Описание на по - важните възли и части на лок. Кончар
Публикувано на: Пон Апр 10, 2006 12:46 pm
В модернизираните локомотиви серия 46 200 и локомотивите 44 001/002 са вградени редица нови възли и агрегати, премахнати са някои остарели такива с цел повишаване на експлоатационната готовност на локомотивите. Командните кабини са оборудвани с нов ЕРГОНОМИЧЕН ПУЛТ, снабден с дисплей за визуализация на работните режими на локомотива, информация във графичен вид за токове на ТД, напрежение в КМ, скорост на локомотива и др. Дисплеят има бутони с цифри от 1 до 9, посредством които се избират екраните, показващи различна информация и различна конфигурация от виртуални измервателни инструменти. Освен това на пулта има монтирани и три броя стандартни ИЗМЕРВАТЕЛНИ ПРИБОРИ, които позволяват управлението на локомотива при повреда на дисплея. Под тези уреди се намира сигнално светодиодно табло, даващо светлинна индикация за работен режим на локомотива, информация за някои апарати, както и сигнализация при някои по - важни повреди. Основното звено на веригите за управдление е микропроцесорът тип DIRT, монтиран в апаратен блок S7 в машинното помещение. Този шкаф съдържа освен микропроцесорното устройство, още захранващо устройство, три броя охлаждащи вентилаторчета, електронни модули за връзка с управляващата арматура и др. Регулирането на напрежението на ТД се извършва от тиристорните преобразуватели GEMP - 1143, съдържащи в едно рамо по 2 бр. диоди и 2 бр. тиристори. Захранването на спомагателните машини се извършва от инвертор тип PJUT, монтиран в метален шкаф в машинното помещение. Освен това в машинното е монтиран и основният управляващ шкаф S8, на чиято лицева страна са монтирани някои по - рядко използвани управляващи ключове и прекъсвачи, автоматични еднополюсни и триполюсни прекъсвачи, включени във веригите за защита на спомагателните машини и системата за управление. Във вътрешността на шкафа са поместени контактори от веригата на спомагателните задвижвания на локомотива. Основният възел от пневматичната система на локомотива е ПНЕВМОТАБЛОТО, съдържащо основните прибори от системата за разпределение и подготовка на сгъстения въздух, командни електропневматични вентили, командни и изпълнителни органи от спирачната система на локомотива и различни спирателни кранове за изолиране на повредени възли от пневматичната система. Пневмотаблото е изпълнено като модул, който лесно може да бъде демонтиран без да се разглобява.
Освен изброените съоръжения в локомотивите се използват още трифазни асинхронни двигатели за задвижване на спомагателните машини, моторни защитни контактори, различни пневморелета, датчици за скорост и др., чието описание можете да намерите в сайта за електрически локомотиви серия 46 200.
Освен изброените съоръжения в локомотивите се използват още трифазни асинхронни двигатели за задвижване на спомагателните машини, моторни защитни контактори, различни пневморелета, датчици за скорост и др., чието описание можете да намерите в сайта за електрически локомотиви серия 46 200.