
Глобален модератор
Предлагам на уважаемите съфорумци, моята ТЕЗА!, за ефективноста и разход на ( ЕНЕРГИЯ ) при возенето предимно на товарни влакове, на разтояния не по малко от 500 км. Когато се взема пример за водене на дискусия, той примера е близък до идеалните условия!. И така ето тезата ми:, Защитавам идеята че отвозването на НОРМА товар, за даден участък с посоченото от мен разтояние е по ефективно с магистрален дизелов локомотив с мощност близка или равна на електрическия такъв. Да останем в България, за да видим първо себе си. Пример: Да вземем разстоянието м/у Калотина и Капъ куле, според мен тонажа на влака който ще вземем за пример е 500 тона за да може да бъде преодоляно без смяна и даване на помощен локомотив. Тъй като нямаме друг избор за нашата действителност локомотивите ще бъдат един 07 и 45. В случея е редно да бъдат подбрани две локомотивни бригади с възможно еднакви качества и умения при возенето на влак. Като не отричам напълно ел.- енергията, и дори съм защитник на това че рамена, като Пв-Пще, Пв-Пщр идруги всички участаци до 100км трябва задължително да бъдат елекрифицирани, защото само така са ефективни!. Тези расъждения са предизвикани от постояния и денонощен контакт с локомотивите и тяхната експлоатация. ( ще прекъсна за няколко часа, тъй като съм на у-ще, после ще Ви представя ред въпроси които ще предизвикат и Вашите расъждения, мисля!.)
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Ето че колегата, bdz46 вече ме разбра и подкрепи с текст който трябваше да напиша в подкрепата на моята теза, за което изрично му благодаря!. Вднешно време в дискусии по между си много хора в България казват че всичко е объркано, и са прави!. Ето като се размислим над повдигнатата теза ще се окаже че и електрификацията у нас е объркана!. Вместо да се затваря електрифицирания, "пръстен на бай Тошо" е трябвало първо да се електрифицират всички къси рамена, от порядъка на 70-100км. Които щяха да бъдат изключително ефективни в пътническото и крайградско движение, и не до там губещи!!!. Но нека образно задам въпросите, които повдигат тези расъждения и родиха така представената теза а вече превърлналасе в тема. 1. Защо американците не си електрифицираха държавата по същия начин като у нас?. 2.Защо в съвременното локомотиво строене продължават да се произвеждат и от двата вида (хидравлични и диз.-електрически) с възможно масксимална мощност,и внедрени всички новости като на електрониката така и на електротехниката?. Пример, държави: Китай, Русия, Сащ, Канада, Германия!.3. Защо всекидневно или месечно несе съобщава за започната или завършена , електрификация някаде по света?. В момента единствено DB-AG си позволи и започна един участък от около 150км и то поради натоварен пътнико поток!.4.Защо Американците, подържат и експлоатират 30000бр. дизел-електрически локомотива и на всичкото от горе повече от две трети са със двутактови ДВГ.?. ВЪПРОСИ???, и те си стоят!. Така например поне от моето съществуване и през целия ми съзнателен живот до тук, не е правен съзнателен опит да се направят реални практически измервания за разходената "ЕНЕРГИЯ" от един диз.-локомотив и един ел.лок на определено разтояние!. Тук ще поясня: казвам "енергия" защото този които плаща за извършената работа, го интересува единствено, колко цента ще плати на тон-километър, без значение как и с какво е извършена тя!!!.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
choveka_vlak написа:Ето че колегата, bdz46 вече ме разбра и подкрепи с текст който трябваше да напиша в подкрепата на моята теза, за което изрично му благодаря!. Вднешно време в дискусии по между си много хора в България казват че всичко е объркано, и са прави!. Ето като се размислим над повдигнатата теза ще се окаже че и електрификацията у нас е объркана!. Вместо да се затваря електрифицирания, "пръстен на бай Тошо" е трябвало първо да се електрифицират всички къси рамена, от порядъка на 70-100км. Които щяха да бъдат изключително ефективни в пътническото и крайградско движение, и не до там губещи!!!. Но нека образно задам въпросите, които повдигат тези расъждения и родиха така представената теза а вече превърлналасе в тема. 1. Защо американците не си електрифицираха държавата по същия начин като у нас?.
Освен причините казани от колегата бдж46 ще добавя че САЩ прескочиха електрификацията поради истинския БУМ на пътническия и товарен авиотранспорт след втората световна война, естествено съпроводен с отлив на пътници и товари от железниците!
Към това трябва да прибавим и "масовата автомобилизация" което отрежда на ЖП транспорта в САЩ едва 3то място по превоз на пътници и товари! В същото време са доставени голям брои почти нови дизелови локомотиви и се оформя излишък от машини!
Друга причнина в САЩ електроенергията струва долу горе колкото в Европа, но бензина и дизела? В САЩ бензина за един галон (3,75 литра) е към 2 долара (3 лева!!!!) Дизела държи около 1,5-1,6 долара за галон! Ха ходи и електрифицираи !!!!
В позочените държави се произвежда и електрически ТПС!choveka_vlak написа:2.Защо в съвременното локомотиво строене продължават да се произвеждат и от двата вида (хидравлични и диз.-електрически) с възможно масксимална мощност,и внедрени всички новости като на електрониката така и на електротехниката?. Пример, държави: Китай, Русия, Сащ, Канада, Германия!
Защото по често се съобщава за строеж на нови високоскоростни трасета (електрифицирани) или модернизация за по високи скорости на съществуващите.choveka_vlak написа:3. Защо всекидневно или месечно несе съобщава за започната или завършена , електрификация някаде по света?. В момента единствено DB-AG си позволи и започна един участък от около 150км и то поради натоварен пътнико поток!.
choveka_vlak написа:4.Защо Американците, подържат и експлоатират 30000бр. дизел-електрически локомотива
Това не е въпрос а следствие
choveka_vlak написа:и на всичкото от горе повече от две трети са със двутактови ДВГ.?.
Ще пусна нова тема за сравнение на 4тактови и 2 тактови дизелови двигатели, защото смятам че въпроса дали 4 тактов или 2 тактов двигател да има в дизела се задава след като е взето решение че ТПС ще е дизелов!
choveka_vlak написа: Така например поне от моето съществуване и през целия ми съзнателен живот до тук, не е правен съзнателен опит да се направят реални практически измервания за разходената "ЕНЕРГИЯ" от един диз.-локомотив и един ел.лок на определено разтояние!.
Е на за това чупим клавиатурите от писане, но истината е че:"Истината се ражда в спора" Тук ще отворя скоба че аз не защитавам теза че дизеловите или електрическите локомотиви имат приемущество - истината е че не знам, а искам да науча!!!
Е точно за това направих онази "бакалска" сметка за тоновете, километрите и литрите от които тръгна всичко товаchoveka_vlak написа:Тук ще поясня: казвам "енергия" защото този които плаща за извършената работа, го интересува единствено, колко цента ще плати на тон-километър, без значение как и с какво е извършена тя!!!.

Глобален модератор

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Ето и най новото произвоство на концерна, "VOSLOOH", простете предварително!, нещо не ми се отдава името. 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Последна дума на дизеловото машино строене и за SIMENS !.

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Китай, интересното е че стартират собствено произвоство на дизелови локомотиви с най-малко 4000кс, мощност на ДВГ с два турбокомпресора!.

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Вече спечелият си слава чак в Малайзия "Блу-Тайгър" произвоство на BOMBARDIE- Касел, Германия.

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Последното и забележете,
според изказванията на самите конструктори,дизел-електрически локомотив които изисква техническо обслужване само на ДВГ, тоест смяна на масла) уникално изделие на Руското машино-строене, на завода в Брянск!.


В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Ето я и Коломна!, един от най-мощните дизел-електрически локомотиви с асинхронни тягови двигатели, огледало на ВИТЯЗ-а, на Брянск, но за товарно движение.

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Ето че и Украинците не спят!, на базата на(ТЕ109,07,BR-130) са създали това!.

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Колега преди 20 години тока недостигаше въпреки АЕЦ Козлодуй работещ на пълна мощност! След 92-95 година вземаме глътка въздух защото тежката промишленост спря, а заедно с нея и доста енергиино (меко казано) неефективни производства, тези които оснаха и бяха приватизирани вложиха доста пари в енергиина ефективност! Та за това сега тока стига но само за сега! Лошото е че на балканите ние бяхме единствения сериозен износител така че после няма да има от къде да внасяме! Пробелма със затварянето на Козлодуй и раздуването му единствено отклонява вниманието от АЕЦ белене! За чиито 1 ви блок нашата мила родна страна е дала сума ти пари изгни от стоене на едно пристанище вече 18 години за това време и скалдови такси са плащани! Не е проблема че закриваме реактори в козлодуй проблема е че не се строят заместващи мощности.......

Глобален модератор
Проблема винаги ще остава-"проблем", а и ще се задълбочава когато не се мисли стратегичекси с години напред!. Винаги ще се стига до тук, когато вместо да създаваш и строиш по възможно най-новите технологии...КРАДЕШ!, имислиш само за себе си!. 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Информация
Модератори