Ремонт на серия 33?
Публикувано на: Сря Яну 24, 2007 8:03 am
След като прегледах различни брошури, документация и направих посещение в съседна нам Сърбия се замислям дали няма шанс за втори живот на отписаните вече мотриси 33 003/004, 33 009/010 и 33 011/012? В какъв смисъл питам?
Сръбският ЖП Завод "МИН-Ниш" разполага с изключително добра база и има опит в ремонта на сръбските ЕМВ серия 412. Београдската фирма "МИНЕЛ-ЕЛВО" предлага пълната гама ел. апарати(контакти, контактори, контролери и др.), изработени по оригинални чертежи на производителите. Екип от специалисти в ЖТП-Београд отдавна е разработил и внедрил нова електроника за управление, по - сигурна от сегашните блокове. Последната се произвежда по поръчка от заводите "Искра". Освен това в ремонта на салоните се включват различни фирми, които доставят плоскостите, нови прозорци, седалки и друг салонен инвентар. Във форума бях пуснал снимка на ремонтирана по този начин секция от серия 412.
След направени запитвания чрез писма се оказа, че не е никак трудно да се откара на ремонт един ел. влак серия 33. Изискванията на завода са:
-Механичната част да е окомплектована;
-На лице да са тяговите двигатели и другите ел. машини(освен ако не се премахва ФР);
-Да няма провисване на коша;
-Да няма тежки деформации вследствие на удари и др.;
Освен капитален ремонт, завода заедно със своите партньори предлага частична модернизация на ЕМВ, която включва:
-Замяна на електронните блокове за управление;
-Заяна на фазопреобразувателя със статичен тиристорен инвертор;
-Замяна на главния компресорен агрегат;
-Монтаж на климатична инсталация в кабините;
-Климатизация на салона(по желание);
Грубо цената за един влак е около 1, 450 000 лева, в които са включени три от модернизациите, а именно:
-Замяна на електронните блокове за управление;
-Замяна на фазопреобразувателя със статичен тиристорен инвертор;
-Замяна на главния компресорен агрегат;
Освен това при КР в "МИН" се сменят изцяло седалките и салонния инвентар, като разположението им се прави по скица на клиента. Можеби ако някой от висшестоящите се замисли малко, вместо три почти нови влака да ръждясват в Асеново и София, същите могат да се изпратят на ремонт, като по този начин частично ще се модернизира ел. мотрисния парк на БДЖ и ще се преодолее до някаква степен недостига на ЕМВ в София. Също така на пътниците ще бъде предложен достатъчен комфорт за тяхното пътуване. От страна на ремонта, ремонтираните ЕМВ ще имат значително по - лека поддръжка поради премахването на някои тежки и често повреждащи се възли, а климатизацията в кабината за управление ще подобри работната атмосфера на локомотивната бригада.
Сръбският ЖП Завод "МИН-Ниш" разполага с изключително добра база и има опит в ремонта на сръбските ЕМВ серия 412. Београдската фирма "МИНЕЛ-ЕЛВО" предлага пълната гама ел. апарати(контакти, контактори, контролери и др.), изработени по оригинални чертежи на производителите. Екип от специалисти в ЖТП-Београд отдавна е разработил и внедрил нова електроника за управление, по - сигурна от сегашните блокове. Последната се произвежда по поръчка от заводите "Искра". Освен това в ремонта на салоните се включват различни фирми, които доставят плоскостите, нови прозорци, седалки и друг салонен инвентар. Във форума бях пуснал снимка на ремонтирана по този начин секция от серия 412.
След направени запитвания чрез писма се оказа, че не е никак трудно да се откара на ремонт един ел. влак серия 33. Изискванията на завода са:
-Механичната част да е окомплектована;
-На лице да са тяговите двигатели и другите ел. машини(освен ако не се премахва ФР);
-Да няма провисване на коша;
-Да няма тежки деформации вследствие на удари и др.;
Освен капитален ремонт, завода заедно със своите партньори предлага частична модернизация на ЕМВ, която включва:
-Замяна на електронните блокове за управление;
-Заяна на фазопреобразувателя със статичен тиристорен инвертор;
-Замяна на главния компресорен агрегат;
-Монтаж на климатична инсталация в кабините;
-Климатизация на салона(по желание);
Грубо цената за един влак е около 1, 450 000 лева, в които са включени три от модернизациите, а именно:
-Замяна на електронните блокове за управление;
-Замяна на фазопреобразувателя със статичен тиристорен инвертор;
-Замяна на главния компресорен агрегат;
Освен това при КР в "МИН" се сменят изцяло седалките и салонния инвентар, като разположението им се прави по скица на клиента. Можеби ако някой от висшестоящите се замисли малко, вместо три почти нови влака да ръждясват в Асеново и София, същите могат да се изпратят на ремонт, като по този начин частично ще се модернизира ел. мотрисния парк на БДЖ и ще се преодолее до някаква степен недостига на ЕМВ в София. Също така на пътниците ще бъде предложен достатъчен комфорт за тяхното пътуване. От страна на ремонта, ремонтираните ЕМВ ще имат значително по - лека поддръжка поради премахването на някои тежки и често повреждащи се възли, а климатизацията в кабината за управление ще подобри работната атмосфера на локомотивната бригада.