Страница 1 от 2

Теснопътни 760 mm ретро вагони

Публикувано на: Нед Фев 25, 2007 6:40 pm
от rexkos
Теснолинейният музеен пътнически вагон ВC764 №558, предназначен за междурелсие 760 mm, е единственият оцелял от доставените през 1941 г. осем броя пътнически вагона, произведени във фабриката Waggon – und Maschinenfabrik A.G. Bautzen, Германия. Конструкцията и затворените челни платформи са модерни за времето си. Първоначалните експлоатационни номера на пътническите вагони са били от 301 до 308, а след 1948 г. – от 552 до 559.
Възстановяването на ретровагон ВС с № 558 в ППП Пловдив – Вагоно-ремонтен участък Септември продължава няколко месеца. Първоначалното разпределение във вагона е запазено, както и оригиналните прозорци с тяхното отваряне и затваряне с ремък, парното отопление и санитарният възел.
Възстановени са целият под, облицовката на стените и тавана. По модел на оригиналните са изработени изцяло нови вътрешни врати, тапицирани седалки за ІІ класа и дървени седалки за ІІІ класа, както и плетени багажници. В допълнение са монтирани нови осветителни тела. Възстановен е подпокривният резервоар за измиване в санитарното помещение. Извършена е пълна ревизия на талигите и е възстановена въздушната спирачка.
След реставрацията вагонът запази първоначалния си капацитет от 6 места във ІІ класа и 32 в ІІІ класа, или общо 38 седящи места. Схемата на подредба на местата във вагона е 2 + 1.
Шестдесет и три години по-късно теснолинейният пътнически вагон BC №558 отново е готов за път. Той ще бъде включен като уникален действащ музеен експонат в състава на атракционни, туристически и юбилейни влакове по линията Септември – Добринище.

Изображение
Изображение

Публикувано на: Нед Фев 25, 2007 6:41 pm
от rexkos
ТЕСНОЛИНЕЕН ВАГОН С764 №502

Теснолинейният музеен, пътнически вагон С № 502, предназначен за междурелсие 760 mm, е единственият оцелял от доставените през 1926 г. четири броя пътнически вагони. Всички те са произведени от фабриката KOPRIVNICKA VOZOVKA AKC.SPOL. Fabr. №493281926 г. Първоначалните им експлоатационни номера са били от 301 до 304, а след 1948 г. – от 501 до 504.
Възстановяването на ретро-вагон С №502 в ППП Пловдив – Вагоно-ремонтен участък Септември продължава няколко месеца. Първоначалното разпределение във вагона е запазено, както и оригиналните прозорци с тяхното отваряне и затваряне с ремък, парното отопление и санитарният възел.
Възстановени са целият под, облицовката на стените и тавана. По модел на оригиналните са изработени изцяло нови вътрешни врати, дървени седалки в ІІІ класа, и плетени багажници. В допълнение са монтирани нови осветителни тела. Възстановен е подпокривният резервоар за измиване в санитарното помещение. Извършена е пълна ревизия на талигите и е възстановена въздушната спирачка.
След реставрацията вагонът запази първоначалният си капацитет от общо 27 седящи места ІІІ класа, които са подредени по схемата 2 + 1.
Седемдесет и осем години по-късно теснолинейният пътнически вагон С №502 отново е готов за път. Той ще бъде включен като уникален действащ музеен експонат в състава на атракционни, туристически и юбилейни влакове по линията Септември – Добринище.

Изображение
Изображение
Изображение

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 7:44 pm
от Mario Evstatiev
Днес в рамките на посещението ми във ВРЗ-99 АД и локомотивно депо Септември, на път към тях се отбих във ВРУ - Септември, където на отговорно пазене са вагоните на теснопътната ретро - композиция. Началникът на ВРУ бе така добър да разпломбира за фотозаснемане вагоните, които ме удивиха с изумителното реставриране - нещата са направени изключително изпипани и детайлни.

Ето снимките, които направих:

Вагон С764 №502

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Вагон ВC764 №558

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 8:58 pm
от Labros
А кюмбето липсва май... До колкото съм запознат със старите вагони, имали са кюмбе посредата за отопление.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:00 pm
от Mario Evstatiev
Labros написа:А кюмбето липсва май... До колкото съм запознат със старите вагони, имали са кюмбе посредата за отопление.
Не всички - тези конструкции вече са били с парно отопление, като пара се е вземала от теглещия парен локомотив.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:35 pm
от VESO
Отоплението Friedman ли е?

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:41 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Отоплението Friedman ли е?
Именно.

С печки са били 600 мм вагоните.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:44 pm
от VESO
Майка ми като малка е пътувала от Кочериново до Рилския манастир и си спомня големите кюмбета , които са отоплявали вагона.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:50 pm
от 07
Според спомени на баща ми и 1435мм 3та класа вагони е имало с кюмбета

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:51 pm
от Mario Evstatiev
07 написа:Според спомени на баща ми и 1435мм 3та класа вагони е имало с кюмбета
Имало е, но отдавна. Всички по - съвременни вагони са били с парно отопление. Възстановените теснопътни вагони също са били с парно.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:57 pm
от VESO
Според мен идеалният вагон трябва да има както парно , така и електрическо отопление.Такива обаче за съжаление са само една серия.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 10:00 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Според мен идеалният вагон трябва да има както парно , така и електрическо отопление.Такива обаче за съжаление са само една серия.
По теснолинейката за чии кнор ти е ел. отопление, колега?!

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 10:01 pm
от 07
Весо - идеалният вагон трябва да бъде климатизиран, с автономно ел.захранване - ел.генератор задвижван от колоос + буферна батерия и инвертор...........

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 10:02 pm
от VESO
Това е "съвременният вагон". Аз имах предвид нещо по - просто за нас , българите. :lol:

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 10:03 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Това е "съвременният вагон". Аз имах предвид нещо по - просто за нас , българите. :lol:
Темата е за музеийни теснопътни вагони! Какво ел. отопление, какъв климатик?!

През 30-те да е имало ел. отопляеми вагони в БДЖ?!