
Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Администратор
Пултовете на чешките локомотиви са претърпели четири основни стадия на развитие. Първият от тях включва наклонени пречупени пултове, или пък наклонени правоъгълни пултове(като при серия 41). В старите конструкции локомотиви, доста често се срещат "пречупените" пултове с големи и груби превключватели.
Тоя тип пултове е много използван при по - старите серии чешки локомотиви. За доказателство ще приложа следните снимки:
Серия 121;
Серия 122 - Тук пулта наподобява този на оригиналните наши машини серия 41;
Серия 130;
Серия 140;
Серия 180;
Серия 181 - Забележете волана
Серия 182;
В следващите си модификации, заводите ШКОДА са преминали към по - друго изпълнение на пултовете, като най - интересен е трапецовидният пулт, използван при чешките серии 230, 240 и 340 и нашите 42. Ето го и пулта:
Серия 230;
Серия 240 - С реостатна спирачка!
Серия 340. Двусистемен вариант на серия 240.
В по - следващ етап се преминава към друг вид пулт. Той е с нормално изпълнение и такъв, макар и с известни разлики е използван при нашите локомотиви серия 43, 44 и 45. В Чехия такъв пулт имат локомотивите серия 242, които са идентични по оборудване и схеми с нашите серия 43. Ето го и него:
Базов пулт - серия 242
Освен тези пултове, заводите ШКОДА са прилагали разновидности на базовия пулт за локомотивите на Руските железници, като последните са изпълнявани в най - различни варианти. Като базов за руските локомотиви можеме да приемеме този на локомотивите серия ЧС-4, чиято снимка имаше в тема по - нагоре.
Тоя тип пултове е много използван при по - старите серии чешки локомотиви. За доказателство ще приложа следните снимки:
Серия 121;
Серия 122 - Тук пулта наподобява този на оригиналните наши машини серия 41;
Серия 130;
Серия 140;
Серия 180;
Серия 181 - Забележете волана

Серия 182;
В следващите си модификации, заводите ШКОДА са преминали към по - друго изпълнение на пултовете, като най - интересен е трапецовидният пулт, използван при чешките серии 230, 240 и 340 и нашите 42. Ето го и пулта:
Серия 230;
Серия 240 - С реостатна спирачка!
Серия 340. Двусистемен вариант на серия 240.
В по - следващ етап се преминава към друг вид пулт. Той е с нормално изпълнение и такъв, макар и с известни разлики е използван при нашите локомотиви серия 43, 44 и 45. В Чехия такъв пулт имат локомотивите серия 242, които са идентични по оборудване и схеми с нашите серия 43. Ето го и него:
Базов пулт - серия 242
Освен тези пултове, заводите ШКОДА са прилагали разновидности на базовия пулт за локомотивите на Руските железници, като последните са изпълнявани в най - различни варианти. Като базов за руските локомотиви можеме да приемеме този на локомотивите серия ЧС-4, чиято снимка имаше в тема по - нагоре.
Последно промяна от Mario Evstatiev на Сря Апр 12, 2006 9:04 pm, променено общо 1 път.
64.19

Администратор
Ето сега и пултовете на нашите локомотиви "ШКОДА":
Серия 41
Серия 42
Серия 43
Серия 44 до №100
серия 44 от №101 до №130
Серия 44 от №131 до №145
Серия 45 до №175
Серия 45 от №176 до №205
Както се вижда от направения фотопреглед и при нашите локомотиви има внесени известни разлики в пултовете за управление, но като цяло се запазва блазовата конструкция на пулта на серия 43.
Серия 41
Серия 42
Серия 43
Серия 44 до №100
серия 44 от №101 до №130
Серия 44 от №131 до №145
Серия 45 до №175
Серия 45 от №176 до №205
Както се вижда от направения фотопреглед и при нашите локомотиви има внесени известни разлики в пултовете за управление, но като цяло се запазва блазовата конструкция на пулта на серия 43.
64.19
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Администратор

Администратор
Сетих се да зачекна в тази тема и различните пултове, прилагани на "жабетата" в различните страни, където работят те. Като цяло нека обобщя, че жабета имат Румънците - серия 43, 44 и 46, Сърбите - серия 441 и 444, Хърватите - серия 1141 и 1143, Босна и Херцеговина - серия 1141 и 441 - 900, Турция - серия Е52 500, Македония - серия 441 и 442, Черногорска република - серия 441.
И така, започвам по държави:
Събрия и Черна гора
Серия 441 "Подобрена конструкция" и модифицирани локомотиви
Серия 441 Основна конструкция и лицензни локомотиви
Серия 444
Босна и Херцеговина
Серия 1141(TCDD E52-500)
Хърватска
Серия 1141
Серия 1143(1141-300)
Румъния
Серия 43 - Основна конструкция
Още един изглед от серия 43
Серия 43 - МОДЕРНИЗИРАНИ
Серия 46-Модернизация "Кончар"
Още един поглед на серия 46
С Румъния завърши и нашата разходка по кабините на различните серии жабета. Коментари и въпроси оставям да дадете вие, аз ще отговарям на всеки максимално изчерпателно!
И така, започвам по държави:
Събрия и Черна гора
Серия 441 "Подобрена конструкция" и модифицирани локомотиви
Серия 441 Основна конструкция и лицензни локомотиви
Серия 444
Босна и Херцеговина
Серия 1141(TCDD E52-500)
Хърватска
Серия 1141
Серия 1143(1141-300)
Румъния
Серия 43 - Основна конструкция
Още един изглед от серия 43
Серия 43 - МОДЕРНИЗИРАНИ
Серия 46-Модернизация "Кончар"
Още един поглед на серия 46
С Румъния завърши и нашата разходка по кабините на различните серии жабета. Коментари и въпроси оставям да дадете вие, аз ще отговарям на всеки максимално изчерпателно!
64.19

Администратор
А сега ще прегледаме по същия начин пултовете на "Станимирките", щъкащи из Европата:
Започвам от родината на тези машини, а именно Румъния:
Серия 40
Серия 41(Модифицирани)
Серия 45(Модернизирани в кооперация със "СИМЕНС"
А сега да преминеме и към братята Сърби:
461 - 200 Най - несполучливата модернизация след нашата!
Започвам от родината на тези машини, а именно Румъния:
Серия 40
Серия 41(Модифицирани)
Серия 45(Модернизирани в кооперация със "СИМЕНС"
А сега да преминеме и към братята Сърби:
461 - 200 Най - несполучливата модернизация след нашата!
64.19

Администратор
Ето, че след краткото ми отсъствие съм отново тук!
Сега ще продължа с описанието на пултове всякакви, като този път обект на това описание ще е серията 461 на Сръбските железнизци.
Локомотивите серия 461 са две основни подсерии. 461 - 000 и 461 - 100. Разлика в пултовете и разположението на уредите върху тях за двете подсерии няма. Има обаче модифицирани локомотиви, преминали ремонт в МИН - Ниш, на които е сложен пулт за управление, унифициран от части с този на локомотивите серия 441 "Подобрена конструкция", за който ще разкажа по - късно. Сега за серия 461 - 000/100:
Командния пулт е съставен от две части.
Пулт на машиниста F1, на който е разположен контролер за управление CBM60B, три ключ - бутона за командване на автостопа, три сигнални лампи на автостопа, както и демонтируем пален с измервателни уреди, сигнални лампи, ключове и бутони. Уредите, монтирани на него са идентични с тези на БДЖ 46, както и ключовете и бутоните, с тази разлика, че те заедно със сигналните лампи са поместени на този панел.
Ето сега и снимките:
Общ изглед към пулта
Още един полглед към пулта
Интересно е да кажа, че кранмашиниста е обратен на нашите, защото е предвиден за монтаж при ляво управление. На някои машини, поради липса на обратен тип кранмашинист, същия е заменен с нормален(както нашия), който за да задържаш трябва да го буташ напред.
Освен този панел, над челния прозорец на машиниста се намира и панела F2, на който са монтирани:
-Амперметър за ток на влаково отопление;
-Волтметър за контактна мрежа;
-Волтметър за напрежение на ТД;
-Ключ "Челни светлини";
-Ключ за котлона;
-Ключ за включване на страничния отоплителен радиатор;
-Ключ за осветление на разписанието;
-Ключ за настолно вентилаторче;
-Потенциометър за регулиране на осветлението на пулта;
Ето и снимка на този панел:
Панел F2 на локомотиви серия 461 - 000/100
Следва...
Сега ще продължа с описанието на пултове всякакви, като този път обект на това описание ще е серията 461 на Сръбските железнизци.
Локомотивите серия 461 са две основни подсерии. 461 - 000 и 461 - 100. Разлика в пултовете и разположението на уредите върху тях за двете подсерии няма. Има обаче модифицирани локомотиви, преминали ремонт в МИН - Ниш, на които е сложен пулт за управление, унифициран от части с този на локомотивите серия 441 "Подобрена конструкция", за който ще разкажа по - късно. Сега за серия 461 - 000/100:
Командния пулт е съставен от две части.
Пулт на машиниста F1, на който е разположен контролер за управление CBM60B, три ключ - бутона за командване на автостопа, три сигнални лампи на автостопа, както и демонтируем пален с измервателни уреди, сигнални лампи, ключове и бутони. Уредите, монтирани на него са идентични с тези на БДЖ 46, както и ключовете и бутоните, с тази разлика, че те заедно със сигналните лампи са поместени на този панел.
Ето сега и снимките:
Общ изглед към пулта
Още един полглед към пулта
Интересно е да кажа, че кранмашиниста е обратен на нашите, защото е предвиден за монтаж при ляво управление. На някои машини, поради липса на обратен тип кранмашинист, същия е заменен с нормален(както нашия), който за да задържаш трябва да го буташ напред.
Освен този панел, над челния прозорец на машиниста се намира и панела F2, на който са монтирани:
-Амперметър за ток на влаково отопление;
-Волтметър за контактна мрежа;
-Волтметър за напрежение на ТД;
-Ключ "Челни светлини";
-Ключ за котлона;
-Ключ за включване на страничния отоплителен радиатор;
-Ключ за осветление на разписанието;
-Ключ за настолно вентилаторче;
-Потенциометър за регулиране на осветлението на пулта;
Ето и снимка на този панел:
Панел F2 на локомотиви серия 461 - 000/100
Следва...
64.19

Прави ми впечатление на колко удобно място е поставен скоростомера в кабините на тези локомотиви. Този уред е основния с който работи Локомотивния машинист, при нас на серии 44 и 45 скоростомера е поставен на най-неудобното място, веднъж, че е високо над ниво нивото на очите, но и встрани и машиниста направо става РАЗНОГЛЕД.
След обслужване на бързи влакове с високи скорости на дълги рамена слизаш от локомотива като Пиян морков!
След обслужване на бързи влакове с високи скорости на дълги рамена слизаш от локомотива като Пиян морков!



Администратор
По принцип на чешките локомотиви, скоростомера е поставен на средната колона между прозорците. Ето доказателства:
Серия ČD 242(БДЖ 43)
Серия ČD181
В БДЖ скоростомер в средата е бил монтиран на модернизираните локомотиви серия 41, за които ще дам и доказателство:
41 - 103.
Другият поставен на удобно място скоростомер е на 45 111.2(симулатор във ВТУ "Тодор Каблешков), който е и лично моя интерпретация. Закрепен на стойка от серия 46, със заварени допълнителни уши и хванат за рамките на челните стъкла. Ето снимки:
Скоростомер
Общ вид на кабината
И на двете снимки сигурно ще забележите, че скоростомера е леко обърнат към машиниста, което е направено с цел по - лесно възприемане на показанията му, без да се натоварва зрението на машиниста.
Серия ČD 242(БДЖ 43)
Серия ČD181
В БДЖ скоростомер в средата е бил монтиран на модернизираните локомотиви серия 41, за които ще дам и доказателство:
41 - 103.
Другият поставен на удобно място скоростомер е на 45 111.2(симулатор във ВТУ "Тодор Каблешков), който е и лично моя интерпретация. Закрепен на стойка от серия 46, със заварени допълнителни уши и хванат за рамките на челните стъкла. Ето снимки:
Скоростомер
Общ вид на кабината
И на двете снимки сигурно ще забележите, че скоростомера е леко обърнат към машиниста, което е направено с цел по - лесно възприемане на показанията му, без да се натоварва зрението на машиниста.
64.19

При серии 44 и 45 на пултовете за управление са поставени и прекалено много уреди, които излишно отвличат вниманието на водача.

Еее, добре са си уредите, ти няма всичките да гледаш.
Вижте тук какви са лентите, струпани върху скоростомера: http://eso.ts-web.info/fotky/181-150s.jpg
Друг въпрос е, че скоростомера не е Хаслер.
Вижте тук какви са лентите, струпани върху скоростомера: http://eso.ts-web.info/fotky/181-150s.jpg
Друг въпрос е, че скоростомера не е Хаслер.

Администратор
Скоростомера е чешки, на фирмата METRA-Blansko и работи с химизирана хартиена лента. Върху лентата, подобно на тези за касови апарати е нанесен тънък химически слой, който при драскане с метален предмет оставя черна диря. При нас подобно изпълнение имат лентите на скоростомер СЛ-2М, но доста по - несполучливо. Що се касае до скоростомера METRA, той е аналогичен на "Хаслер RT-9" по конструкция и начин на действие. У нас такъв скоростомер е попадал някои от локомотивите серия 42.bdz46 написа:Еее, добре са си уредите, ти няма всичките да гледаш.
Вижте тук какви са лентите, струпани върху скоростомера: http://eso.ts-web.info/fotky/181-150s.jpg
Друг въпрос е, че скоростомера не е Хаслер.
64.19
Марио,моля те да качиш снимки на пулта на 06-00/или на новите румънски,60 серия/,мисля ,че бай Стойчо ще ме подкрепи с мнението ми ,че уредите са достатъчни ,а скоростомера е на удобно място за следене на показанията ,както и да се следи пътя.
Информация
Модератори