София-Пловдив с дължина 156 km. По това време бригадите от строинели и монтажници вече усилено работят по електрификацията на железопътния участък Горна Оряховица-Русе (111 km). Оформят се комплексни бригади за направа на фундаментите, изправяне на стълбовете и монтажа на контактната мрежа.През 1963 работата по електрификацията е завършена. На 20 юни 1963 г. на тържествен митинг в Русе електрифицираният участък е въведен в редовна експлоатация.
През 1964 г. влиза в редовна експлоатация и електрифицираният участък Горна-Оряховица-Плевен, а строителите вече напредват в учатъка Плевен-Мездра. През 1967 г. електрически влакове се движат по цялото направление Мездра-Горно Оряховица-Русе.
През 1968 г. е въведен в експлоатация електрифицираният участък София-Карлово, 1969 г. завършва електрификацията на Карлово-Тулово, а 1970 г. - Тулово-Чумерна. През 1971 г. завършва електрифицирането на цялата жп линия София-Карлово-Бургас.
През 1975 г. влиза в експлоатация електрификацията и по Карнобат-Синдел и така София се свързва с електрическа тяга и с пристанищния град Варна. Същата година е електрфициран и участъкът Зимница-Ямбол, част от направлението Зимница-Ямбол-Стара Загора-Пловдив. И така през 1977 г. е пуснат в експлоатация електрфицирания участък Ямбол-Стара Загора, а през 1979 г. и Стара Загора-Чирпан.
Едновременно с това главните сили на СО "Трансстрой" и войските на Министерството на транспорта са насочени към електрифицирането на най-трудните железопътни участъци Горна Оряховица-Дъбово-Стара Загора и София-Мездра. Големи затруднения при електрифицирането на тези линии създават негабаритните тунели и полагането на кабелите. Трудностите са преодолени успешно и през 1976 г. влиза в експлоатация електрифицираната отсечка Горна Оряховица-Плачковци, а през 1977 г. - Плачковци-Дъбово. През 1979 г. е завършена и частта Тулово-Стара Загора и с това цялата железопътна линия от Горна Оряховица до Стара Загора е електрифицирана.
През 1979 г. завършва електрифицирането на железопътния участък София-Мездра. С това приключва електрифицирането на малкия пръстен София-Мездра-Горна Оряховица-Тулово-Карлово-София.В навечерието на 1 май 1980 г. на тържество в гара Мездра председателят на Държавния съвет Тодор Живков дава висока оценка на труда на всички труженици, които изпълняват задачата, поставена от партията и правителството, за електрифициране на железопътните линии у нас, и открива за експлоатация малкия електрифициран пръстен.
През 1981 г. отсечката Чирпан-Пловдив е електрифицирана, Русе-Каспичан е през 1983 г. Същата година са завършени и участъкците Мездра-Брусарци-Лом, Синдел-Самуил, София-Волуяк-Банкя, Горно Оряховица-Джулюница (от участъка Горна Оряховица-Синдел, през 1984 е завършен и Джулюниза-Синдел).
1985 г. София-Радомир
1996 г. Волуяк-Драгоман
2001 г. Дупница-Кулата, Генерал Тодоров-Петрич
2006 г. Драгоман-Димитровград ЮЖ
Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Другата важна електрификация е и Пловдив-Свиленград. Но кога ли ще я започнат изобщо не се знае, а уж трябваше вече е да е електрифицирана преди 4 години. Електрификацията ще улесни движението като на МДТВ-тата и Оптимите, така и на международните от Белград и Букурещ и локалните Пловдив-Димитровград-Свиленград.МДТВ -тата, Оптимите и международните ще спестят поне 20 минути, поради следните 2 причини:
1. Спестяват се поне 7-8 минути, поради това, че електровозът няма да се заменя с дизел и обратното.
2.Както ни е известно електрическата тяга е по-бърза от дизеловата, стига и железният път да позволява скорости над 100 km/h.
Но в близките 5 години това няма да стане.
1. Спестяват се поне 7-8 минути, поради това, че електровозът няма да се заменя с дизел и обратното.
2.Както ни е известно електрическата тяга е по-бърза от дизеловата, стига и железният път да позволява скорости над 100 km/h.
Но в близките 5 години това няма да стане.

Един вагон, ама пълен! (4627)

Администратор

Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Информация
Модератори