Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

12 серия
Произведени са във Франция.За съжаление днес няма такива вагони в движение. :cry: Има няколко такива,които стоят и гният на Илиянци.

15 серия - тип купеен
Произведени са в Дряново,България.За тях почти нямам никаква информация,но знам че и днес се движат такива.

17 серия-тип безкупеен
Произведени са в Дряново.Тъй като са безкупейни са ограничени до 100 км/ч.Срещат се по всички пътнически влакове в страната както и по главните,така и по второстепенните жп.линии.

40 серия
9х6-1 класа,смесени 1/2 класа,първокласните на Белия Кон.Имат сертификация по UIC (без тези на Белия Кон),т.е могат да излязат в чужбина.Максималната им скорост е 140 км/ч.По производство са източногермански.

43 EX-DB
тип:салон
Нямат сертификация по UIC.Влаковете съставени от тези вагони са УБВ8603/8604 София-Ямбол "Диана",БВ1621/1620 Перник-София-Пловдив-София,БВ1622/1623 Пловдив-София-Пловдив,локалните Пловдив-Карлово,1650/1651 Димитровград-София-Димитровград.Няколко пъти съм виждал и такъв вагон на влак София-Видин и Видин-София.В цялата композиция имаше само един такъв вагон.

47 серия
Производство:България,в завода Дряново.
Купейни;1 класа-10х6,2 класа-10х8.Срещат се навсякъде в страната по пътническите влакове.Но има и много бързи влакове,които са съставени от такива вагони или в състава им има такъв.С такива вагони съм виждал бързи влакове като 2610,2611,2612,2613,бързите влакове от и за Видин,8610,8611,8614,8615.Доколкото знам БВ4640/4641 Пловдив-Шумен,винаги е съставен от такива вагони.Някои от тях май мат сертификация по UIC.

50 серия
Източногермански са.
Купейни;1 класа-10х6,2 класа 11х6

63 серия
Тип:салон
Рециклирани са в Дряново.Срещат се по Ускорените бързи влакове като 2601,2602,2607,2608,3601,3602,8601,8602,8603,8604.Ограничени са до 100 км/ч.

74 серия
Произведени са в България.Имат дискови спирачки.Талигите на серия 74 са оразмерени за 160км/ч, но са ограничени на 130км/ч по спирачка.Нямат сертификация по UIC,поради голямото им разширение на коша.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Да се намеся и аз. Когато пътувах от Русе с ПВ 40105, в съставът му имаше реновирани от ВРЗ - Дряново АД пътнически вагони серия 47. Новото при тях беше, че тоалетните им бяха като на вагоните серия 63, а купетата със по шест места и нови седалки. ЕТО снимка от едно от купетата. Въпреки това си обзавеждане, вагоните са 2-ри клас и ще се използват за бързи влакове. Първите 20 от общо 60 вагона вече са готови и разпределени по депа.
64.19
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Браво.Добре са се постарали.Седалките са съвсем нови и чисти.И нови тоалетни.Е на това му се вика вагон. :wink:
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Някой има ли някаква информация относно вагоните 15 серия.Движат се ама рядко.
Каква е разликата между вагон 30 серия и вагон 80 серия?Ето една снимка.
http://rexkosqw.web.data.bg/gallery/sto ... vagoni.JPG
Първият вагон е 30 серия,а вторият е 80.Снимката е направена от мен лично на Централна гара София.И двата вагона ми изглеждат еднакви. :roll:
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Талиги, прозорци, места, кенефи - всичко ли разгледа!? Иначе на външен вид изглеждат еднакви.

lok45111:Внимавай с правописа!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

rexkos написа:Някой има ли някаква информация относно вагоните 15 серия.Движат се ама рядко.
Каква е разликата между вагон 30 серия и вагон 80 серия?Ето една снимка.
http://rexkosqw.web.data.bg/gallery/sto ... vagoni.JPG
Първият вагон е 30 серия,а вторият е 80.Снимката е направена от мен лично на Централна гара София.И двата вагона ми изглеждат еднакви. :roll:
Разгледай максималната скорост и ще разбереш каква е разликата. Вагон серия 30 е за 140км/ч, а серия 80 - за 160.
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Хехе те вагоните по-бързи от локомотивите :lol:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

KRAKOMOBILA написа:Хехе те вагоните по-бързи от локомотивите :lol:
Вагоните серия 80 са сертифицирани по RIC за международно съобщение и са с максимална скорост 160 км/час. Тези вагони имат право да излизат в цяла Европа. Вагоните серия 30 са за вътрешно съобщение и рядко до Белград. Разликата в двата типа вагони е минимална. Тези от серия 80 са с принципно различна механика и дискови спирачки, могат да се отопляват на всички Европейски ел. системи на захранване. Вагони серия 80 стигат чак до Будапеща и Виена, докато тези от серия 30 са ограничени по скорост и нямат сертификация за Европейско международно сдъобщение.
64.19
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

1.Благодаря за отговора ти,Марио.
2.Имам един въпрос.Коя серия се водят ето тези вагони.
3.Не съм споменал вагон-ресторантите и вагон-бюфетите които май са 55 серия.В момента те не се движат поради изтекла ревизия.Могат да се срещнат по Optimite.
4.Кога в скоро време през България ще мине някоя Оптима,за да взема и да я снимам.Ще има и клипче. :wink:
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Чуват се разни работи, че в депо "Надежда" се подвизват някакви чистак нови (не закупени на старо) вагони. На мен ми това ми се струва, че не е вярно. Все пак някой знае ли нещо по въпроса? И какъв е тоя 18-метров вагон за ТПЛ, дето се подвизава на Янтра-та.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

18-метровия вагон не съм го виждал още, но той си е горнооряховски. В депо Надежда не съм виждал никакви нови вагони, ако има, те са скрити в някое хале. Никой не ги е виждал, никой не знае какви са, само се носят разни хвъркати слухове.

off topic/
Онзи ден сутринта обърна ли внимание, че ПВ 10205 беше необичайно малко закъснял? До Костинброд даже беше преди време.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

не съм виждал 18 метров вагон :roll:
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

И аз не съм, но има, други са го виждали. Той си е горнооряховски. Нови вагони в Нд обаче никой не е виждал.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:И аз не съм, но има, други са го виждали. Той си е горнооряховски. Нови вагони в Нд обаче никой не е виждал.
Аз съм чул, че има някакви чисто нови вагончета за международно съобщение с вакуумни тоалетни, но не съм си правил труда да се разходя до депо Надежда да ги видя. А много ми е интересно да видя 18-метровия вагон на Янтра-та :!:
64.19
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Доколкото разбрах току-що, става въпрос за 13 вагона, всичките смесени - първа и втора класа, с климатик и ваккумни тоалетни, боядисани в бяло, зелено и червено. Стояли под ключ в някакво закрито хале в южната част на депо Надежда, близо до сградата на М-тел.
Заключено

Обратно към “Архив "Вагони"”

Информация