
Здравейте! С удоволствие чета темите из форума и искам да ми поясните някои термини:
1. Автоматична блоровка?
2. Маршрутно-релейна централизация?
Благодаря предварително! Ако имам други въпроси няма да отварям нова тема, а директно тук ще пиша. Поздрави!
1. Автоматична блоровка?
2. Маршрутно-релейна централизация?
Благодаря предварително! Ако имам други въпроси няма да отварям нова тема, а директно тук ще пиша. Поздрави!
Автоматичната блокировка автоматично отчита заетостта на междугарието и обективно не допуска навлизане на влак в зает участък или движение на влакове един срещу друг. Автоматичната блокировка може да бъде с проходни сигнали, на междугарово разстояние или с блок-пост. Заетостта на дадения участък се отчита чрез релсови вериги или чрез броячи на оси (сравнява се броя на влезлите и на излезлите колооси).
При АБ с проходни сигнали, междугарието е разделено на блок-участъци по 1-2км. В началото на всеки блок-участък има проходен светофор, който разрешава или забранява влизане на влак в участъка. Проходният светофор свети с червена светлина, когато в блок-участъка има влак или друго возило. АБ с проходни сигнали позволява движение на влакове на 2-3км един от друг и значително повишава пропускателната способност на линията.
При АБ на междугарово разстояние може да се движи само един влак в междугарието и друг влак може да замине само след освобождаване на междугарието. При опит да се отвори изходен сигнал от гара към заето междугарие, осигурителната инсталация няма да реагира по никакъв начин. Предвид голямата дължина на повечето междугария, АБ на междугарово разстояние се изпълнява с броячи на оси.
АБ с блок-пост е нещо средно между АБ с проходни сигнали и АБ на междугарово разстояние. В средата на междугарието има блок-пост с проходни светофори, които ограждат втората част на разделеното междугарие. Това дава възможност в междугарието да замине втори влак, след като първият е минал блок-поста и е освободил първата част от междугарието, но все още не е пристигнал в другата гара. При евентуално забавяне на първия влак, вторият ще спре пред блок-поста.
Най-общо целта на АБ е сигурността на движението да не зависи от гаровия персонал.
МРЦ е вид гарова осигурителна инсталация. При МРЦ манипулациите на ръководителя-движение се свеждат до задаване на начало и край на маршрут с два бутона. При това всички стрелки (ходови и охранни) автоматично се обръщат в необходимото положение, заключват се и при наличие на 10-те условия за безопастност се отваря светофор, разрешаващ преминаване по маршрута. Така нареденият маршрут е заключен и нареждане на враждебни маршрути е невъзможно. Отключване на неизползван маршрут става при определени условия в зависимост от вида на МРЦ. МРЦ се изграждат с електромеханични релета, като в отговорните схеми се ползват първокласни релета с нищожна вероятност за опасен отказ (теоретично невъзможно залепване или устояване в задействано състояние). Едно такова реле тежи 1-2кг. В зависимост от големината и сложността на коловозното развитие броят на релетата вавира от 200-300 до десетки хиляди.
При АБ с проходни сигнали, междугарието е разделено на блок-участъци по 1-2км. В началото на всеки блок-участък има проходен светофор, който разрешава или забранява влизане на влак в участъка. Проходният светофор свети с червена светлина, когато в блок-участъка има влак или друго возило. АБ с проходни сигнали позволява движение на влакове на 2-3км един от друг и значително повишава пропускателната способност на линията.
При АБ на междугарово разстояние може да се движи само един влак в междугарието и друг влак може да замине само след освобождаване на междугарието. При опит да се отвори изходен сигнал от гара към заето междугарие, осигурителната инсталация няма да реагира по никакъв начин. Предвид голямата дължина на повечето междугария, АБ на междугарово разстояние се изпълнява с броячи на оси.
АБ с блок-пост е нещо средно между АБ с проходни сигнали и АБ на междугарово разстояние. В средата на междугарието има блок-пост с проходни светофори, които ограждат втората част на разделеното междугарие. Това дава възможност в междугарието да замине втори влак, след като първият е минал блок-поста и е освободил първата част от междугарието, но все още не е пристигнал в другата гара. При евентуално забавяне на първия влак, вторият ще спре пред блок-поста.
Най-общо целта на АБ е сигурността на движението да не зависи от гаровия персонал.
МРЦ е вид гарова осигурителна инсталация. При МРЦ манипулациите на ръководителя-движение се свеждат до задаване на начало и край на маршрут с два бутона. При това всички стрелки (ходови и охранни) автоматично се обръщат в необходимото положение, заключват се и при наличие на 10-те условия за безопастност се отваря светофор, разрешаващ преминаване по маршрута. Така нареденият маршрут е заключен и нареждане на враждебни маршрути е невъзможно. Отключване на неизползван маршрут става при определени условия в зависимост от вида на МРЦ. МРЦ се изграждат с електромеханични релета, като в отговорните схеми се ползват първокласни релета с нищожна вероятност за опасен отказ (теоретично невъзможно залепване или устояване в задействано състояние). Едно такова реле тежи 1-2кг. В зависимост от големината и сложността на коловозното развитие броят на релетата вавира от 200-300 до десетки хиляди.
Скоростта на влака през гара с каквато и да е централизация зависи от стрелките - по книжка разписание, но не повече от 100км/ч. В определени гари до 130км/ч.VESO написа:Един въпрос от мен: каква е скоростта на влак,преминаващ транзитно през гара,съоръжена с МРЦ?
С оглед на осигурителната инсталация се намалява скоростта само при РУКЗ (релейна уредба за ключови зависимости) до 60км/ч.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
1. Съответно на маршрута крайно положение на стрелките;
2. Свободен от возила маршрут;
3. Отсъствие на враждебни влакови или маневрени придвижвания;
4. Отсъствие на изкуствено (принудително) отключване на маршрута или на негови части;
5. Осигурена флангова охрана;
6. Наличие на редовно светеща забранителна светлина на светофора (задължително само за входните светофори);
7. Отсъствие на поканителен сигнал;
8. Свободност на прицелния участък (коловоз, междугарие, първи блок-участък на АБ);
9. Заключени ходови и флангово-охранни стрелки;
10. Изправна лампа (лампи) на разрешителното показание на светофора.
2. Свободен от возила маршрут;
3. Отсъствие на враждебни влакови или маневрени придвижвания;
4. Отсъствие на изкуствено (принудително) отключване на маршрута или на негови части;
5. Осигурена флангова охрана;
6. Наличие на редовно светеща забранителна светлина на светофора (задължително само за входните светофори);
7. Отсъствие на поканителен сигнал;
8. Свободност на прицелния участък (коловоз, междугарие, първи блок-участък на АБ);
9. Заключени ходови и флангово-охранни стрелки;
10. Изправна лампа (лампи) на разрешителното показание на светофора.

Не е задължително.. по-скоро от вида на МРЦ-то зависиbdz46 написа: 6. Наличие на редовно светеща забранителна светлина на светофора (задължително само за входните светофори);
Често срещана при немските GS1 и 2, където флангова охрана се извършва с контрол на целостта на нишките на червените светлини на изходните сигнали и невъможност за отвяране на изходни сигнали по съседни коловози при изгорели нишки на червената светлина
11. Прелезите в район на гара и тези между предупредителен и входен сигнал за отваряне на разрешаващо положение да са задействани - т.е при тях се извършва проверка за целостта на гредите, положението им и да свети поне една мигаща червена светлина за сигнализиране към ППП за предстоящо преминаване на влак

Глобален модератор
"Ръкоплещя" на такова уточнение!, 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Информация
Модератори