Страница 1 от 3
Неотоплени вагони
Публикувано на: Пон Фев 12, 2007 7:42 am
от rexkos
В събота ходих до Мездра. Отидох за малко към стрелките, за да погледам влакове. И като се връщам към 2611, с който щях да пътувам какво да видя?
44 066, фургонът и първите два вагона бяха откачени и композицията прегарира на 9-ти коловоз, поради повреда на отоплението във втори вагон (червено-бял 47 серия в окаяно състояние). Същият бе откачен, като на негово място маневрата докара и закачи един чисто лъскав и токущо минал ревизия (на 31.01.07) вагон 74 серия. 52-ката се оттегли и веднага Р-ката 44 066 с фургона и първия вагон прегарираха и се закачиха към влака. Хората, които имаха запазени места в 1-во класния вагон и в последните два (общо бяха 5+фургон) се качиха още докато първите два вагона барабар с фургона бяха на 9-ти коловоз. Тези, които обаче имаха запазени места в 1-ви и 2-ри вагон стояха на перона (6-ти коловоз) и чакаха. В крайна сметка влакът замина само с 4 минути закъснение, благодарение на добре и бързо свършената работа. В Мездра нямаше и помен от закъснението.

Публикувано на: Пон Фев 12, 2007 2:21 pm
от Labros
Добре,че работата е свършена бързо.Иначе пак щеше да има недоволни пътници.Друг е въпроса защо се пускат вагони в окаяно състояние /в случая 47-мицата/.
Публикувано на: Пон Фев 12, 2007 3:07 pm
от bdz46
Защото други няма. Причините са аналогични на тези за дефицита на локомотиви в някои депа.
Публикувано на: Пон Фев 12, 2007 3:08 pm
от rexkos
Няма много вагони, затова се пуска каквото е под ръка. Добре, че депо Надежда успя да осигури вагон и цялата работа беше свършена за 20 минути.
Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 8:47 pm
от Nikss
В тази тема гледам не е писано от почти 3 г., но аз имам какво да споделя покрай последните ми пътувания.
На 16.01.2010 г. се прибрах с МБВ 382 от Сф и пътувах в 1-ви вагон. Като цяло отоплението беше съвсем слабо и почти не се усещаше. Във 2-ри вагон имаше повече хора, там не отидох да проверя, но предполагам е било по-топло, а в 1-ви за сметка на отоплението беше по-спокойно и до Чб си бях сам в купето.
Вчера пътувах с МБВ 463 от ГО до Сф във 2-ри вагон, а отоплението грееше силно, та се налагаше на всяка гара да се отваря прозореца, за да влиза въздух, а вратата на купето постоянно стоеше отворена. В коридора на вагона също беше необичайно топло, докато в 1-вия вагон беше прохладно.
Моето заключение е, че е редно при ревизии много внимателно да бъдат проверявани нагревателните елементи на вагоните тъй като не са единични случаите на вагони именно от серия 74, на които печките въобще не греят, а само вентилират студен въздух.

На ел. таблото има лампа "Отопление и вентилация включени" от което правя извод, че само вентилацията не може да работи без отоплението. Освен това има 2 бутона - "Вентилация" (доколкото си спомням зелен) над който пише "0" и бутон "Отопление" (ако не се лъжа червен), над който пише "1", което би трябвало да потвърди казаното.

Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 8:53 pm
от bdz46
При много 74 отоплението се самоизключва при отпадане на захранването с 1500V, т. е. при всяко сваляне на пантографа.
Онзи ден в 10121 първия вагон беше точно такъв - топли си нормално, но трябва да се включва наново след всяка вставка.
Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 8:55 pm
от Nikss
Интересно... вчера
463 спря в Павликени, лок "гръмна" (изключи ГВП), а отоплението си работеше.

Вдигнаха пантографа, а то започна още по-силно да грее.

Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 9:01 pm
от n0_aLoNe
Като свалиш пантограф отоплението почва да истива.
Също като котлона ти вкъщи, като го завъртиш на 0 не се изтудява веднага.

Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 9:09 pm
от Labros
Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 9:11 pm
от bdz46
Не само.
Това самоизключване не ще да е от терморелетата.
Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 9:24 pm
от 07
bdz46 написа:Не само.
Това самоизключване не ще да е от терморелетата.
На 74 ките истинска рядкост всички купета да са равномерно отоплени, но и пътниците набутват в жалузите на отоплението каквото им попадне.... А терморелето често е минало "радикален ремонт" - шунтирано е.........
Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 9:29 pm
от Labros
Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 9:31 pm
от bdz46
Като са били нови е имало. Сега също го има, ама както виждаш се представя зле. Би трябвало да следи температурата във второто купе и автоматично да регулира отоплението.
Датчика е точно над вратата на купето.
Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 9:41 pm
от Labros
Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 9:52 pm
от n0_aLoNe
Labros написа:Да, сещам се. Скоро един познат ми се оплака, че ги били накарали да се преместят от купето, защото им обяснили, че смущават термо-регулатора.
Хора да смущават термо-регулатора? Това не го бях чувал. Че ако се смущава, защо са го сложили в купето?