Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
http://www.jptactis.com/jpt406/dejanov.htm

Инж. Димитър ДЕЯНОВ

За разлика от други столици и големи градове в Европа и света, където градските управи работят в тясно сътрудничество с националните жп администрации за максимално използване на железниците във вътрешноградския и крайградския пътнически транспорт, у нас не е така. Столичната община и БДЖ въобще не контактуват по тези проблеми или го правят, само ако трябва да се ликвидира някоя част от съществуващата жп мрежа на територията на столицата. Така беше при ликвидирането на гарите Сердика и Стан, а още по-рано на гара Перловец, по-голямата част от околовръстната линия и т.н. Вече няколко десетилетия жп инфраструктурата на територията на града като че ли пречи на Софийската община и тя всячески се стреми да я ликвидира, вместо да я усъвършенства и използва пълноценно за градски пътнически транспорт и икономично снабдяване на столицата с масови стоки и други товари.


Въпреки тази неблагоприятна ситуация, си позволявам да възобновя едно предложение отпреди девет години за бърза жп връзка между Централна гара София и Аерогарата, като се надявам, че този път то ще срещне разбиране. За целта може да се използва значителна част от вече съществуващата жп инфраструктура. Необходимо е само да се доизградят малки отсечки в района около гара Слатина (фиг. 1). Това са 400-500 метра нов железен път между съществуващата част на бившата околовръстна линия, от района на сп. Христо Смирненски до гара Слатина (поз. 1) и други около 800-900 метра от края на жп естакадата (между гара Слатина и гара Подуяне-разпределителна) до Аерогарата (поз. 2). Непосредствено до Аерогарата ще се развият два челни приемно-отправни коловоза (полезна дължина около 100 метра), с удобни перони за слизане и качване на пътниците.


За подвижен състав ще се използват една или при по-голяма честота на движението – две дизелови мотриси от типа "Дезиро" (серия 10). Във втория случай те ще се разминават в гара Слатина или между гарите София и Подуяне-пътническа. Времето за пътуване по маршрута Централна гара София - Подуяне - Слатина - Аерогарата или обратно ще бъде около 17-20 минути. Това време е недостижимо, за никакво друго превозно средство по градските улици.


Единственото място, където влакът и уличното движение ще се подчиняват на едни и същи светофари, е пресичането на улицата към Булгарплод (сега там е зеленчуковата борса). Затова спирката на влака, по посока към Аерогарата, ще бъде на перон (поз. 4), а в обратната посока – на перон (поз. 5). Светофарите ще са отворени постоянно за уличното движение и ще го спират само, когато влакът трябва да премине, след като се е установил и потегля от спирката.

Ако бъде възстановен и демонтираният понастоящем къс (около 250 метра) участък (поз. 3 на фиг.1), е възможно да се създаде и пряк железопътен маршрут: Аерогара - гара Слатина - надлез Дървеница (връзка с метрополитена на станция 10 и автогара Юг) - гара Пионер (за кв. "Дианабад") - Софияленд - Хладилника (връзка с трамвай № 9, 14 и автобусни линии). При този маршрут само Симеоновско шосе ще се пресича на ниво, като пресичането ще се регулира с обикновени светофари.

Възможността сравнително лесно да се усъвършенства наличната (но вече малко останала) жп инфраструктура в градските райони, за които става дума, предоставя отлични условия да се създадат нови, неразработени досега маршрути в помощ на столичния градски транспорт. Железниците могат да ускорят превоза на пътници по тях, да намалят замърсяването на околната среда в градските зони, да увеличат удобствата на пътуващите до и от такива транспортни възли като Централна гара и Аерогарата, а чрез връзките с метрополитена, трамвайните и автобусните линии да създадат условия за бърза връзка между железопътния, въздушния и градския транспорт в столицата.


Предлагам Министерството на транспорта, Столичната община, летищният комплекс, НК ЖИ, БДЖ ЕАД и други заинтересовани институции и граждани да подкрепят идеята за бърза железопътна връзка с Аерогара София. За целта е необходимо под егидата на Министерството на транспорта и Столичната община да се пристъпи към кратко инвестиционно проучване и ускорено проектиране на направените предложения, като едновременно се осигури целева финансова помощ за доизграждане на съществуващата жп инфраструктура, необходима най-напред за линията до Аерогара София.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

След София-Варна се сетиха, че предназначението им е КПВ.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
до летището

Мнение от shotik »

чета статията и си мисля че все още има хора които не са разбрали че железницата западна заради бурното развиване на автомобилния транспорт.за да се изгради този проект са необходими много повече пари за отчуждаване на имоти,за изготвяне планове и всички др.разрешителни за строеж,а едва ли ще мине и без протести на живеещите там./за един боклук на София виждате какво става,2002 г заради сгазеното цигане от електровоз м/у пдт и биримирци се спря ползването на тази линия и са разграбиха и релси и травеси и др./.в момента се пътува до летището с лични коли които дават възможност за най бързо стигане дотам,а и багажа е в зависимост от изискванията на авиокомпанията,а в град.транспорт освен билета ,трябва да се таксува багажа,но по лесно е да се пуснат автобуси отколкото да се прави линия.също много от ползващите авиопревоз са склонни да ползват "такси" и да ги закара до адреса,отколкото да чакат автобус или влак/ако се направи/да се прекачват на друг транспорт и т.н.ако някога бъде изместено летището на друго място на по големо разстояние /едва ли да стане-толкова обекти се построиха там/може би да се изгради железопътна връзка.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор
Re: до летището

Мнение от Tramway »

shotik написа:чета статията и си мисля че все още има хора които не са разбрали че железницата западна заради бурното развиване на автомобилния транспорт.за да се изгради този проект са необходими много повече пари за отчуждаване на имоти,за изготвяне планове и всички др.разрешителни за строеж,а едва ли ще мине и без протести на живеещите там./за един боклук на София виждате какво става,2002 г заради сгазеното цигане от електровоз м/у пдт и биримирци се спря ползването на тази линия и са разграбиха и релси и травеси и др./.в момента се пътува до летището с лични коли които дават възможност за най бързо стигане дотам,а и багажа е в зависимост от изискванията на авиокомпанията,а в град.транспорт освен билета ,трябва да се таксува багажа,но по лесно е да се пуснат автобуси отколкото да се прави линия.също много от ползващите авиопревоз са склонни да ползват "такси" и да ги закара до адреса,отколкото да чакат автобус или влак/ако се направи/да се прекачват на друг транспорт и т.н.ако някога бъде изместено летището на друго място на по големо разстояние /едва ли да стане-толкова обекти се построиха там/може би да се изгради железопътна връзка.
Колега, нещата изобщо не стоят така. Всички по-големи аерогари в Европа имат железопътна връзка. През голяма част от тях минават главни жп линии, като гарите са разположени ПОД ПРИЕМНОТО ЗДАНИЕ. Други ползват жп клонове, трети метро. Но железопътната инфраструктура е заложена още при проектирането на летището. У нас, тъй като се гледа не по-далеч от носа, никой не се е сетил да предвиди това при проектиране на новия терминал на аерогара София. Въпреки това и сега изграждането на линия е възможно. Отчуждаването не е особен проблем специално за терените, през които се предвижда да мине.

И една молба: като пишеш ползвай главни и малки букви, за да бъде текстът ти лесно четим. Благодаря предварително.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
отговор

Мнение от shotik »

Взимам си забележка за писаното,но тъй съм писал защото в други форуми които посещавам се пише само с малки букви.
Относно темата: когато 1947 год е правено летището то е било извън града,така както по преди мястото на паметника на Левски е "там край град София".Сега то е в града.А ако по най бърз начин се иска да се направи връзка то е да се ползват коловозите на "южната "линия в средния район и някой от коловозите в източния район на ПДТ и покрай идващата от Биримирци линия да стигне до летището.И без това циганските набези може да доведат на спирането на няколкото влака които минават само през деня.Нали виждате колко мудно се строи метрото.Преди не можеше и да се помисли за това което пиша,защото за една смяна в ПДТ са се разпускали по 2200 вагона и през гърловината до гърбицата беше много затруднено минаването ,нека който има възможност да провери колко се разпускат сега.Коловозите са заети с изпочупени и бракувани вагони.Преди години имаше служебен влак от София до ПДТ -източ.район,преди с ДМВ 18 серия,по късно с ЕМВ,но се видя че да се ползва ЕМВ за 20 човека не е изгодно и се отмени.Така че това не е ново да се движи там влак,има си коловози ,сигнализация и кадри за работа които от Централния пулт да командват движението,което дори може да е от един коловоз.
Публикувай отговор

Обратно към “Дизелови мотриси и мотрисни влакове | Diesel Multiple Units and railcars ”

Информация