
Администратор
В модернизираните локомотиви серия 46 200 и локомотивите 44 001/002 са вградени редица нови възли и агрегати, премахнати са някои остарели такива с цел повишаване на експлоатационната готовност на локомотивите. Командните кабини са оборудвани с нов ЕРГОНОМИЧЕН ПУЛТ, снабден с дисплей за визуализация на работните режими на локомотива, информация във графичен вид за токове на ТД, напрежение в КМ, скорост на локомотива и др. Дисплеят има бутони с цифри от 1 до 9, посредством които се избират екраните, показващи различна информация и различна конфигурация от виртуални измервателни инструменти. Освен това на пулта има монтирани и три броя стандартни ИЗМЕРВАТЕЛНИ ПРИБОРИ, които позволяват управлението на локомотива при повреда на дисплея. Под тези уреди се намира сигнално светодиодно табло, даващо светлинна индикация за работен режим на локомотива, информация за някои апарати, както и сигнализация при някои по - важни повреди. Основното звено на веригите за управдление е микропроцесорът тип DIRT, монтиран в апаратен блок S7 в машинното помещение. Този шкаф съдържа освен микропроцесорното устройство, още захранващо устройство, три броя охлаждащи вентилаторчета, електронни модули за връзка с управляващата арматура и др. Регулирането на напрежението на ТД се извършва от тиристорните преобразуватели GEMP - 1143, съдържащи в едно рамо по 2 бр. диоди и 2 бр. тиристори. Захранването на спомагателните машини се извършва от инвертор тип PJUT, монтиран в метален шкаф в машинното помещение. Освен това в машинното е монтиран и основният управляващ шкаф S8, на чиято лицева страна са монтирани някои по - рядко използвани управляващи ключове и прекъсвачи, автоматични еднополюсни и триполюсни прекъсвачи, включени във веригите за защита на спомагателните машини и системата за управление. Във вътрешността на шкафа са поместени контактори от веригата на спомагателните задвижвания на локомотива. Основният възел от пневматичната система на локомотива е ПНЕВМОТАБЛОТО, съдържащо основните прибори от системата за разпределение и подготовка на сгъстения въздух, командни електропневматични вентили, командни и изпълнителни органи от спирачната система на локомотива и различни спирателни кранове за изолиране на повредени възли от пневматичната система. Пневмотаблото е изпълнено като модул, който лесно може да бъде демонтиран без да се разглобява.
Освен изброените съоръжения в локомотивите се използват още трифазни асинхронни двигатели за задвижване на спомагателните машини, моторни защитни контактори, различни пневморелета, датчици за скорост и др., чието описание можете да намерите в сайта за електрически локомотиви серия 46 200.
Освен изброените съоръжения в локомотивите се използват още трифазни асинхронни двигатели за задвижване на спомагателните машини, моторни защитни контактори, различни пневморелета, датчици за скорост и др., чието описание можете да намерите в сайта за електрически локомотиви серия 46 200.
64.19

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Администратор
Мнения: 11
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:18 am
Някой има ли информация какъв тип датчици са ползвани за измерване на оборотите на въртене на колоосите (оптически , ефект на хол , електродинамични) също така дали микропроцесорният контрол следи оборотите на всяка колоос.Ще се радвам ако се спомене нещо и за възможностите на самият микропроцесорен блок за управление на задвижването , като например дали предоставя средства за софтуерна диагностика на задвижването или служи само за управление и индикация на моментното състояние на системите.Какво точно имам предвид! Повечето съвременни производители на такъв тип екипировка , предлагат възможност към микропроцесорният блок да се включи лаптоп със съответният софтуер и да бъдат проведени множество пасивни и интерактивни тестове на слаботоковата и силнотокова част на системата за задвижване , като в случай на повреда се посочват проблемните компоненти и възможностите за реакция за отстраняване на повредата.
Благодаря.
Благодаря.
Мнения: 11
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:18 am
Прекрасен сайт но все пак дали скоро ще видим електрическите схеми на локомотива или такова нещо не се предвижда в близко бъдеще?lok45111 написа:...чието описание можете да намерите в сайта за електрически локомотиви серия 46 200.
По въпроса със схемите се обърни към админа на форума, ако той ги няма аз ще се опитам да ги изровя от някъде.svetlin9 написа:Някой има ли информация какъв тип датчици са ползвани за измерване на оборотите на въртене на колоосите (оптически , ефект на хол , електродинамични) също така дали микропроцесорният контрол следи оборотите на всяка колоос.Ще се радвам ако се спомене нещо и за възможностите на самият микропроцесорен блок за управление на задвижването , като например дали предоставя средства за софтуерна диагностика на задвижването или служи само за управление и индикация на моментното състояние на системите.Какво точно имам предвид! Повечето съвременни производители на такъв тип екипировка , предлагат възможност към микропроцесорният блок да се включи лаптоп със съответният софтуер и да бъдат проведени множество пасивни и интерактивни тестове на слаботоковата и силнотокова част на системата за задвижване , като в случай на повреда се посочват проблемните компоненти и възможностите за реакция за отстраняване на повредата.
Благодаря.
Концарският микропроцесорен блок не е кой знае какво чудо на техниката. Следят се различни параметри на двигателите, управлението на тиристорите. Като цяло управлението е доста автоматизирано, както на основните, така и на спомагателните машини. Системата за визуализация е базирана на windows-платформа. инсталирането и update-ването на управляващия софтуер става, като се закачи лаптоп към порта на процесорния блок.
Системата реагира в случай на повреда и алармира за съответната причина.
Софтуер-а на цялата система за управление не е голям и се събира на една дискета (даже мисля, че го пазя още). Малко съм се поотдалечил от локомотивната материя, не се занимавам професионално вече с това, но все пак имам спомени.

Информация
Модератори