Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Проблемът идва от това,че самата линия не е дадена като отделен участък с таблица в разписанието,а е причислена към участъка София - Димитровград Юж,затова се наложи да сканирам разписанието от 2001/2002 г. на целия участък.Влакът е тръгвал от СФ,като на Драгоман са прикачали тов.вагони.Мисля,че тягата не е сменяна,от центр.гара композицията е потегляла с дизел:
Калотина - Станянци;
Станянци - Калотина

Снимка на съвременното състояние на гара Станянци:
Изображение
За нея POWERa има посветена цяла галерия в Internet:
http://bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=1 ... umId=59990
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Влакът до Драгоман беше с ЕМВ. Дизела чакаше там с два вагона.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Преди да електрифицират линията имаше по 4 влака дневно до Станянци и два до Калотина.Когато електрифицираха с дизел от Драгоман ,но не са прикачвани товарни вагони.По късно ги намалиха и към 2003 ги спряха окончателно.Почти винаги са се карали празни вертушки по 20 до 33 вагона и затова не е прикачвано тов. вагони към път.влак за Станянци.Обратно влаковете са били с товар от 1600 до 2200 тона.

Прикачване на тов..вагони към пътн. влак се правеше от Вакарел към Чукурово и обратно.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
shotik написа:
Прикачване на тов..вагони към пътн. влак се правеше от Вакарел към Чукурово и обратно.
Както и Горна Оряховица - Елена и обратно. 8)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор
Re: Линията за Станянци

Мнение от VESO »

bdz46 написа:Влакът до Драгоман беше с ЕМВ. Дизела чакаше там с два вагона.
Добре,но виж снимката,която rexkos е пуснал по - горе.На нея е изобразена 04024-6,начело на двуетажен състав за Станянци,а гарата определено не прилича на Драгоман.
shotik написа:.....Когато електрифицираха с дизел от Драгоман ,но не са прикачвани товарни вагони.....
Т.е. искаш да кажеш,че до Станянаци не е имало смесени влакове,а отделно пътнически и товарни?
shotik написа:...Прикачване на тов..вагони към пътн. влак се правеше от Вакарел към Чукурово и обратно.
Както и по линията Левски - Троян преди идването на DESIRO-то.Смесените влакове пък в участъка Септември - Добринище преди години бяха честа гледка.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
VESO написа:
bdz46 написа:Влакът до Драгоман беше с ЕМВ. Дизела чакаше там с два вагона.
Добре,но виж снимката,която rexkos е пуснал по - горе.На нея е изобразена 04024-6,начело на двуетажен състав за Станянци,а гарата определено не прилича на Драгоман.
Снимката е от 8-ми челен коловоз на гара София. Правена е през 1995г. и няма нищо чудно, че влакът е с дизел, понеже тогава линията след Волуяк още не беше електрифицирана. :)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Значи Тодор говори за периода след електрификацията,сега разбрах вече.Предполагам в последните разписания влаковете са се теглили от 06-00-ци.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
влакове

Мнение от shotik »

Преди да ги спрат окончателно се ползваха най много 55 серия,тъй като те могат да се гасят и лесно да стартират,но при случаи когато трябва са ползвани и 04 и 06,та даже 07 ,когато имаше командировани машини.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

И последно: значи преди електрификацията на тази част от първа линия,влаковете за Станянци са потегляли от СФ.След това са били само от/до Драгоман.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

VESO написа:И последно: значи преди електрификацията на тази част от първа линия,влаковете за Станянци са потегляли от СФ.След това са били само от/до Драгоман.
Точно. В разписанието от 2001, което беше показал влаковете бяха от Драгоман с 55 и два вагона.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Да подам информация за още една отсечка,по която се регистрира все още товарно движение.

Железопътното отклонение Червен бряг - Зл. Панега е построено с цел да се създаде връзка с новопостроения тогава циментов завод в последното селище с железопътната мрежа.Проектирането на линията е извършено от държавното предприятие "Транспроект" през 1962г. по задание на стопанското обединение "Циментова промишленост".Проучени са два варианта,единия от които предвижда връзка с централната ж.п. линия София - Варна в гара Червен бряг,а другия през гара Роман.Приема се по - изгоден първия вариант,имащ по - добри технико - икономически показатели,въпреки че е с по - голяма дължина.
Линията създава възможност за продължаването и до Тетевен - отколешна мечта на населението в този старопланински край.Пусната е в експлотация през 1965 г.,в деня на 48 годишнината от Октомврийската социалистическа революция.Участъкът е с дължина 33,6 км,с минимален радиус на хоризонталните криви 300 м и максимален наклон 11 промила.До спирането на пътническото движение през 2002 г.,участъкът се обслужваше от магистралните 06-00-ци на депо Мездра,като в последните разписания,композицията се теглеше и от маневрени 55-00-ци.Сега тези локомотиви обслужват товарни влакове по линията.

В приложението,което давам,съм сканирал последното разписание на пътнически влакове в участъка - периода 2001/2002г.:
Червен бряг - Златна Панега;
Златна Панега - Червен бряг.
Снимки също има.В сайта на Тодор,съществува посветена цяла галерия на тази линия,при едно пътуване на група форумци до Оряхово.Няма само фотографии на крайната гара,но това не е голяма беда,а директният линк към албума е тук:
http://bgrail.info/site/index.php?page= ... lbum&id=66

Мнение от друг форум , подкрепено със снимки за крайната гара:
spiritt1974 написа:.....
Днес на връщане към София спрях да поснимам бившата гара Златна Панега:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660967
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660968
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660973
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660975 личи си има постоянно движение към циментовия завод
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660977
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660976
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660979
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660982 магазията
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660983 като гледам няма мърдане поне от 15-20 години
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660984
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660985 внимание! 5 минути преди тръгване на влака........
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660987 няма кого да питаш кога ще мине следващият влак
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660991
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660992
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12660995
Ами това е засега.
Накрая ще помоля някой,който разполага със сегашното разписание на товарните влакове по тази линия да го сканира и пусне тук.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

VESO написа:Накрая ще помоля някой,който разполага със сегашното разписание на товарните влакове по тази линия да го сканира и пусне тук.
Вземи книжката за линии 2 и 7 и ще го видиш. Няма смисъл да се сканира. Освен това в товарното движение писаното няма почти нищо общо с извозеното.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

За тези, които нямат КР 2 и 7:
Разписание на товарните влакове по линията Червен бряг - Златна панега.

П.П. Трамвай е прав. Нека никой не разчита много много на разписанието, нищо че така е дадено.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

To че не се спазва точно,е ясно.Въпросът е,че няма откъде да ги намеря,а така да се пуснат тук е по - удобно за аудиторията,има хора,като мен,които нямат фактическа възможност да се сдобият с въпросните книжки.Нека всички ги видят.Аз именно на този принцип сканирам пътническите разписания - въпреки че почти всеки може да си ги набави,има хора,не разполагащи с тях и няма от къде реално да ги намерят.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Нека дам информация за една отсечка,по която пътническото движение вече е спряно,но товарни влакове все още потропват по линиите.

Железопътното отклонение Вакарел - Чукурово е завършено в навечерието на 9-ти септември 1957 г..Построено е със средства на Министерството на тежката промишленост,а целта е да се улесни и поевтини извозването на въглищата от каменовъглената мина "Чукурово",разположена край с. Габра,в близост до което има и открит уранов рудник.На 10-ти септември 1957 г. отклонението е включено в мрежата на БДЖ.Участъкът е дълъг 13,2 км,с минимален радиус на кривите 300 м и максимален наклон 13 промила.Линията до 1989 г. е използвана и от военните,които са имали складове в района и по бае Тошово време е било абсурд да тръгнеш пеш по нея и да не те спрат секретните постове.Всичко обаче е потънало в забрава,когато пътувах там,в участъка сп.Раздолци - сп.Брънковци забелязах някакви стрелки и остатъци от коловози отиващи в гората,но точната посока не можех да определя,понеже гъстите храсти и шубраци покриваха почти изцяло гледката.
Преди спирането на пътн.движение през 2002 г. съставът на влака бе следния - маневрената 55-00-ца на гара Вакарел теглеше един вагон серия 17,като след него се закачаха т.нар. "плочи" - познатите ни вагони за въглища с надпис "Бобов дол".На помощ в участъка съм виждал и магистрални дизели от серия 06-00 и 07-00.

В приложението,което давам съм сканирал последното разписание в периода 2001/2002,когато имаше пътническо движение:
Вакарел - Чукурово ;
Чукурово - Вакарел

Пуснал съм и 2 снимки от личната си галерия.Те са от 5-ти септември 2001 г.,когато имах възможността да обходя тази линия:
на гара Чукурово (ех какъв бях на млади години :) )
пристигането на Вакарел.Електричката чакаше на гарата,затова аз избързах към нея и се обърнах към състава.Пътниците още слизаха.
Ще помоля ако някой има разписание на товарните влакове в участъка да го пусне тук.Не че спазва,но нека да сме акуратни.
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация