Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
Електрическите локомотиви серия 461-000/100 представляват шестосни универсални машини с трайна мощност 5100 kW и максимална скорост 120 km/h. Произведени са от завода ELECTROPUTERE-Craiova и са доставяни в сръбските железници серийно от 1971 г. По - важните технически данни на локомотивите са:

-Дължина с буферите: 19 800 мм
-Височина от глава релса: 4 630 мм
-Служебна маса: 126 т
-Колоосно натоварване: 20, 1 т
-Максимална скорост: 120 км/час
-Часова мащоност: 5400 kW
-Трайна мощност: 5100 kW

Кошът на локомотивите серия 461 е вагонен тип с две командни кабини в двата края и машинно помещение в средната част. Покрива на машинното помещение е двустенен, като междината между стените му се използва като вентилационен канал за засмукване на въздух от вентилаторите на оборудването. В машинното помещение няма разреждане на въздуха поради затворената вентилация, което благоприятства за намаляване на замърсяването на чувствителните релета и апарати. Оборудването в локомотива е разположено по блоковия принцип като са обособени модулни шкафове, захранващи индивидуално тяговите двигатели и два симетрично разположени апаратни шкафове. Блокът на главния трансформатор е разположен в средната част на локомотива, където се намира и охлаждащият блок заедно с шестнамотъчния изглаждащ реактор. От едната кабина в другата се преминава по два надлъжни коридора, които са достатъчно широки и не създават неудобство на персонала при преминаване. И двата коридора са проходни и при вдигнат пантограф. Пред клетката на АТП е ситуиран един напречен къс коридор, който служи както за ревизия на АТП и компресора, така и за преминаване. Този коридор също е проходен при вдигнат пантограф. Двете командни кабини са просторни и добре остъклени, осигуряващи оптимални условия за работа на локомотивната бригада. Пултовете за управление съдържат най - важните и често употребявани апарати за управление и контролно - измервтелни прибори, подредени така, че да бъдат лесно достъпни за работа.

Фиг.1 Разположение на съоръженията в локомотив серия 461-200:
Изображение

Фиг.2 Пулт за управление на немодифицирани локомотиви 461-000/100:
Изображение

Фиг. 3 Модифициран пулт на локомотиви 461-100:
Изображение
Изображение

Фиг. 4 Апаратен шкаф S7 на модифицирани локомотиви серия 461-100:
Изображение

Фиг. 5 Апаратен шкаф S8 на локомотиви 461-100:
Изображение

Локомотивите серия 461-000/100 са съоръжени с един главен компресор WESTINGHOUSE 243-VC-60, който при модифицираните локомотиви от подсерия 100 е заменен с винтов BAUER CF-75-EG1. Спомагателните машини се задвижват с трифазни асинхронни двигатели, захранвани от кондензаторен преобразувател на фазите при локомотиви 461-000 или от асинхронен фазопреобразувател при модифицираните локомотиви серия 461-100. Монтирането на асинхронния фазопреобразувател е нововъведение, заимствано от доставените съветски мотрисни влакове серия 412. Характеристиката на подаваното трифазно напрежение е значително по - благоприятна за работата на машините в сравнение с кондензаторно - дроселния преобразувател. Освен монтажа на новия преобразувател.

При модификацията на локомотивите серия 461-100 е монтиран и нов блок S7, който значително се различава от оригиналния. Използвани са релета, монтирани по метода KOMBIFLEX и групирани функционално в клетки. На вратата на шкаф S7 са монтирани и две дублирани сигнални табла(фиг.4) за повреди и информация за работните режими на локомотива. Пак там има и нулиращ бутон на защитите. Блокът S8(фиг.5) също е променен значително. На челната му стена са монтирани защитни автомати на спомагателните машини, превключватели и две сигнални лампи за режима на захранване на трифазната система.

В командните кабини също има извършени редица промени. Монтиран е нов пулт(фиг. 3), който обединява в себе си блоковете F1.2 и F2. Монтирани са шест амперметъра за следене тока на 6-те ТД, както и превключвател за избор на максимален ток на ТД. Последният има пет положения, които определят максимално контролирания ток в теглителен режим.На челната колона на кабината е монтиран новият блок F4, представляващ сигнално табло за повредите с обезточващ бутон на защитите.

...

Развитието на технологиите и нуждата от локомотиви кара ръководството на ŽELEZNICE SRBIJE да извърши частична модернизация на локомотивите си от серия 461, която включва в себе си главно замяна на старите преобразуватели за захранване на спомагателните машини с модерни инвертори, внедряване на микропроцесорно управление на съществуващия превключвател на степените, внедряване на нова система за контрол и защита, включваща обратна връзка към пулта чрез LCD монитори, монтиране на нови ергономични пултове, унифицирани с тези на локомотивите серия 444. По тази програма са модернизирани общо седем локомотива, които бяха описани в предишна тема. За това накратко ще приложа някои снимки:

Фиг.1 Пулт за управление:
Изображение
Изображение
Изображение

Фиг. 2 Ключове на вратата на шкаф S8:
Изображение

При модернизираните локомотиви серия 461-200, както споменах в началото е запазен съществуващият главен трансформатор заедно с превключвателя на степените, запазени са диодните токоизправители и останалите апарати, свързани с регулиране на теглителната сила. Монтирани са нови пантографи, нов главен прекъсвач, както и нови блокове на спирачните резистори. По въздушната част главните промени са монтирането на влакови кранмашинисти OERLIKON FV-4a вместо съществуващите Knorr-D2, както и монтажа на нов винтов компресор.

________
*Снимките, използвани при настоящето описание са собственост на railfan-belgrade.org!
64.19

Обратно към “Чуждите железници | Foreign railway administrations”

Информация