Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Никой не е казал, че не може. Просто горното е предложение.
Мнения: 137
Регистриран на: Съб Ное 04, 2006 4:49 pm
Местоположение: ЦП"ТПС" ЛОКОМОТИВИ ЛОК. ДЕПО ПО

Мнение от 44 058 »

Поразрових се и намерих малко информация:

Строителството на високоскоростен жп участък Крумово - Първомай


Гл. ас. д-р инж. Милчо ЛЕПОЕВ
Ас. инж. Владимир ПОПОВ
УАСГ - София



Поради принадлежността на жп линията Пловдив - Свиленград към европейските транспортни коридори, тя се смята за приоритет от стратегическо значение в контекста на транспортните връзки Изток - Запад. Проектирането на такава жп линия изисква конкурентоспособност на европейско ниво. Съществуващите у нас жп линии, които биха могли да се включат в конкуренцията на транспортния пазар на Балканите, са тези по коридори №4 и №10 (Видин - Кулата и Калотина - Капитан Андреево).



Съседните ни страни Турция, Гърция, Сърбия и Румъния също проектират и строят жп линии, които са част от Паневропейските коридори. Така, гръцкото правителство инвестира огромни капитали в железопътната си мрежа, като един от обектите е успоредното на Пловдив - Свиленград трасе, известно като “Via Egnatia”. Не остават по-назад Сърбия (трасето Белград - Ниш за максимална скорост 200-250 км/ч) и Румъния (трасето Букурещ - Констанца за максимална скорост 200 км/ч).



Що се отнася до нашата жп линия Пловдив - Свиленград, трасирането й, от една страна, е облагодетелствано от добрите топографски условия, но, от друга, е затруднено от условията и ограниченията, налагани от инфраструктурата и измененията, в резултат от цялостната човешка дейност, на околната среда. Все пак е постигнат необходимият баланс между ограничения и изисквания. На този етап все още има дискусионни въпроси между проектанта, инвеститора и супервайзъра, които, да се надяваме, ще бъдат разрешени в най-скоро време и в процеса на строителството.



Характерни особености на плана и профила



1. Жп линия Пловдив - Свиленград: Електрификация и обновяване на коридори №4 и №10, фаза І – участък Крумово - Първомай с обща дължина 37,825 км на стоманобетонови траверси с използване на еластично релсово скрепление SKL-14 “VOSSLOH”.



2. Максимален наклон в междугарие – 10 ‰ -1150 м в междугарието Виница - Първомай:

● по Наредба №55 – 04/55 от 05-03-2004, максимален наклон 12,5‰ (чл.36, ал.1)

● по изисквания на тръжната документация 10 ‰.



В основната си част теренът на новоизграждащата се жп линия е равнинен, поради което използваният наклон е основно 2 ‰ - 3 ‰, т.е. напълно покрива нормативните изисквания.



3. Минимален наклон в междугарие – 0 ‰.



4. Среден наклон 2 ‰ - 3 ‰ . Тук може да се отбележи една благоприятна структура с преобладаващи i ≤ 2 ‰ - 3 ‰ и с безвредни наклони и елементи.



5. Дължина на правите участъци – 22,648 км -59,9%.



6. Дължина на кривите – 15,168 км – 40,1% с минимален радиус 1800 м и максимален 6000 м с преобладаващи хоризонтални криви с радиус 1950-3000 м, избрани съгласно Наредба №55 – 04/55 от 05-03-2004 (чл.29 (1), т. 2).



За евентуално достигане по трасето на максимални скорости на движение Vmax = 200 км/ч е необходимо минималните радиуси на хоризонталните криви да не са по-малки от 2500 м (чл.29(1), т.1, от Наредба №55 – 04/55 от 05-03-2004).



7. Дължина на двупътни и еднопътни участъци по трасето Крумово - Първомай:



7.1 Съществено е да се отбележи, че една жп линия се счита за пълноценна и конкурентоспособна тогава, когато има два еднакви по технически параметри и дължина коловоза.



7.2 Необходимо е да се акцентира, че при проектиране на останалата част от трасето (коридора), ако е възможно, след предварителен анализ и обосновка, то да бъде проектирано като двупътна жп линия, с оглед повишаване на пропускателната способност, както и постигане по-висока скорост – Vmax = 200 км/ч.



8. Проектира се трасето да е изцяло ново. За пояснение, участъците, в които се движим близо до съществуващата жп линия, са:

- 164+400 до 169+000

- 174+700 до 180+000

- 184+900 до 190+800

- 199+900 до 202+305



9. Депа за съхранение на хумус и земни маси:

- Депо 1 - км 170+200 между г. Катуница и сп. Кочово

- Депо 2 - км 182+500 между сп. Чешнегирово и г. Поповица

- Депо 3 - км 185+000 г. Поповица

- Депо 4 - км 188+600 г. Поповица

- Депо 5 - км 192+330 сп. Виница

- Депо 6 - км 202+000 г. Първомай



10. Водоотводни съоръжения (78 бр.), включващи водостоци, дюкери, прокари и мостове. При тях, на някои места, е възможно в бъдеще да се проектира двойна жп линия, но на други това е затруднено. Желателно е при последващото проектиране на останалата част на трасето, това да се вземе под внимание.



11. Пътни пресичания – 10 бр. с обща дължина около 10 км.



12. В процеса на работа, от проектанта бяха разработени типови напречни профили за еднопътна жп линия и скорости 160-200 км/ч. Наличните типови напречни профили за тази скорост са само за двойни железопътни линии (Наредба №55). Съблюдавано е бъдещото удвояване на железопътната линия да стане по възможно най-лесен начин и с минимални средства.



Надлъжни профили



Нивелетната линия е проектирана съобразно нормативните изисквания (с някои съгласувани отклонения от тях), а именно – плавно очертание, неголеми чупки на наклоните, изравнени и минимизирани земни работи, както и максимално възможно дълги елементи.



Заключение



В идейната фаза на проектиране не е меродавно използването на определена нормативна база, но при работното проектиране този въпрос следва да бъде дефинитивно решен. Това може дискусионно да се реши, като възложителят официално определи изискванията си за използване на нормативната база. Възможно е нормативната база да не е еднаква при различните типове съоръжения, но е задължително да обхваща всички части на отделните съоръжения, включително фундиране и сеизмично осигуряване.



Водоотводните съоръжения не са проектирани за двойна жп линия в единичните участъци.



Липсват коти по надлъжните профили и опорите на някои от мостовете, но те не са определящи на този етап и лесно могат да се допълнят.



Все още има дискусионни проблеми, касаeщи косвено железопътната част, които са представени за решаване между заинтересованите институции – инвеститор, инженер и супервайзър.



Във водещи европейски жп администрации (Франция, Германия, Холандия и др.) за високоскоростен транспортен коридор се смятат трасета с два и повече коловоза (TGV; PENDOLINO), затова смятаме като известен недостатък на проекта, проектирането му в отделни участъци от трасето като еднопътен жп участък.



Допуснати са компромиси, които не са от съществено значение и не биха намалили значимостта на проекта, като цяло.



Смятаме за целесъобразно, след задълбочено проучване и анализиране, в перспектива, да се осигури възможност за достигане на по-висока скорост Vmax= 200-250 км/ч, макар че това е допустимо и при тези характеристики на железния път, но при положение, че се използват возила с накланящи се кошове на вагоните
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

В този сайт можете да намерите подробна информация по проекта "Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив - Свиленград по коридори 4 и 9":

http://www.plovdivsvilengradrailway.com/bg/
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

При проведеното днес пътуване в участъка Пловдив - Димитровград установих, че до сп. Караджалово, работата е напреднала значително, като до Първомай са поставени вече и конзолите за контактната мрежа. Правят се усилено перони, на гара Първомай се полагат нови коловози.

След сп. Караджалово, италиянската фирма - изпълнител е оформила земното легло до сп. Крум, а до Димитровград вече е трасирано с колчета.

Има план за преудстройство на коловозното развитие и пероните на гара Димитровград, който ще опиша и визуализирам на по - късен етап.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

А контактна мрежа има ли поставена вече? И кога ще вдигнат скоростта до 100 км/ч.?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:А контактна мрежа има ли поставена вече? И кога ще вдигнат скоростта до 100 км/ч.?
Контактна мрежа все още няма, но са ситуирани машини за тази работа и вероятно скоро ще започне поставянето и. Според мен, първо ще сложат конзолите, после ще започнат от начало до край да монтират и КМ.

Скоростта по новото трасе ще е доста повече от 100 км/час, но вероятно ще бъде възможно движение на влакове с нея, чак когато пуснат всички съоръжения по трасето.

Гара Първомай в момента все още няма ОИ, по - точно всички гари по новото трасе са с развързана ОИ, поради което се преминават с 25 км/час.
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Ще бъде интересно на всички да видим снимки.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

43.309 написа:Ще бъде интересно на всички да видим снимки.
Ето няколко снимки от трасето между Крумово и Първомай. Има и видео - клип, който също ще кача. Като цяло трасето е много добро, на някои места има леко странично биене, но това ще бъде оправено преди да се пусне за Vмакс.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Добре, че по новото трасе са избегнати голяма част от кривите преди Поповица. Там се губеше много време, а и скоростта беше ниска.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:Добре, че по новото трасе са избегнати голяма част от кривите преди Поповица. Там се губеше много време, а и скоростта беше ниска.
Кривите са избегнати, като линията минава направо през възвишението. Имам снимка и от там, довечера ще я пусна и нея. Като цяло, трасето е много добро. Има обаче проблеми, свързани с вандализма. От НКЖИ се оплакаха за надраскани здания, стрелба по прозорците на реновирана спирка, както и от унищожаване на гранитогреса в един от подлезите. На това нещо, районните кметове трябва да обърнат сериозно внимание и да се ангажира полицията за опазване на иначе хубавите съоръжения.
64.19
Мнения: 176
Регистриран на: Нед Май 14, 2006 9:59 pm
Местоположение: Димитровград и София
Обратна връзка:

Мнение от SoAlien »

Половин милиард инвестират в този проект, а не могат да инвестират 1 млн за 10 години (за целия проект и всички гари), за да се опази. Двойка на проектаджиите. Държавата е България, а не Германия и пари за протекция на направеното (които са нищожна част като процент от целия проект) трябва обезателно да бъдат предвиждани.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

SoAlien написа:Половин милиард инвестират в този проект, а не могат да инвестират 1 млн за 10 години (за целия проект и всички гари), за да се опази. Двойка на проектаджиите. Държавата е България, а не Германия и пари за протекция на направеното (които са нищожна част като процент от целия проект) трябва обезателно да бъдат предвиждани.
Охраната може да се обезпечи много лесно с видеоконтрол директно от Полицията. Като трошиш и драскаш, след това да бъдеш привикан, съден и глобен. Камерите на КАТ разпознават лица перфектно, какъв е проблема общините да организират поставянето на такива камери и по обектите от новия участък. Грехота е да гледаш как някой **** е пробвал точността си по стрелба върху стъклопакета на току - що реновирано спирково здание.

Иначе евала правя, че са предвидили противошумни стени около населените места, както и това, че трасето ще бъде оградено за да нямат до него достъп животните, които си пасат необезпокоявани наоколо. Онзи ден при все, че ливада дал Бог, някакъв пастир си бе докарал кравите до сами железния път, което създава реална предпоставка за произшествие.
64.19
Мнения: 176
Регистриран на: Нед Май 14, 2006 9:59 pm
Местоположение: Димитровград и София
Обратна връзка:

Мнение от SoAlien »

Наскоро имаше проблем с подлеза в Димитровград и общината си изми ръцете, че било "собственост на НКЖИ" и нищо не можела да направи - въпреки, че впоследствие направи някои неща.

Т.е. едни камери не са толкова скъпи нито за общините през които минава този проект (едни от богатите български общини), нито за целия проект като стойност от него, нито за НКЖИ дори в крайна сметка...крайно време е да започнат да се взимат мерки, защото като гледам тези шумоизолиращите стени край новите спирки и гари - скоро или ще са надраскани или няма да ги има...а подлезите като гледам как старателно се изпипват...да не говорим, че вече има счупени пейки на новите перони...е, съжалявам, ама от цяло село - всички да са морални само 1 да не е с акъла си е достатъчно да прави поразии и не може да разчитаме, че всички ще пазят, защото винаги ще има някой, който няма да го прави и трябва превенция - общинска, национална - но трябва да я има.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

За шумоизолиращите стени си много прав - или ще ги потрошат или ще бъдат нарисувани със всякакъв род грозни драсканици.

Що се касае до общините, през които минава проекта - те със сигурност трябва да положат усилия за опазване на инфраструктурните обекти, все пак полицията е за това. Не може чисто нова спирка след два дни да бъде разбита и превърната в познатите ни развалини, както и не може един ненормалник да троши в селото и да успее да строши всички нови пейки. Не е ли редно да се вземат мерки?

И пак ще кажа за пасящите наоколо животни - ако онзи ден, скоростта не бе 80 км/час, а бе 160 км/час, то кравита барабар с краваря вероятно щяха да са станали на пихтия.

Обществото има ниска култура на зачитане на общото - това е моето мнение при видяното от иначе европейската 1Б линия. Гледаш коловози, изпътани като под конец, гледаш гладки и красиви високи перони, европейски тип, гледаш красиви пейки и перонни лампи и изведнъж срещу теб ес озъбва надупчената дограма на спирката.

Е тоя знаменит стрелец, питам аз, защо ли ми се струва, че трябва да го скъсат първо от бой в районното, а после да плати сумата на повредата, умножена стократно.

Българина разбира само, ако му бръкнеш дълбоко в джоба! Тоест с глоби!
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Имате ли снимка на стълб с новите конзоли, видяха ми се интересни?
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация