Страница 1 от 3

Въпрос за пантографите

Публикувано на: Пон Юли 02, 2007 1:21 am
от Blood-Line
извинявам се за въпроса, на повечето ще им е смешно, но на мен ми е интересно да разбера каква е разликата локомотивът да се движи с заден вдигнат или преден вдигнат пантограф?!! защо всички локомотиви са със заден вдигнат?!! :roll:

Публикувано на: Пон Юли 02, 2007 6:42 am
от Mario Evstatiev
Прието е, локомотивите и ЕМВ да се движат със задния по посока на движение пантограф чисто от съображения за сигурност. При евентуално счупване на предния, то той ще поломи цялото покривно оборудване и движението до отвозване на влака е невъзможно, докато при счупване на задния пантограф, след вземане на мерки, влакът може да бъде отвозен с предния по посока на движение. Движение с преден пантограф се изисква когато на чело са два локомотива. Това се прави с цел, при счупване на задния пантограф да не поломи втория локомотив и недай боже да контузи локомотивната бригада, намираща се в челната кабина на втория локомотив.

Публикувано на: Пон Юли 02, 2007 7:08 am
от bdz46
lok45111 написа:Движение с преден пантограф се изисква когато на чело са два локомотива.
Тази практика е масова и полезна, но и при два локомотива начело е задължително движението със задния пантограф и за водещия локомотив. Въпреки, че правилото важи и за ЕМВ, там не е толкова съществено и никой не е наказан за каране с предния пантограф при ЕМВ, включително и при счупване (поне в Сф не съм чувал).

Публикувано на: Пон Юли 02, 2007 5:43 pm
от VESO
ЕМВ в ПО редовно съм виждал да карат с пантограф на втората секция по посока на движение и това не е ново.Иначе в повечето случаи се кара с вдигнат пантогаф на 3-та секция по посока на движение.

Публикувано на: Пон Юли 02, 2007 5:46 pm
от bdz46
VESO написа:Иначе в повечето случаи се кара с вдигнат пантогаф на 3-та секция по посока на движение.
В един ЕМВ има две секции. Една секция се състои от два вагона.

Публикувано на: Пон Юли 02, 2007 5:51 pm
от VESO
Ясно,аз имах предвид това,което е с тягово оборудване.Челните нямат пантографи,въпреки че според мен по - логично би било те да имат,а междинните не.Но така са решили в завода производител.

Публикувано на: Пон Юли 02, 2007 5:57 pm
от bdz46
VESO написа:Ясно,аз имах предвид това,което е с тягово оборудване.Челните нямат пантографи,въпреки че според мен по - логично би било те да имат,а междинните не.Но така са решили в завода производител.
Всички вагони в ЕМВ са с тягово оборудване! ЕМВ се състои от две идентични двувагонни секции. Всяка секция има собствен пантограф, тягови двигатели и друго оборудване, разпределено равномерно между двата вагона.

Публикувано на: Нед Ное 11, 2007 11:34 pm
от VESO
Значи и ТОВА също трябва да е нарушение.Влакът потегли така от началната си гара.

Въпроси и отговори

Публикувано на: Пон Ное 12, 2007 9:22 am
от choveka_vlak
Уважаеми изпадате в безмислена полемика!!!, . Тогава с кой пантограф да карат локомотивите от 87-ма серия на БЖК???. Майче с единия поради липса на друг!, ами ако е обърнат локомотива става преден!!!. И кво праим????????????????????????????????????????????????????????????. :evil: :evil: :evil:

Публикувано на: Пон Ное 12, 2007 9:55 am
от 42 072.9
А през зимата, когато по контактния проводник има слой лед и токоснемането не може да се осъществи?

Публикувано на: Пон Ное 12, 2007 10:14 am
от bdz46
42 072.9 написа:А през зимата, когато по контактния проводник има слой лед и токоснемането не може да се осъществи?
Наоколо става много светло нощем.
Не твърдя, че ползването на предния пантограф в накои случаи е лошо или грешно (напротив), но просто не отговаря на правилниците, където тези случаи не са предвидени и е грешно да се твърди, че при две машини начело е задължително предната да се движи с предния пантограф.
choveka_vlak написа:Тогава с кой пантограф да карат локомотивите от 87-ма серия на БЖК??
Примерът ти е некоректен, естествено че с единствения пантограф.

ПП Къде ми изчезна мнението с цитата на lok45111 и какво грешно имаше в него? :evil:

Въпроси и отговори

Публикувано на: Пон Ное 12, 2007 10:28 am
от choveka_vlak
Уважаеми Колега!, не мога да приема двойствено отношение към "един и същи въпрос и практическите ситуации". Локомотивния машинист е единствиния който взема решение в ЕКСТРЕНА ситуация... . Това с кой пантограф кара е единствено и само негова отговорност!!!!!!!!!!!!!!!. Когото се установи и докаже че действията са му били неправомерни!, да следва наказание!. :evil: :evil: :evil:

Въпроси и отговори

Публикувано на: Пон Ное 12, 2007 10:35 am
от choveka_vlak
За Ваше съжаление съм локомотивен машинист!!!, и мога да взимам РЕШЕНИЯ!!!. Също така поне за момента съм модератор "Цензора" и ще я има докато видя че сте се явявали на изпит по правилници!!!. Съжалявам но не мога да си представя че с такъв човек като Вас трябва да бъда бригада!!!. :evil: :evil: :evil:

Re: Въпроси и отговори

Публикувано на: Пон Ное 12, 2007 10:43 am
от bdz46
choveka_vlak написа:Съжалявам но не мога да си представя че с такъв човек като Вас трябва да бъда бригада!!!.
Аз също не мога, но пък никой не се е оплакал до сега.
choveka_vlak написа:Също така поне за момента съм модератор Цензора, и ще я има докато видя че сте се явявали на изпит по правилници!!!
На изпит съм се явявал няколко пъти и считам, че съм достатъчно запознат с правилниците. Това няма нищо общо с цензУрата.
choveka_vlak написа:Локомотивния машинист е единствиния който взема решение в ЕКСТРЕНА ситуация... . Това с кой пантограф кара е единствено и само негова отговорност!!!!!!!!!!!!!!!.
Къде съм казал обратното?

Re: Въпроси и отговори

Публикувано на: Пон Ное 12, 2007 10:53 am
от choveka_vlak
Благодаря Ви за поправките в правописа!, а за изпитите, Най- официално Ви каня при мен в кабината!.