Благодаря!
От доста време търся нещичко за тази серия, но в интернет не намирам информация. Затова Ви питам Вас, който знае повече за тази серия локомотиви, нека сподели. Кога са доставени, кой завод ги е произвел, технически данни.
Благодаря!
Благодаря!
Еднокабинни дизелхидравлични локомотиви с колоосна формула B'-B'. Имат 12 цилиндров V образен двигател с мощност 400 Конски сили. Строени са през 1981г в КМЗ(Камбарский Машиностроительньй завод
B-760mm
V-50 km/h
N-400PS
T-хидравлична
B-760mm
V-50 km/h
N-400PS
T-хидравлична
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Интересна подробност е, че въпросния дизелов двигателе бил доста несполучлив. по тази причина всичките локомотиви серия 81 в депо Червен бряг, както и закупените от предприятия са бракувани преждевременно. Сега останалите две машини в движение 81 002 и 81 008 са с двигатели от дизеловите мотриси серия 22-00, които също са рано бракувани поради конструктивни дефекти, докато двигателите им са били отлично запазени.
Само два ли локомотива от серията работят??? Колко са били доставени първоначално?
Локомотивите от серия 81-00 са произведени първоначално за маневрените нужди по линията Септември - Добринище и чак след това от северната теснолинейка са се сетили,че все пак маневрената дейност не може да се върши само от магистралните дизели.Какво е било преди:
В Южна България депо СП е разполагало само с един маневрен дизелов локомотив - 80001-1,започнал работа през 1967г,но още тогава се е чувствала нуждата от маневрени машини не само за гарата,но и такива райони като Велинград и нуждите на ЗХФД в гр.Разлог.В онези времена усилена маневрена дейност се е извършвала в гарите Якоруда и Банско.На гара Варвара се композирали и разкомпозирали тов.влакове,идващи от Пзк,возещи главно цистерни от петролната база.От книгата на Деянов "ТР.П.С. на БДЖ" част II,знаем,че на гара Вг е работила дневна маневра,извършвана от малки минни влекачи (92-01 и 92-02),преоборудвани за такива цели,които в последствие се оказали несполучливи и маломощни.
В Северна България нещата са били идентични.Депо ЧБ са извършвали маневрата основно с магистралните локомотиви,но е било очевидно,че това положение не може да продължава дълго.За предприятията в Кнежа е било невъзможно да се чака магистрален локомотив,защото така се забавя работния процес,за Целуозно - хартиения завод в Букьовци (Мизия) и пристанище Оряхово се е налагало постоянно присъствие на локомотив,който да композира тов.влакове,заминаващи за ЧБ.Поради нарастващите нужди,се е наложило да се извършва маневра и на гара Бяла Слатина.
Всички тези събития накарали Главната дирекция на железниците да предприеме по-сериозни действия и от руската фабрика "Камбарка" през 1982г. са доставени общо 10 броя локомотиви,които идвайки у нас,получават серия 81-00.Разпределени са били между 2-те теснопътни депа както следва: за БДЖ остават 6 броя: 002 , 005 и 008 в СП , 004 , 009 и 010 в Чб,докато 4 са предназначени за промишлеността: 006 и 007 в Разлог и 001 и 003 в Мизия.
Със спадането на пътн.превози по 2-те линии в началото на 90-те години и намаляване обема на превозваната продукция,по-голяма част от маневрения подвижен състав бездейства.Случва се определени локомотиви да не излизат от депото по седмица,две,просто защото няма какво да работят.Към това се прибавят и множеството фабрични дефекти в двигателите,които дават локомотивите и ситуацията коренно се изменя.
В Южна България първи започват да проявяват дефектите си локомотивите в ЗХФД в гр.Разлог,главно поради липсата на компетентни знания и недостатъчния персонал в депо Банско,който ги обслужва,затова машините (006 и 007) са бракувани и се е наложила доставката на нов подвижен състав - локомотивите серия 93-00 (подробности за тях в "ТР.П.С. на БДЖ" част II).В депо Сп малко по-късно се усещат,но навреме успяват да сменят двигателите на своите 3 машини и да ги спасят.На 002 , 005 и 008 са монтирани двигатели от вече бракуваните мотриси серия 22 за междурелсие 760мм и положението остава донякъде непроменено.
В Северна България нещата са много по-сериозни.Частичните опити да се спасят поне част от маневрените дизели са безплодни.Мизия първа бракува своите 001 и 003 заради горепосочените дефекти и поради факта,че персонала,който ги поддържа,идва чак от Чб.Неуспешни остават и усилията на депо Червен бряг да запази поне един от локомотивите и така 004 , 009 и 010 си заминават безславно.Интерес остава факта защо не са им сменени двигателите,в онзи участък също са се движили диз.мотриси,но въпреки това нищо не е направено.Затова маневрата до последно там се е извършвала от магистралните машини.
И така равносметката до днес: В депо СП след минаването в изолация на 005,който се използва за рез.части,в движение остават два локомотива от тази серия - това са 002 и 008,съвестно изпълняващи задълженията си.Тези от вас,които са минавали през гарата,навярно са виждали малките дизелчета да щъкат с пътн. вагони и да ги откачат след пристигането на някой влак.Тези колоритни по своята същност локомотивчета са единствените оцелели,понеже другите им "събратя" са безжалостно и безмилостно нарязани на парчета.
Списък на локомотивите серия 81-00:
81001-0-Мизия-нарязан
81002-8-Септември
81003-6-Мизия-нарязан
81004-4-Ч.Бряг-нарязан
81005-1-Септември - закупен от аржентинска компания "YCRT Rail"
81006-9-Разлог-нарязан
81007-7-Разлог-нарязан
81008-5-Септември
81009-3-Ч.Бряг-нарязан
81010-1-Ч.Бряг-нарязан
Галерия на локомотивите в Европейския ж.п.сървър може да видите ТУК.
От мен е това.Надявам се да съм задоволил поне отчасти любопиството на автора на темата и аудиторията от форума.
В Южна България депо СП е разполагало само с един маневрен дизелов локомотив - 80001-1,започнал работа през 1967г,но още тогава се е чувствала нуждата от маневрени машини не само за гарата,но и такива райони като Велинград и нуждите на ЗХФД в гр.Разлог.В онези времена усилена маневрена дейност се е извършвала в гарите Якоруда и Банско.На гара Варвара се композирали и разкомпозирали тов.влакове,идващи от Пзк,возещи главно цистерни от петролната база.От книгата на Деянов "ТР.П.С. на БДЖ" част II,знаем,че на гара Вг е работила дневна маневра,извършвана от малки минни влекачи (92-01 и 92-02),преоборудвани за такива цели,които в последствие се оказали несполучливи и маломощни.
В Северна България нещата са били идентични.Депо ЧБ са извършвали маневрата основно с магистралните локомотиви,но е било очевидно,че това положение не може да продължава дълго.За предприятията в Кнежа е било невъзможно да се чака магистрален локомотив,защото така се забавя работния процес,за Целуозно - хартиения завод в Букьовци (Мизия) и пристанище Оряхово се е налагало постоянно присъствие на локомотив,който да композира тов.влакове,заминаващи за ЧБ.Поради нарастващите нужди,се е наложило да се извършва маневра и на гара Бяла Слатина.
Всички тези събития накарали Главната дирекция на железниците да предприеме по-сериозни действия и от руската фабрика "Камбарка" през 1982г. са доставени общо 10 броя локомотиви,които идвайки у нас,получават серия 81-00.Разпределени са били между 2-те теснопътни депа както следва: за БДЖ остават 6 броя: 002 , 005 и 008 в СП , 004 , 009 и 010 в Чб,докато 4 са предназначени за промишлеността: 006 и 007 в Разлог и 001 и 003 в Мизия.
Със спадането на пътн.превози по 2-те линии в началото на 90-те години и намаляване обема на превозваната продукция,по-голяма част от маневрения подвижен състав бездейства.Случва се определени локомотиви да не излизат от депото по седмица,две,просто защото няма какво да работят.Към това се прибавят и множеството фабрични дефекти в двигателите,които дават локомотивите и ситуацията коренно се изменя.
В Южна България първи започват да проявяват дефектите си локомотивите в ЗХФД в гр.Разлог,главно поради липсата на компетентни знания и недостатъчния персонал в депо Банско,който ги обслужва,затова машините (006 и 007) са бракувани и се е наложила доставката на нов подвижен състав - локомотивите серия 93-00 (подробности за тях в "ТР.П.С. на БДЖ" част II).В депо Сп малко по-късно се усещат,но навреме успяват да сменят двигателите на своите 3 машини и да ги спасят.На 002 , 005 и 008 са монтирани двигатели от вече бракуваните мотриси серия 22 за междурелсие 760мм и положението остава донякъде непроменено.
В Северна България нещата са много по-сериозни.Частичните опити да се спасят поне част от маневрените дизели са безплодни.Мизия първа бракува своите 001 и 003 заради горепосочените дефекти и поради факта,че персонала,който ги поддържа,идва чак от Чб.Неуспешни остават и усилията на депо Червен бряг да запази поне един от локомотивите и така 004 , 009 и 010 си заминават безславно.Интерес остава факта защо не са им сменени двигателите,в онзи участък също са се движили диз.мотриси,но въпреки това нищо не е направено.Затова маневрата до последно там се е извършвала от магистралните машини.
И така равносметката до днес: В депо СП след минаването в изолация на 005,който се използва за рез.части,в движение остават два локомотива от тази серия - това са 002 и 008,съвестно изпълняващи задълженията си.Тези от вас,които са минавали през гарата,навярно са виждали малките дизелчета да щъкат с пътн. вагони и да ги откачат след пристигането на някой влак.Тези колоритни по своята същност локомотивчета са единствените оцелели,понеже другите им "събратя" са безжалостно и безмилостно нарязани на парчета.
Списък на локомотивите серия 81-00:
81001-0-Мизия-нарязан
81002-8-Септември
81003-6-Мизия-нарязан
81004-4-Ч.Бряг-нарязан
81005-1-Септември - закупен от аржентинска компания "YCRT Rail"
81006-9-Разлог-нарязан
81007-7-Разлог-нарязан
81008-5-Септември
81009-3-Ч.Бряг-нарязан
81010-1-Ч.Бряг-нарязан
Галерия на локомотивите в Европейския ж.п.сървър може да видите ТУК.
От мен е това.Надявам се да съм задоволил поне отчасти любопиството на автора на темата и аудиторията от форума.
Последно промяна от VESO на Пон Ное 16, 2009 8:53 pm, променено общо 5 пъти.
Глобален модератор
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 7
Регистриран на: Сря Авг 30, 2006 8:14 am
Да добавим - двигателите, които са сменили оригиналните са Wola-1416 - полски лиценз на немски двигатели, които първоначално са закупени, както се каза по-горе за подмяна на двигателите на мотриси серия 22-00. Поради факта, че мотрисите са били със силно износени скоростни кутии, на които не е могла да се намери алтернатива, са били бракувани с почти неизползвани двигатели. Същите по-късно са сложени на серия 81.
Администратор
В момента 81 008.5 е ТП в Септември. Днес форумна "бригада" я посети и се направи подробно заснемане на оборудването в кабината.
Актуално състояние на серия 81 на депо Септември:
81 001 - БРАК
81 002 - ЕКСПЛОАТАЦИЯ
81 003 - БРАК
81 004 - БРАК
81 005 - Продадена на фирма "Бонан" Аржентина
81 006 - БРАК
81 007 - БРАК
81 008 - ЕКСПЛОАТАЦИЯ
Актуално състояние на серия 81 на депо Септември:
81 001 - БРАК
81 002 - ЕКСПЛОАТАЦИЯ
81 003 - БРАК
81 004 - БРАК
81 005 - Продадена на фирма "Бонан" Аржентина
81 006 - БРАК
81 007 - БРАК
81 008 - ЕКСПЛОАТАЦИЯ
64.19
Администратор
Именно! В момента на машината се извършва ремонт в депо Септември, след което ще бъде натоварена на вагон и откарана в порт Бургас, от където с кораб ще поеме към Аржентина.VESO написа:Искаш да кажеш , че 81005-1 ще сподели съдбата на онези 77-00-ци , които заминаха за южноамериканската държава?
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Администратор
Информация
Модератори
