Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
14 линия

Мнение от shotik »

Здравейте колеги,относно движението по някои закрити линий искам да ви кажа ,че от 1969 г когато съм постъпил в ПЖИ и докато съм се пенсионирал по 14 линия и по точно от Ст. гара за Пионер не се е движил пътнически влак с изключение на някои ,които бяха за снимки на филми.Частта от Зах.фабрика обслужваше Сердика,електрокарния завод,гара Перловец ,която беше под моста на Опълченска и завод Средец.За последния отклоннието беше на мястото където сега е светофара при Военна болница .Натам през кв.Иван Вазов не е имало движение,независимо че линиите бяха там.От гара Пионер се зареждаха Винпром/сега също,но много редко с мазут/,хладилника и Мототехника,където аз съм бил за обслужването на тези влакове.По това време/1972г/имаше постоянни маневрени машини в Пионер и Перловец,а други закарваха товара до там- по 4 на денонощие.Освен това машина от видинския бръз влак сутрин,като избутваше композицията в депо Надежда ,караше цистерни с млеко за Сердика.След това товарите намаляха и сега за Пионер е само един дневен влак.От З.фабрика как е сега незнам. За линията от Курило до Кътина -около 3-5 км само за тов. маневрени влакове за извозване на руда.Към 1980 г там се караха метални отпадъци/1982 г там закарахме един ТГМ на Лакпром за рязане/,по късно и там замря и я спряха.Едно отклонение от г.Подуяне също е закрито.То е обслужвало военна част и се казваше Батальонската линия.По сегашното платно на бул.Д Николаев,под моста на ул Черковна се отделяше и по сегашния бул.Ситняково стигаше до батальона.Към 1945 г е имало служебен влак от г.София до там за возене на служители ,но са се качвали и граждани/това ми го е казвал баща ми/.Аз само помня коловоза и кагато около 1960 г имаше преустройство на предгаровия площад го махнаха и построиха бул.Хр.Кабакчиев/сега Ситняково/
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Точно от кв. Иван Вазов се отклоняваше линия за гара Перловец, която се намираше където сега е кръстовището на бул. България и бул. Фритьоф Нансен (при НДК), беше челна и предимно се разтоварваха въглища, дърва и строителни материали. Движение в участъка Военна болница - Хладилника имаше докъм 1968г., точеха се дълги състави, обслужвани предимно от серии 13 и 15. Много съм пътувал с машините и познавах дето се казва всяка траверса. А на 30.05.1970г. на прелез Красна поляна бях в трамвая (мотр. 836), върху който се качи тендерът на 15.153, влакът идваше от ЗФ към Стан. Беше страшно, трамваят се смля, аз по чудо се отървах с порезни рани от стъкла и ламарини.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Labros написа:Има ли някой новини относно Вл. Павлов - Поморие :?:
Виж "оперативна инфо"! :cry:
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

А има ли други линии,които предстоят да бъдат закрити и демонтирани? :x
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Слава богу за сега няма да се закриват други линии. Имало е намерения да закрият линията Кюстендил-Гюешево, но местните жители започнаха да протестират на гара Кюстендил като блокираха бърз влак за София, и това спаси линията от закриване.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

rexkos написа:Имало е намерения да закрият линията Кюстендил-Гюешево, но местните жители започнаха да протестират на гара Кюстендил като блокираха бърз влак за София, и това спаси линията от закриване.
Това беше при масовото закриване на едни линии и спиране на пътническото движение по други през 2002г при министър Краус. Точно тогава преминаха последните редовни влакове по линиите Червен Бряг - Оряхово (760мм), Варвара - Пазарджик (760мм), Горна Оряховица - Елена, Каспичан - Нови пазар, Хан Крум - Преслав, Ямбол - Елхово. Пътническото движение беше преустановено по линиите Вакарел - Чукурово, Алдомировци - Бели брег, Калотина - Станянци, Червен Бряг - Златна панега, Нова Загора - Симеоноград. Протестите в Кюстендил, свързани с преграждане на гарата спасиха само тази линия от всички планирани за закриване на следващия ден.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Мики Маус (Николай Василев) стана министър на транспорта през 2005г. През 2002 беше Вилхелм Краус, чиято цел беше да закрие железопътния транспорт. При Ники Василев дойдоха ДМВ Дезиро.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Вилхем Краус само започна унищожаването на Червен бряг-Оряхово.
Правителството на Симеон Сакскобурготски управлява страната от 18-ти юли 2001г. до 27-ми юли 2005г.Следователно в посочения период ( разписанието от 15-ти декември 2002 ) закриването на линията е при някой от министрите,преди Ники Василев.Краус беше министър в правителството на Иван Костов ( 21-ви май 1997г. - 18-ти юни 2001г.)

Интересно ми е какво се случва със закритата линия Хан Крум-Преслав.Не вярвам да има останало дори и тов.движение по нея.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Да, така е. Закриването беше при Пламен Петров и по-точно от 01.10.2002г се спря движението по горепосочените линии. Някои от тях вече окончателно потънаха в небитието, други бяха откраднати броени дни след спиране на движението. Само Кюстендил - Гюешево оцеля.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Не е слух, а достоверен исторически факт!
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация