Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
Доста от възстановените след катастрофи локомотиви в БДЖ,получават серията 43.3.От серията има само 10 локомотива.

43301 e бракуван през 1998г.
43302 преди две години беше спрян за ремонт. вмомента незнам дали се движи. зачислен в депо горна оряховица.
43303 бракуван през 2000г.
43304 най вероятно няма да бъде възтановен след удара си в 3636 при проходен светофор преди гара Сопот.
43305 бракуван през 1998г.
43306 бракуван през 2000г.
43307 в движение. зачислен в депо варна.
43308 в движение. зачислен в депо горна оряховица.
43309 в движение. зачислен в депо пловдив. табелката на която пише
лок. депо бургас е монтирана понеже рамата на коша е направена в това депо.
43310 в движение. зачислен в депо стара загора.

От всички тези 10 локомотива най-уникален е 43308.
Този локомотив е уникален - построен е от части на четири серии локомотиви: 43, 43р, 32 и 07.

Преди са наричали този локомотив "Поп Андрей".

Изображение

Интересно ми е да узная,дали тези локомотиви отвътре се различават с нещо от другите 43,44,45 поне маалко от останалите.Имат ли реостатна спирачка?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Нито един 43 300 няма електрическа реостатна спирачка.
Отвътрре се различават по някои неща. 43 308 се различава доста от останалите, но все пак е устроен по същите принципи.

Има и още един локомотив възстановен като другите 43 300, но той не е зачислен към серията, въпреки, че си е за там и това е 44 064. Оригиналния локомотив е бракуван след няколко последователни катастрофи и по-късно е построен нов локомотив с части от 44 064 и бракувания след катастрофа 44 077. Новият локомотив домува до 1998г в депо Подуене и получава номер 44 045, но от 1992г става 44 064. Сега е в депо Пловдив.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Пултовете на 43 308.4 са като на 42 100, с тази разлика, че манометрите при 43 308 са 5 бр, а при останалите лок. - 4 бр.
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

bdz46 написа:Нито един 43 300 няма електрическа реостатна спирачка.
Отвътрре се различават по някои неща. 43 308 се различава доста от останалите, но все пак е устроен по същите принципи.

Има и още един локомотив възстановен като другите 43 300, но той не е зачислен към серията, въпреки, че си е за там и това е 44 064. Оригиналния локомотив е бракуван след няколко последователни катастрофи и по-късно е построен нов локомотив с части от 44 064 и бракувания след катастрофа 44 077. Новият локомотив домува до 1998г в депо Подуене и получава номер 44 045, но от 1992г става 44 064. Сега е в депо Пловдив.
44 064 не е трябвало да е 43 3хх ами 44 3хх или 2хх :wink:
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

А ето и две снимки на 43308,направени лично от мен.
http://store3.data.bg/rexkosqw/Vlakove/ ... /43308.jpg
http://store3.data.bg/rexkosqw/Vlakove/ ... Andrey.jpg
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

44 064 си е чиста 43 300, защото няма реостатна спирачка. Просто са решили да запълнят празното място в номерацията, а пък и рамата си е от оригиналната 43Р-64.
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Май си прав :wink:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Относно питането за 43 308.4, ето една Снимка на пулта. Тази машина е уникална и с това, че е събрана от няколко серии електрически и дизелов ТПС - ДЛ 07, ЕМВ 32, ЕЛ43, 43Р. Като цяло машината е добра, плътна е и има хубава возия. Талигите са от 43Р(44/45), а кабините са изграждани на остатъчни части от ДЛ 07 и ЕМВ32.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

За тези,които си задават въпроса,защо точно локомотивите от серия 43-00 получават като трета цифра в номера си "3" и каква е разликата им от тези с "5",ето малко инфо.
Както знаем,от 1-ви януари 1988г. серията получава трицифрен пореден номер и контролна цифра след него,а от началото на 1992г.,след премахването на юбилейните номера,към тази серия са причислени в отделна група с модификационна цифра "3" всички събрани и възстановени от частите на различни бракувани локомотиви серия 43 и 43Р машини,както следва:
43-260-------43301-1
43-681-------43302-9
43-1185------43303-7
43-1300------43304-5
43-1878------43305-2
43-1888------43306-0
43-1903------43307-8
43-1923------43308-6
43-1944------43309-4
43-1945------43310-2
От 1992г.,всички локомотиви серия 43-00,на които колоосните редуктори са сменени с такива за 110км/ч(преводно отношение 1:3,95),получават модификационна цифра "5" в номера си(например 43012-4 става ето ТОВА.
Целта е да се подобрят теглителните възможности на локомотивите серия 43-00,които обслужват по-често тов.влкове.Много рядко може да се види 435XX-X на пътн.влак,като това се единични случаи по 2-ра линия,3-та линия,9-та линия или в участъка Пловдив-Карлово:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632769175035000000.jpg
(показаният на снимката влак е локалния 82203).
Още малко за серията.С течение на времето,все по-честа става замяната на зъбните колела от колоосните редуктори на бракувани локомотиви серия 42-00 и слагането им на 43-00-ките.До средата на 1997г.,по този начин се преустроени 16 машини.За съжаление нито една от 433XX-X не е съоръжена с реостатна спирачка,което прави използването и експлоатацията на бързи и пътнически влакове сравнително по-ограничена по обем.Изключения не липсват и това са 43307-8 на депо Варна,която обслужва понякога бързия 3660/3661,пловдивската 43309-4,начело на някой бръз влак към София,43310-2 на депо Ст.загора,теглеща понякога 4640/4641 и други влакове в посока Горна Оряховица.Примерите ги дадох за по-добра нагледност.
Това е от мен,нека някой,ако желае да допълни още неща-относно АЛС,други функционални особености или дори пантографите(на едни са симетрични,други асиметрични и т.н.).
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

В момента се движи само 43 307 със симетрични пантографи, след като 43 304 беше бракувана.
Потенциален член на серията е бил и сегашния 44 064, но е решено да се запълни опразнение номер от серия 44.
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Друга интересна машина е 43 302.9,като се загледа човек ясно личи,че от жълтата линия надолу машината е 42 а от жълтата линия нагоре 43/44/45.Та въпроса ми е вътре части от какво има ? 42,43 или 44 ?
Ето снимки
http://i.data.bg/06/12/09/148376_orig.jpg
http://i.data.bg/06/12/09/148382_orig.jpg
http://i.data.bg/06/12/09/148384_orig.jpg
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

KRAKOMOBILA написа:Друга интересна машина е 43 302.9,като се загледа човек ясно личи,че от жълтата линия надолу машината е 42 а от жълтата линия нагоре 43/44/45.Та въпроса ми е вътре части от какво има ? 42,43 или 44 ?
Ето снимки
http://i.data.bg/06/12/09/148376_orig.jpg
http://i.data.bg/06/12/09/148382_orig.jpg
http://i.data.bg/06/12/09/148384_orig.jpg
Взети са части от различни бракувани машини.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Гост
Гост

Мнение от Гост »

То ми е ясно ама какви ... и кое от какво е
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

до колкото знам в 43300 не са използвани части от 42-ра серия
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Единственото, което ми е известно, са пантографите - на серия 44/45. Изключения са 304 и 307 - те са с пантографите на 43. :wink:
Един вагон, ама пълен! (4627)
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация