Страница 1 от 25
Дизелови локомотиви серия 07 - Обща дискусия
Публикувано на: Пет Юли 21, 2006 2:34 am
от Гост
в тази тема ще ви разкажа малко повече за локомотивите серия 07 и представителите им в чужбина
серия 07 са дизел електрични локомотиви с мощнос 3000к.с.
това са най мощните дизели в БДЖ отвардилисе не само в наще железници което се потвърждава от факта че с различните им разновидности наброяват 1000 и повече единици като 900 се намират
в германия като повечето локове се наямират все още в експлатация
след близо 30 година служба за сега толкова до 2 дни
много повече снимки,технически дани на разновидностите и тн.
Публикувано на: Пет Юли 21, 2006 7:08 am
от Mario Evstatiev
Да допълня, че локомотивите серия 07 са строени в локомотивостроителните заводи в Коломона и Луганск. Разликата между различните модификации локомотиви за БДЖ и DB е в предавателното число на редукторите и наличието на генератор за отопление на пътнически влакове. В Германия се срещат локомотиви с преводно число на колоосните редуктори за скорости 120 км/час и 140 км/час. Освен това при последните локомотиви е монтиран фабрично генератор за отопление на пътнически влакове. Тези локомотиви носят серия 234 в DB. Българските локомотиви нямат генератор за отопление, а преводното число на редукторите е за максимална скорост 100 км/час. Тоест, доставените за БДЖ локомотиви са чист товарен тнп. Въпреки това, успешно се използват за возенен на пътнически и бързи влакове, като през отоплителния сезон към влака се включва и вагон - отоплител.
Дизеловият двиганел на локомотивите серия 07 е V образен, 16 цилиндров и носи означение 16ЧН26/26, като се предлага обединен с променливотоков генератор - дизелгенераторна група 5Д49. Произведената електроенергия от генератора се подава към два токоизправителни моста, където се изправя и бива подадена на шестте тягови двигателя, монтирани на талигите. Окачването на ТД е опорно - осово. Двете триосни талиги са с едностепенно окачване(само буксово).
Публикувано на: Пет Юли 21, 2006 7:16 am
от rexkos
Само да уточня че в БДЖ има 5 локомотива от серията, на които допълнително е монтиран извод от главния генератор за електрическо отопление на пътничеки влакове.Те получават модификационната цифра 1 в номера си.Въпросните локомотиви са:
07106,07123,07124 от депо Пловдив
07111 от депо Горна Оряховица
07126 от депо Русе
за 07-ма серия
Публикувано на: Пет Юли 21, 2006 8:19 am
от choveka_vlak
Можем да бъдем и по-тони. Точната бройка в Германия е 789-л-тива.Като и при тях вече има бракувани поради тежки аварии-катастрофи,пожари и др. Там тези л-ти са разделени на три, а вече и на четири серии. Имат стоидвайсет километрови с мощност - 3000кс, имат и сто километрови-3000кс но е къса серия- около 54 бройки.Имат и стоичетирсет километрови-4000кс с реостатна спирачка. От няколко години вече имат и така наречената Privat-серия, тоест приватизирани л-тиви. Чрез RAILLION,вече има (седмаци) както им казвам аз и в Холандия.
Публикувано на: Съб Юли 22, 2006 11:34 am
от Гост
за впрочм е интересно да се одбележи и новаата серия 241
която е получена след модернизация на 232
като е подменен двигателя с такъв с 4000к.с.
и са поставени редуктори за 140км/ч
а за Privat-серията повечето локове са от серията 230
и до голяма степен отговарят на наще ма6ини
с редуктори за 100км/ч има и 230 с 120км/ч редуктори
въпрос на вкус е какво точно искат частниците

за 07-ма серия
Публикувано на: Нед Юли 23, 2006 8:05 am
от choveka_vlak
Темата за "7-ците" в Германия е толкова огромна, че ние с нашите, инфомации, едва ли бихме я обхванали. Все пак да не забравяме за международния конкус, за ре-моторизация,който направиха след обединението. В този смисъл някой ако знае подробности, за това как са се държали л-тивите с дизел-генераторните групи, на "КАТЕРПИЛАР"- може да ни разкаже.
Публикувано на: Пет Юли 28, 2006 10:06 pm
от 07
В Германия нашите седмаци имат братовчеди които са с фабрично монтиран двигател с мощност 4000 коня......
Малко повече за двигателя в русия могат да се намерят негови 12 , 16, и 20 цилиндрови модификации, ако ви прави впечетление ъгълът между двата реда цилиндри е много малък, това е така защото този двигател е оригинално разработен за монтаж в дизелови подводници. Още при конструирането му е заложена възможноста " да се играем на лего" с този двигател - конструкцията му е модулна всеки модул се сътои от 4цилиндъра като всеки цилиндър си има собствена горивонагнетателна помпа. По спомени с вариране с броя на цилиндрите от 12 до 20 и налягане след турбокомпресорите(и бройката им) от 1,23 до 3,15 бара се постигат мощности от 2200 к.с до 6000 к.с. Оригинално на 07ците имат монтирана система за изключване на отделни цилиндри при празен ход - на празен ход работят само 8 цилиндъра (средните) не знам дали не е демонтирана вече в БДЖ. Като недостатък на 07ците е голямата стъпка при регулиране на тягата теглителната сила при потегляне е почти равна с тази на ел.лок серия 45 но контролера има само 15 позиции (32 при Шкодите)
07 072
Публикувано на: Пон Авг 07, 2006 11:17 am
от 42 072.9
Една от последните катастрофи в Гърция е с нашата 07 071, която ще бъде нарязана за скрап единствено двигателя ще бъде запазен и върнат в депо Горна Оряховица. При катастрофата машиниста е оцелял по чудо като се е свил зад кранмашиниста.
Re: 07 072
Публикувано на: Пон Авг 07, 2006 11:29 am
от Mario Evstatiev
42 072.9 написа:Една от последните катастрофи в Гърция е с нашата 07 071, която ще бъде нарязана за скрап единствено двигателя ще бъде запазен и върнат в депо Горна Оряховица. При катастрофата машиниста е оцелял по чудо като се е свил зад кранмашиниста.
Това се очакваше, имайки в предвид разказаното ми за гърците от един дупнишки инструктор бил там с 07-ца. Той е ставал свидетел на фрапиращо нагли превишения на скоростта, преминаване на затворен сигнал и влизане на влак срещу влак в гара. Няма да коментирам употребата на промишлени количества маляшка ракия или узо по верме на работа, защото тогава ще трябва да изпиша един форум за това. Друг фрапиращ факт е, че гърците масово карат наши 07-ци в разрез със всякакви правила за експлоатация и въобще ги подлагат на нечовешки работни режими, вкл. и движение със 150 км/час.
Публикувано на: Пон Авг 07, 2006 11:36 am
от 42 072.9
След разказа на машиниста, който е оцелял при навлизане в гарата срещу него е бил друг влак(през ноща) видял е прожектора му, но късно последвало е задържане и както казах се е скрил.
Любимата фраза на гърците като вземат наша 07 е "аз съм Шумахер, а това е моето Ферари".
Публикувано на: Пон Авг 07, 2006 11:39 am
от Гост
Срам и позор ! Идиоти мръсни,как може! Сега е ред да бракуваме и 3-те и вагона който идват в БГ!

Публикувано на: Пон Авг 07, 2006 11:43 am
от Mario Evstatiev
42 072.9 написа:След разказа на машиниста, който е оцелял при навлизане в гарата срещу него е бил друг влак(през ноща) видял е прожектора му, но късно последвало е задържане и както казах се е скрил.
Любимата фраза на гърците като вземат наша 07 е "аз съм Шумахер, а това е моето Ферари".
Това ад беше само. Да не говориме за спуканите блокове, скъсани бутални болтове, изгърмяли ТД от претоварване и свръхобороти и др. и др.
Публикувано на: Пон Авг 07, 2006 12:08 pm
от 42 072.9
Публикувано на: Пон Авг 07, 2006 12:10 pm
от 42 072.9
Да не споменаваме, че след като се върнат от Гърция машините са в ужасно състояние и машинистите отказват влаци поради технически неизправности.
Публикувано на: Пон Авг 07, 2006 4:58 pm
от Mario Evstatiev
42 072.9 написа:Да не споменаваме, че след като се върнат от Гърция машините са в ужасно състояние и машинистите отказват влаци поради технически неизправности.
Ами те няма за какво да ги пазят, нали са чужди. Въпреки, че техните машини са също под всякаква критика. Тряскат, блъскат, ручат, бучат, пушят и въобще са трошляци. Новите дизели на АдТранц вече са се разпушили и разтропали.