Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
ДМВ серия 18 000

Мнение от Mario Evstatiev »

Някой помни ли тези чудесни унгарски тривагонни ДМВ? Ако не, то може да види един представител на серията, находящ се в депо Подуяне. Мотриса 18-011+18-711+18-411 се намира на 28-ми деповски коловоз и е оставена на произвола на съдбата, където гамени и роми постоянно я нападат, ограбват, омазват с графити и какво ли не. Тъжната гледка на рушащия се музеен експонат не е за хора със слаби сърца.

Мотрисата отвън
Изображение

Пулта за управление на команден вагон 18-411
Изображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ето още снимки на кабината, тъй като НИКЪДЕ няма снимки на пултовете на тези ДМВ. За мое щастие успях да заснема тези уникални кадри, благодарение на които ще допълня колекцията от снимки на уникални и изчезващи видове по нашата железница!

Изображение

Изображение

Изображение
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Искам да попитам само тази ли ДМВ серия 18 е останала ненарязана/бракувана? Ако е така... не се учудвам, че е оставена на произвола на съдбата. Има много по-важни работи за хората работещи на ул. "Иван Вазов" номер 3. Не съм виждал никога такава ДМВ, но сигурно е била доста хубава докато се е движела. Пътнически влакове ли е обслужвала? Каква е максималната скорост на ДМВ серия 18 без ограничения?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Има още един ДМВ 18 в лок. депо Горна Оряховица. Тези ДМВ са обслужвали пътнически влакове и са с максимална скорост 100 км/час. Отоплението е било парно с автоматичен парен котел система "Клайтон", нормалния състав е три вагона - един моторен, един прикачен и един команден вагон.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Благодаря ти за разяснението.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
18 серия

Мнение от shotik »

Няма снимки отстрани,но мисля ,че тази беше преправена в обезтревяващ влак.
Ето малко информация,тъй като и в учебниците по които учехме е само за ск.кутия.
Диз.мотор-536 кW,/730 к.с./ при 1250 об/мин.
Предавателната кутия е ,,Хидро-Ганц" с хидротрансформатор за 1 скоростна степен и с многодискови фрикционни съединители за 2 и 3 ск.степени.
За съжаление това е най-общо от няколкото страници с описание ,повечето за самата ск.кутия
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ТАзи не е била обезтревителен влак никога. Това е 18-011+18-711+18-411, която е била служебен влак на ЖП Управление София. Мотрисата си е същата, но пътническите помещения са били преоборудвани в салони и спални кабини за началници. Нещо, което не е станало и резултата е на лице.
64.19
Мнения: 21
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 12:01 am
Местоположение: Plovdiv

Мнение от 07019 »

Колко машини сме получели от тази серия. И защо имат две ръчни спирачки спирачка на влака и спирачка на локомотива нали е ДМВ? :?: :?: :?:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

07019 написа:И защо имат две ръчни спирачки спирачка на влака и спирачка на локомотива нали е ДМВ? :?: :?: :?:
Това не са ръчни спипрачки, а кранмашинисти за автоматична влакова спирачка и директна спирачка на челния вагон. Ръчните спирачки са нещо съвсем друго и служат за осигуряване на возилата срещу самопридвижване, когато са спрени и оставени без надзор.
Директна спирачка за челния вагон имат и ЕМВ серия 33.
Мнения: 21
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 12:01 am
Местоположение: Plovdiv

Мнение от 07019 »

Ivo
Мнения: 17
Регистриран на: Сря Яну 03, 2007 8:47 pm

Мнение от Ivo »

Разправяли са ми, че с 2 такива ДВМ-та закачени по СМЕ едно време се е обслужвал експрес Шипка, от София до Габрово по 3-та и 4-та линии. Доколкото ми е известно, при тези ДМВ-та голям проблем са били автоматичните скорости кутии.
Мнения: 100
Регистриран на: Нед Юли 02, 2006 10:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Ivan »

Жалко че няма никога да се види в действие... освен ако не я реставрират за музеен експонат.
Дезиро и би дузпата...
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Прегледах у нас едни стари книги и открих снимка на мотриса серия 18-00.Сканирах снимката тук,остава да познаете коя е гарата. :D
Изображение
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Хисар! :D Не че съм пътувал по линията, но съдейки по високия перон на 1-ви коловоз ми се струва, че това е гарата.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

=D> =D> =D>
Гара Хисар преди електрификацията.
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация