Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
Предлагам тук да пускаме снимки на дизеловите локомотиви серия 04 от "Онези Славни Времена", когато бяха в движение.

Докато се рових, намерих следните снимки: (да благодаря на автора на тези уникални снимки - Can).

На изхода на гара Костинброд
Изображение

На гара Волуяк
Изображение

В халето пред експедицията - депо София
Изображение

04 012
Изображение

04 024 в изходните стрелки на гара София
Изображение

04 045 на гара Волуяк
Изображение
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Изображение
А познайте къде е правена снимката.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

И преди съм виждал тази снимка. Супер е. 8) Правена е в сръбско някъде между Ниш и Димитровград ЮЖ. :wink:
Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Линковете, които ще посоча по-долу са повече от интересни. Това са снимки на дизеловите локомотиви серия 04 през 90-те години, когато са били основната тяга (заедно със сери 06) в депо София. Правени са от Петко Иванов. Снимките са колкото и трогателни, толкова и красиви. Тези прекрасни гледки, които след малко ще видите, никога повече няма да можете да ги изпитате, тъй като тези красиви локомотиви вече са извън експлоатация. :cry:
http://foto.bg/showgallery.php/cat/2997
http://foto.bg/showgallery.php/cat/2999
Един вагон, ама пълен! (4627)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Снимката,която Pavel е посочил е правена в дивната Сичевачка клисура-рай за ж.п.фотографите,понеже предполага хиляди интересни места за снимане сред природата.Нещо като нашата Септември-Добринище.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Винаги,когато видя снимки на локомотиви серия 04-00,се сещам и за ТАЗИ.А бройте колко са вагоните след 04040-2. :lol:
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Без да броим фургона вагоните са 13. :o :o :o Докато сега са 5, а в летния сезон 6. :shock: Ако не греша снимката е правена в междугарието Петърч-Сливница, но не съм 100% сигурен.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
снимки

Мнение от shotik »

тези снимки ми припомнят за времето когато 04-00 караха пътническите влакове.тези с многото вагони са на международ.влак за Белград и първата снимка е в сръбско,но вече не си спомням как се казваха гарите .от мездра за София нормата им беше към 450 тона за пътническите влакове.1971-1975 г имаше много от тези лок бяха със спукани колооси и работеха на товарни с макс.скорост до 40 км/ч.с 06-64 от Мездра за София съм карал межд.влак от Москва с тежина 1002 тона!/това е едно от нещата които едва ли ще забравя-за 06-00 нормата беше 1320 т. за товарен влак/.ще потърся снимки за сер 06-00 и ще се опитам да ви ги покажа.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

rexkos написа:Без да броим фургона вагоните са 13. :o :o :o Докато сега са 5, а в летния сезон 6. :shock: Ако не греша снимката е правена в междугарието Петърч-Сливница, но не съм 100% сигурен.
Категорично не е Петърч - Сливница. По-скоро е Сливница - Алдомировци малко преди предупредителния светофор на Ац.
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София
Серия 04

Мнение от Mashinista »

Както Никола,така и аз искам да разбера малко повече за серия 04.Ако някой може да ми даде информация.Единствено знам че са бракувани :( .
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
серия 04

Мнение от choveka_vlak »

Ще трябват по точни въпроси!, Освен общото понятие, Дизел-хидравлически магистрален локомотив с колоосна формула B'- B' и максимална (конструктивна) скорост до 120км/ч. Предназначен за леко пътническо движение ( обслужване на бързи и пътнически влакове ), с парен котел тип "Клайтон" за отопление на влака. Доставян в Б-я, от 1963г като първия дизелов локомотив, заменящ парната тяга. Доставени са общо 50-сет., броя на две доставки от О1 до 30 и от 30до 50 в поредни номера, като обозначението на серията е променяно. Двигатели, Т-12Б с предкамерно впръскване и мощност от окло 1100кс, а обща мощност на локомотива от 2200кс. Хидропредавателната кутия се състои от два хидротрансформатора и един хидросъединител. Задвижването на помощните машини (компресори и ветилатори за охлаждане) е хидростатично, тоест от така наречените (хидродвигатели и хидропомпи) чрез масло под налягане от около 160 атмосвери ( бара ). Стартирането на локомотива се извършва чрез електростартер за всеки двигател, и след заработването му посредсвом хидропомпите, заработват компресорите, а при досигане на над работни температури, посредством термо датчици се включват и хидромоторите на ветилаторите за охлаждане. Локомотива е тип вагонен с две командни кабини за всяка посока, с главен горивен резервоар от около 2-тона, вместимост и воден такъв с вместимост, 3 тона, от който се ползва вода и за котела, тоест отопление на влака. (Тъй като времето е ПАРИ а то доста напредна!!!, ще спра до тук за днес а ще се старая в най крадки срокове да се подкрепя и със снимков материал, въпреки че колегиума ще успее преди мен!) PS. Извинявам се за пропуските, но на прима - виста и по памет, се получават и грешки!. :)
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Нещо интересно за 04-00 информацята взех от Том 2 "ТПС" на Деянов.
Първата прартида локомотиви е доставена с колоосни редуктори A100/У2В и A100/У1В.След по-малко от две години работа обаче масоро настъпва масово повърхностно разрушаване на зъби от короните и пинионите на редукторите.
Първоначално СГП-Виен,като предполага,че това са единични случаи,започна замяната на повредените корони и пиниони,като обърна особено внимание при монтажа и центровката на последните.Въпреки старанието обаче разрушаването продължава.Започват задълбочени съвместни изследвания на фирмата СГП-Виен и фирмата доставчик на редукторите Voith-St.Полтен,относно взаимодействието между пиниона и короната,геометрията на зацепването,качеството на материала,термообработката.Категоричен резултат не се получи и фирмата СГП-Виен заведе дело срещо Voith.
По това време на открит път в междугарието Стряма-Клисура в тунела "Зли дол" дерейлира в изолирано движение локомотив 04-15.Тогава се извършва ремонт на пътя в тунела,машината спазва намалението 20 км/h,но дерейлира.Назначава се комисия,която да установи причините за инцидента.В последствие се констатира,че дерейлирането се дължи на релсов настав в кривата,но това в случая няма значение.Важното е че е дерейлирането помага да се открие причината за повърхностното разрушаване на зъбите на короните и пинионите,а с това се изясни вината на двете фирми.
По силата на изискванията при такива случаи ходовата част на локомотива беше подложена на контролно измерване.Резултатите изненадаха.Установи се,че и за четирите колооси разстоянието между вътрешните повърхности на бандажите в мястото на контакт на колелото с релсата е по-малко с 1.5 до 2.0 мм от разстоянието в горната част.Pry завъртането на колелата резултатите не се промениха,колоосите отгоре оставаха винаги по-отворени.Ясно беше че осите се огъваха под тежестта на локомотива.Този извод се потвърди и при проверкта от СГП-Виен.Делото се прекрарти.
Това бе и причината диаметъра на осите да се увеличи or 165мм на 168 мм а старите редуктори се замениха с нови A50SK и A50K.Това изменение се прилага на 2 рата доставка,а по късно и на доставените локомотиви.
Дизел-хидравличните локомотиви 04-00 заменят още в началния период парните локомотиви 01-00, 10-00,11-00 и 15-00 от парка на локомотивно депо София и обслужват без смяна бързите влакове в учащъците:
София-Варна,София-Бургас,София-Русе.Благодарение на тези локомотиви става възможно пускането на Варна експрес,без спиране от София до Варна.
Втози период на обслужване предимно на бързи и пътически влакове се реализира най-големия средноденонощен пробег за дадена серия локомотиви в наще железници 1000 км на денонощие.
В процеса на експлоатация 04-00 показват някои дефекти като:
пукнатини по kартерите на дизеловите двигатели,пукнатини по рамите на талигите,повреди по хидрообръщателите,повреди по колоосните редуктори,повреди по зареждащите генератори.
От 1971-1972 се появяват повреди и по хидропредъвките,изразяващи се в счупване на помпеното колело на първия хидротрансформатор.
Голяма част от тези дефекти са отстранени посредством конструктивни изенения или усилване на слабите възли и детайли. Картерите
на двигетелите се изпращат на усилване във Виена.Заменят се входящите вълове на хидрообръщателите,заменят се колоосните редуктори и др.
Трябва да се отбележи,че тези недостатъци наред с други обективни действащи фактори,като недобре обучен personal,липсата на достатъча екипировка и ремонтна база създават доста трудности в първите години на въвеждането на дизеловите магистрални локомотиви.
Дизеловите локомотиви 04-00 както и 06-00 носят цялата тракционна службва в района на управление София.Те са основна локомотивна серия на депо Сф.
"ТПС" Димитър Деянов
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

43.309 написа:...пукнатини по кратерите на дизеловите двигатели...
...Кратерите на двигетелите се изпращат...
Хубаво си преписал от Деянов, но ако не разбираш текста, поне е трябвало да преписваш думите точно. Не забравяйте, че форумът се чете от доста широк кръг железопътни специалисти и подобни изцепки са обида към инж. Деянов.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Tramway написа:
43.309 написа:...пукнатини по картерите на дизеловите двигатели...
...Картерите на двигетелите се изпращат...
Хубаво си преписал от Деянов, но ако не разбираш текста, поне е трябвало да преписваш думите точно. Не забравяйте, че форумът се чете от доста широк кръг железопътни специалисти и подобни изцепки са обида към инж. Деянов.
64.19
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
серия 04

Мнение от choveka_vlak »

Колеги, темата и серията е язвителна за много от нас!!!, не -ка! успокоим топката!, нека не бързаме, а се опитаме да насочим в правилната посока въпросите на младите момчета!!!. :)
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация