Мнения: 21
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 12:01 am
Местоположение: Plovdiv
Дизелови мотриси 02-00 (22-00) при доставката - 1936 г. - пр. SIMMERING

http://www.railwaymodeling.com/photogal ... c22-00.JPG

http://www.railwaymodeling.com/photogal ... c22-01.JPG

Ако имате още инфо споделяите.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Това са първите и последни дизелови мотриси с електрическа предавателна система. Оборудването е разположено изцяло под коша. Мотрисата е имала един тягов двигател, задвижващ 2-ра колоос. На по - късен етап след тежки аварии в ел. веригите(изгаряне на генератори и ТД), предавателната система е заменена с механична. На няколко пъти(естествено неуспешно) са правени опити за ремоторизация на мотрисите.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Това "3" отстрани какво значи - че мотрисата е била трета класа... :?:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Точно. Дървени пейки.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:Това "3" отстрани какво значи - че мотрисата е била трета класа... :?:
Всички дизелови мотриси от сериите 21 - 23 са били в третокласно изпълнение.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Интересно е да се разкаже за един от опитите за ремоторизация на мотрисите серия 22. На една от мотрисите в завода в Септември монтират танков двигател, даден от Армията от отчислен и бракуван танк Т-34. Още на първата проба обаче през газоизпускателната тръба се изхвърля толкова масло, че целия покрив на мотрисата буквално е почерниял. В последствие на това се смята, че мотрисата е пожароопасна и не се допуска в движение. По - късно при запитване към Армията, от там отговарят, че при този двигател това е нормално. На по - късен етап се прави поредна ремоторизация с двигател ШКОДА 706 RTO, като се заменя и предавателната система. Мотрисите, ремоторизирани така обаче са с много лоши тягови показатели и този вариант също се счита за неуспешен.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

lok45111 написа:Интересно е да се разкаже за един от опитите за ремоторизация на мотрисите серия 22. На една от мотрисите в завода в Септември монтират танков двигател, даден от Армията от отчислен и бракуван танк Т-34. Още на първата проба обаче през газоизпускателната тръба се изхвърля толкова масло, че целия покрив на мотрисата буквално е почерниял. В последствие на това се смята, че мотрисата е пожароопасна и не се допуска в движение. По - късно при запитване към Армията, от там отговарят, че при този двигател това е нормално. На по - късен етап се прави поредна ремоторизация с двигател ШКОДА 706 RTO, като се заменя и предавателната система. Мотрисите, ремоторизирани така обаче са с много лоши тягови показатели и този вариант също се счита за неуспешен.
Ба си падението от 420 к.с на 190....... С танковите двигатели е щяла да бъде голяма резачка.........
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Проблемите са били в хвърлянето на масло и за това се е търсил друг вариант. Между другото мотриса 22-03 е била преоборудвана в лаборатория за измерване характеристиките на контактната мрежа и до нарязването си е останала такава.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Имахме в ТУ-Варна "един змей" от Т-34..... беше без шумозаглушители директни тръби навън...... въпреки че беше само с 20 часа наработка от основен ремонт, на него изледвахме разход на масло, защото най лесно се измерваше разхода..... познай защо :twisted:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ами именно поради тези причини ремоторизацията с двигател от Т-34 е обявена за неуспешна и неефективна. Според мен добро спасение за ДМ серия 22 е било да не се прибягва до изхвърлянето на електропредавателната система, а по - скоро да се търси начин за отстраняване на недостатъците. Всичко останало, правено по мотрисите е било предвестник на тяхното унищожаване...
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Предполагам че тези опити са правени 50те и началото на 60те години - тогава дизеловите двигатели са били кът в България, RTO то не е за под коша, а ЯМЗ-то на Т-34 изобщо не е за таква служба, просто и моторесурса му е нисък........
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

07 написа:Предполагам че тези опити са правени 50те и началото на 60те години - тогава дизеловите двигатели са били кът в България, RTO то не е за под коша, а ЯМЗ-то на Т-34 изобщо не е за таква служба, просто и моторесурса му е нисък........
Именно в края на 50-те са правени експериментите. RTO 706 не е за подкошов монтаж поради слабата му якост при удари и др. Общо взето, още при началото на ремоторизациите се е тръгнало в грешна посока.

ЗА ДМ серия 22 според мен мисля, че Раба Д-2156 е била добра алтернатива, макар, че той навлиза късно у нас.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Именно - "легнал" или боксерен двигател се вписва идеално за подкошов монтаж.......
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

07 написа:Именно - "легнал" или боксерен двигател се вписва идеално за подкошов монтаж.......
По времето, когато е извършвана "ремоторизацията", такива двигатели не са били налични, поради което последната е била с предизвестена развръзка - провал. От там е предизвестена и съдбата на мотрисите - поетапно бракуване и унищожаване. За съжаление, никой не е помислил за запазване на нито един екземпляр от тази серия, с което и едно парче от пъзела на историята на БДЖ е безвъзвратно загубено.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ето някои интересни материали, свързани с дизеловите мотриси серия 22, публикувани в Албума "Локомотивите на Българските държавни железници" на инж. Д. Деянов:

Командна кабина:
Изображение

Пътнически салон:
Изображение

Чертеж общ вид и планировка:
http://foto.bg/data/5891/crtez22-00.jpg
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация