Ще трябват по точни въпроси!, Освен общото понятие, Дизел-хидравлически магистрален локомотив с колоосна формула B'- B' и максимална (конструктивна) скорост до 120км/ч. Предназначен за леко пътническо движение ( обслужване на бързи и пътнически влакове ), с парен котел тип "Клайтон" за отопление на влака. Доставян в Б-я, от 1963г като първия дизелов локомотив, заменящ парната тяга. Доставени са общо 50-сет., броя на две доставки от О1 до 30 и от 30до 50 в поредни номера, като обозначението на серията е променяно. Двигатели, Т-12Б с предкамерно впръскване и мощност от окло 1100кс, а обща мощност на локомотива от 2200кс. Хидропредавателната кутия се състои от два хидротрансформатора и един хидросъединител. Задвижването на помощните машини (компресори и ветилатори за охлаждане) е хидростатично, тоест от така наречените (хидродвигатели и хидропомпи) чрез масло под налягане от около 160 атмосвери ( бара ). Стартирането на локомотива се извършва чрез електростартер за всеки двигател, и след заработването му посредсвом хидропомпите, заработват компресорите, а при досигане на над работни температури, посредством термо датчици се включват и хидромоторите на ветилаторите за охлаждане. Локомотива е тип вагонен с две командни кабини за всяка посока, с главен горивен резервоар от около 2-тона, вместимост и воден такъв с вместимост, 3 тона, от който се ползва вода и за котела, тоест отопление на влака. (Тъй като времето е ПАРИ а то доста напредна!!!, ще спра до тук за днес а ще се старая в най крадки срокове да се подкрепя и със снимков материал, въпреки че колегиума ще успее преди мен!) PS. Извинявам се за пропуските, но на прима - виста и по памет, се получават и грешки!.
