

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm
Комбинация от кош на 46 с пантограф от 44/45 ще е любопитно за гледане. Лично предпочитам пантографите на шкодите. Особено когато са обърнати с коляното назад-както са на старите 46 ххх 

Последно промяна от 46 242 на Пон Фев 13, 2006 8:50 pm, променено общо 2 пъти.

Администратор

Администратор
По въпроса с пантографите на 44 00Х и 46 2ХХ, направих едни скици на 44 001 с нормално разположени и обърнати пантографи. Така можеби всеки от вас ще прецени нагледно за какво говоря.
С нормално разположени п-фи
С обърнати п-фи
Като цяло не само естетиката, но и динамиката на токоснемането зависят от разположението на пантографа спрямо насрещната въздушна струя при движение. При нормалноразположени пантографи и движение напред се вдига задният, който срещайки съпротивлението на струята допълнително увеличава натиска си в известна граница, тъй като течението се стреми да го разтвори. Ако пантографът е обърнат назад или локомотив с нормално разположени пантографи се движи с предният по посока на движението, то тогава стуята ще се стреми да го свива и в известни граници ще влоши токоснемането. При ниски скорости това явление е незабележимо, но при ЕПС за високи скорости, разположението на пантографите, както и тяхната конструкция са особено важни за да обезпечат добро токоснемане в целия скоростен диапазон.
С нормално разположени п-фи
С обърнати п-фи
Като цяло не само естетиката, но и динамиката на токоснемането зависят от разположението на пантографа спрямо насрещната въздушна струя при движение. При нормалноразположени пантографи и движение напред се вдига задният, който срещайки съпротивлението на струята допълнително увеличава натиска си в известна граница, тъй като течението се стреми да го разтвори. Ако пантографът е обърнат назад или локомотив с нормално разположени пантографи се движи с предният по посока на движението, то тогава стуята ще се стреми да го свива и в известни граници ще влоши токоснемането. При ниски скорости това явление е незабележимо, но при ЕПС за високи скорости, разположението на пантографите, както и тяхната конструкция са особено важни за да обезпечат добро токоснемане в целия скоростен диапазон.
64.19
Всъщност динамиката на токоснемането малко се влияе от положението на пантографа, защото площта на частите му е малка. Много повече зависи от конструкцията на самия пантограф и инертността на подвижните части. Задния пантограф се вдига освен за да отхвърчи назад при авария, също и защото е подложен на много по-блягоприятен въздушен поток.

Администратор

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm
Явно нищо не си разбрал от това което написах.lok45111 написа:...ако е обърнат обратно като при 46-та серия, задният пантограф е подложен на същото, на каквото ще е подложен предния при Шкода.
Предния пантограф е подложен на много силен въздушен поток, а задния е подложен на много по-слабо течение, независимо от конструкцията му. Както 46, така и 44/45 могат да вървят с обратни пантографи без никакви задръжки и проблеми с токоснемането.

Администратор

Аз нямам категорично мнение, но от доста време мисля по този въпрос - как е най-добре да са ориентирани пантографите на подвижния състав? Освен това наблюдавам как различните пантографи се държат при определени условия - с други думи освен целта да е оптимално токоснемане, другата важна цел трябва да е минимално нанесени щети при евентуална повреда. Наблюденията ми показват, че доста от електрическите локомотиви и високоскоростните мотрисни влакове са с пантографи с каретки обърнати навън:

Преди около 20 дни когато бях на работа с ЕЛ 44 111.3 стана така че и двата пантографа се счупиха. Причината и за двете счупвания беше една и съща - повреден графитен плъзгач. Предният пантограф се счупи без да увреди контактната мрежа, а задният нанесе значителни щети. Ето снимка на предният пантограф:

След счупването той просто се сгъна и легна на покрива на локомотива, а задният се вдигна нагоре и скъса струнки и ресорни въжета.

Преди около 20 дни когато бях на работа с ЕЛ 44 111.3 стана така че и двата пантографа се счупиха. Причината и за двете счупвания беше една и съща - повреден графитен плъзгач. Предният пантограф се счупи без да увреди контактната мрежа, а задният нанесе значителни щети. Ето снимка на предният пантограф:

След счупването той просто се сгъна и легна на покрива на локомотива, а задният се вдигна нагоре и скъса струнки и ресорни въжета.

Чувал съм, че при френските локомотиви серия-2000 при свалянето на пантографа той влиза в машинното помещение и се създава възможност за ремонт по него, според мен се касае за ремонт без да излиза локомотива от експлоатация например смяна на каретка.Някой има ли някаква информация или това е само слух 



Според, моето скромно мнение, монтирането на посоката на пантографа, е резултат на доста изследвания и инженерен труд. Противно на всичко казано до тук, като се вгледа човек във повечето снимки, чуждите лок-машинисти като че ли не са много загрижени за покривното обурудване.
lok45111: Мнението е на choveka_vlak, поради някаква грешка е излязло като от "гост"!
lok45111: Мнението е на choveka_vlak, поради някаква грешка е излязло като от "гост"!
Информация
Модератори