Здравейте колеги,относно движението по някои закрити линий искам да ви кажа ,че от 1969 г когато съм постъпил в ПЖИ и докато съм се пенсионирал по 14 линия и по точно от Ст. гара за Пионер не се е движил пътнически влак с изключение на някои ,които бяха за снимки на филми.Частта от Зах.фабрика обслужваше Сердика,електрокарния завод,гара Перловец ,която беше под моста на Опълченска и завод Средец.За последния отклоннието беше на мястото където сега е светофара при Военна болница .Натам през кв.Иван Вазов не е имало движение,независимо че линиите бяха там.От гара Пионер се зареждаха Винпром/сега също,но много редко с мазут/,хладилника и Мототехника,където аз съм бил за обслужването на тези влакове.По това време/1972г/имаше постоянни маневрени машини в Пионер и Перловец,а други закарваха товара до там- по 4 на денонощие.Освен това машина от видинския бръз влак сутрин,като избутваше композицията в депо Надежда ,караше цистерни с млеко за Сердика.След това товарите намаляха и сега за Пионер е само един дневен влак.От З.фабрика как е сега незнам. За линията от Курило до Кътина -около 3-5 км само за тов. маневрени влакове за извозване на руда.Към 1980 г там се караха метални отпадъци/1982 г там закарахме един ТГМ на Лакпром за рязане/,по късно и там замря и я спряха.Едно отклонение от г.Подуяне също е закрито.То е обслужвало военна част и се казваше Батальонската линия.По сегашното платно на бул.Д Николаев,под моста на ул Черковна се отделяше и по сегашния бул.Ситняково стигаше до батальона.Към 1945 г е имало служебен влак от г.София до там за возене на служители ,но са се качвали и граждани/това ми го е казвал баща ми/.Аз само помня коловоза и кагато около 1960 г имаше преустройство на предгаровия площад го махнаха и построиха бул.Хр.Кабакчиев/сега Ситняково/

Глобален модератор
Точно от кв. Иван Вазов се отклоняваше линия за гара Перловец, която се намираше където сега е кръстовището на бул. България и бул. Фритьоф Нансен (при НДК), беше челна и предимно се разтоварваха въглища, дърва и строителни материали. Движение в участъка Военна болница - Хладилника имаше докъм 1968г., точеха се дълги състави, обслужвани предимно от серии 13 и 15. Много съм пътувал с машините и познавах дето се казва всяка траверса. А на 30.05.1970г. на прелез Красна поляна бях в трамвая (мотр. 836), върху който се качи тендерът на 15.153, влакът идваше от ЗФ към Стан. Беше страшно, трамваят се смля, аз по чудо се отървах с порезни рани от стъкла и ламарини.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Последно промяна от Labros на Нед Окт 17, 2010 11:20 pm, променено общо 1 път.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Последно промяна от Labros на Нед Окт 17, 2010 11:20 pm, променено общо 1 път.

Това беше при масовото закриване на едни линии и спиране на пътническото движение по други през 2002г при министър Краус. Точно тогава преминаха последните редовни влакове по линиите Червен Бряг - Оряхово (760мм), Варвара - Пазарджик (760мм), Горна Оряховица - Елена, Каспичан - Нови пазар, Хан Крум - Преслав, Ямбол - Елхово. Пътническото движение беше преустановено по линиите Вакарел - Чукурово, Алдомировци - Бели брег, Калотина - Станянци, Червен Бряг - Златна панега, Нова Загора - Симеоноград. Протестите в Кюстендил, свързани с преграждане на гарата спасиха само тази линия от всички планирани за закриване на следващия ден.rexkos написа:Имало е намерения да закрият линията Кюстендил-Гюешево, но местните жители започнаха да протестират на гара Кюстендил като блокираха бърз влак за София, и това спаси линията от закриване.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Последно промяна от Labros на Нед Окт 17, 2010 11:21 pm, променено общо 1 път.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Последно промяна от Labros на Нед Окт 17, 2010 11:21 pm, променено общо 1 път.
Вилхем Краус само започна унищожаването на Червен бряг-Оряхово.
Правителството на Симеон Сакскобурготски управлява страната от 18-ти юли 2001г. до 27-ми юли 2005г.Следователно в посочения период ( разписанието от 15-ти декември 2002 ) закриването на линията е при някой от министрите,преди Ники Василев.Краус беше министър в правителството на Иван Костов ( 21-ви май 1997г. - 18-ти юни 2001г.)
Интересно ми е какво се случва със закритата линия Хан Крум-Преслав.Не вярвам да има останало дори и тов.движение по нея.
Правителството на Симеон Сакскобурготски управлява страната от 18-ти юли 2001г. до 27-ми юли 2005г.Следователно в посочения период ( разписанието от 15-ти декември 2002 ) закриването на линията е при някой от министрите,преди Ники Василев.Краус беше министър в правителството на Иван Костов ( 21-ви май 1997г. - 18-ти юни 2001г.)
Интересно ми е какво се случва със закритата линия Хан Крум-Преслав.Не вярвам да има останало дори и тов.движение по нея.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Последно промяна от Labros на Нед Окт 17, 2010 11:21 pm, променено общо 1 път.
Информация
Модератори