Възобновявам дискусията за този "осакатен" в буквалния смисъл влак, возещ изстрадали пътници, които чудно как не са отишли на автобусите, а отново правят компромис използвайки услугите на държавния железопътен превозвач.
За тези, които са нови във форума ще разясня ситуацията накратко.
Това е бърз влак от София за Варна, който тръгва от столицата в 13:25 (от новия график 13:20) часа. Спира на ненужни (според мен) гари/спирки като Бов, Церово и Лакатник. По мои наблюдения от вчерашното ми пътуване, на Бов слязоха 2-ма човека, на Церово също. На Лк бяха 3-4. Напълно излишно е да спират при положение, че никой не се качи. В делнични дни не знам какво е положението, но не мисля, че е по-различно. На Своге обаче си има стабилен пътникопоток - и слизат и се качват доста хора.
Та вчера, 11.10.2009 г. пътувах с
БВ 2613 и както винаги беше в състав от общо 5 вагона серия 74 (4 второкласни и първокласен). С потрес научих, че един цял вагон (водещ се 3-ти) бил резервиран за група. Въпросната група се бе събрала в чакалнята на гара София и 2 пейки бяха заети само от саковете им, а самата група стояха прави, бяха на възраст между 18 и 20 г. (май бяха студенти, интересно къде са ръгнали като бесни почивните дни с по 2 грамадни сака). Естествено никой не се беше сетил или по-скоро не му се занимаваше да се прикачва допълнителен вагон на опашката специално за тях, тъй като и без това не достигат места, а пък редовните пътници кучета ги яли. Извинявайте, но това всеки би го изтълкувал като кръвна обида и повече не би стъпил във влак. Не стига, че в останалите 3 второкласни вагона освен, че всичките седящи 72 места бяха заети, коридорите също бяха пълни, дори до тоалетна не можеше да отидеш. При това положение общият брой на пътниците не беше по-малко от 90 във всеки 1 вагон. Ами ако беше резервиран целият влак преди групата да беше заявила своето пътуване? Щяха искат или не да изнамерят 1 вагон специално за тях. Интересното в случая е, че след като толкова много ЕX-DB вагони се пуснаха (серии 21 33, 21 43, 31 43 и 21 45) къде потънаха толкова много купейни вагони и толкова ли е трудно да се изнамери един? Било той и конска 47-ца.
Въпросната група обаче се оказаха доста тихи. Честно да си кажа очаквах да са доста по-буйни и разрушителни. Почти през цялото време седях на прозореца и се наслаждавах на гледките в Искърското дефиле. А ония не даваха признаци на живот. Направо бях смаян, но беше факт. Вагонът беше изцяло пълен, правостоящи нямаше, но си седяха кротко и не гъкваха.

Направо да не повярваш.
Ами аз предлагам следващия път щом са толкова специални да им запазят първокласния вагон щом редовните пътници, които и запазени места си купуват, и според хората от "Пътнически превози" не са важни.
Семейство с малко дете (на около 4-5 г.) пътуваше в купето, в което бях с баба ми. Докато си говореха разбрах, че този път за разнообразие решили да пътуват с влак. Пътуваха доста надалеч. Шумен дочух, но не съм сигурен. Е явно следващия път заради циганията, която бе сторена, а именно да не се даде допълнителен вагон, тези хора ще се върнат на автобуса. И с право.
Ще допълня, че аз редовно си взимам запазено място, но този път се отказах. Държах да пътувам във въпросния 3-ти вагон, но след като разбрах какво е положението се отказах да се връщам за места и се наложи да се преместим във 2-ри вагон. Що ругатни се изсипаха заради неуредиците при композирането на влака. Настанихме се, купето започна да се пълни, дойдоха хора със запазени места, нещата загрубяха, купето отесня. През повечето време предпочетох да седя на прозореца, а баба ми седя в купето, общо взето редувахме се.
Прегледах темата и се замислих силно ако пък влакът беше в още по-орязан състав от 3 второкласни вагона, а единият беше запазен за групата какъв бой щеше да има, какво тъпчене на пътниците? Едва се разминаваха хората, кондукторката също едва успя да провери пътниците. На всичкото отгоре за респект транспортните куки също обикаляха и допълнително усложняваха положението.
На Мездра и Червен бряг не слязоха много хора, но пък доста се качиха за сметка на това. Не искам и да си представям нататък какво е било положението. Смятам да повдигна въпроса до Христина Белева и компания, освен ако някой не прочете написаното от мен преди това, а аз не успя да пусна сигнала си тъй като в делнични дни съм доста зает и едва смогвам да свърша всичко.
Надявам се да осъзнаят най-после сложността на проблема и да видят колко много л**на имат за чистене. И не само в съставите на влаковете, ами и в самите разписания на същите.
За момента спирам до тук, оставям коментарите на вас, аз останах като гръмнат. Може ли такова нещо, това на нищо не прилича.
