Страница 1 от 1

SNCF

Публикувано на: Вто Юли 03, 2007 10:42 pm
от 43.309
Противно на БДЖ европейските компании предлагат комфорт и бързо пътуване на ниски цени типичен пример Френските железници.С невероятно гъвкава ценова политика френските железници с всяка изминала година привличат все повече и повече пътници.
Нека да започна моето кратко описание с така наречените Trains de nuit (Corail Lunea)
Тук можете да видите с какви вагони се обслужват въпросните влакове.Интересното е че за една нощ те изминават средно 1000-1300 км.Така взимате нощния влак от Лил северна Франция и рано сутринта сте в Ница.По време на летния сезон компанията предлага намалени с 50 % цени за някои нощни влакове :) така пътуването от Париж до Ница около (1000 км) ще ви излезе 35 Е.
Ето и сайта:
http://www.coraillunea.fr/
Тук можете виртуално да посетите 1-ва класа
спален вагон
http://www.coraillunea.fr/train-lunea/p ... lasse.html
(за незнаещите френски натиснете Visite virtuelle)
2-ра класа
http://www.coraillunea.fr/train-lunea/s ... lasse.html
Тук можете да си вземете нещо по време на пътуването
http://www.coraillunea.fr/train-lunea/v ... vices.html
За хората,които не обичат спалните вагони се предлагат накланящи се седалки
Тук можете да видите дестинациите
http://www.coraillunea.fr/destinations/index.html
Изобщо мечта...
Обикновените бързи влакове (изключваме скоростните TGV) се движат със скорост до 220 км/ч
Наричат ги още Corail Teoz (дневни бързи влакове за дълги разстояния)
Ето как изглеждат вагоните отвътре:
http://www.corailteoz.com/visite_teoz.php
Дестинации:
http://www.corailteoz.com/carte_du_reseau.php
Отново се предлагат всекидневни промции цените са по-ниски от тези на Те Же Ве, но и времепътуването обикновено се увеличава средно с 2-3 часа зависи от разстоянието и избраният маршрут.
Противно на БДЖ в почивните дни билетите са с по-ниски цени.

Публикувано на: Сря Юли 04, 2007 6:45 pm
от Labros
Противно на БДЖ в почивните дни билетите са с по-ниски цени.
Ами то нашенска си работа.В дните петък-неделя доста хора живеещи в един град решават да се приберат у дома /ако живеят там и работят в единия/ или да идат на гости на близки или приятели.Та понеже БДЖ знае това и е решило да изкара някой кинт отгоре.
Незнам след колко време ще достигнем нивото на Френските железници.Аз лично съм много впечатлен от предлаганите условия за пътуване и услугите,които се предлагат.

Публикувано на: Сря Юли 04, 2007 9:46 pm
от Nikss
Няма да ги настигнем скоро. Френските железници отдавна са си опекли питите. БДЖ има още боб да яде.

Публикувано на: Сря Юли 04, 2007 10:47 pm
от 43.309
Мисля да продължа с описанието на SNCF разбира се с нещо интересно:TGV
Това е официялната страница на скоростните влакове
http://www.tgv.com/FR/
Ето малко история..
Идеята за скоростни влакове във Франция се заражда през 1960 г.Една от основните причини е конкуренцията на авиацията и автомобилния транспорт.Правят се различни опити за влак движещ се на въздушни възглавници,различни турбо генераторни гарнитури.
През 1960 се решава да се изградят нови железопътни трасета за високи скорости известен като план СО3.
Първият вариант на ТGV трябвало да се задвижва чрез газови турбини.Така на 25 октомври 1971 от заводите АЛСТОМ в Белфор излиза прототипа (единствената мотриса задвижване с газови турбини)
С опитите TGV001 експертите натрупват опит който има особенно значени за проекта.Като важни пунктове те отбелязват аеродинамичната форма на тпс и сигнализацията.
Прикачените вагони на мотрисата са с обща талига.
Тази мотриса достига скорост от 318 км/ч.Единствен световен рекорд на железопътно превозно средство задвижвано термично.
След петролната криза 1973 година специалистите се насочват отново към електрическата тракция.Причнините са както политически така и чисто технически.Преминаването към електрическа тракция поставя началото на множество опити и изследвания в много области.Така през 1974 френските железници реконструират мотриса за регионални превози в скоростна мотриса Z7001 Zebulon като при нея са приложени някои новости:
1)Специални пантографи
2)Специфично окачване на ТД
3)Нови талиги и спирачна система
През 1974 президентът Помпиду решава да започне строителството на първата скоростна линия Париж-Лион или високоскоростна линия Югоизток (Sud-Est).Първоначално мотрисите возят поща, различни държавни чиновници и едва по-късно са открити за редовни пътници.
Новата линия скъсява със 100 км разстоянието между Париж и Лион 427км по ново трасе и 527 по старото.

След откриването на първата скоростна линия продължава развитието на скоростната мрежа:
1984-Руан-Лион
1989-Атлантик Париж-Бордо,Париж-Нант и др.линията обслужва 50 сравнително големи градове.
1993 Норд Париж-Кале-Лондон
2001-Медитеране Свързва Париж със средиземноморското крайбрежие Марсилия Тулон Ница с разклонения за Италия и Швейцария
2007-Париж-Страсбург с разклонения за Франкфурт и Мюнхен
2009 Перпинян-Фугуерес-Връзка между Франция и Испания
Важно е да се отбележи,че TGV пътуващи съответно в Бенелюкс се наричат Талис
Швейцария Италия-Артезия и Лирия
Дължината на скоростните лини (само единя път) е 1850 км до този момент,като това прави 5% от железопътната мрежа на Франция.
http://www.tgv.com/UK/index_HD.html