Страница 1 от 1
Проблеми с осите и на 46 200
Публикувано на: Пон Мар 06, 2006 7:39 pm
от Mario Evstatiev
Локомотив 46 208.5 е спукал колоос на 01.03.2006 г., след което е откаран в депо София, където колооста е извадена и от Подуяне изпратена друга за смяна. Също така, чести повреди и отклонения от нормите са се появили в буксовите възли, което е пряко свързано със сигурността на движението и би следвало да се вземат съответните мерки.
Публикувано на: Съб Юни 24, 2006 8:01 am
от svetlin9
Къде точно се късат въпросните колооси, точно определена колоос ли се къса ili ? Как така след толкова години въпроса с колоосите не можа да се реши, спомням си че още бях в Каблешков когато се говореше за този проблем , 12 години по-късно пак същите работи.Всичко това говори за сериозен проблем на дизайна на талигите , не мога да повярвам че за всичкото това време никой не е успял да го локализира и отстрани.
Публикувано на: Съб Юли 29, 2006 12:02 am
от 07
Никои не се е напънал да го реши.........
Публикувано на: Пет Яну 19, 2007 5:46 pm
от Mario Evstatiev
Днес при разговор със специалисти от КРО разбрах и за друг масов дефект при лок. 46/46200. Последният се изразява в изкривяване на венците на ГЗК, което се оказва сериозен проблем. След като чух тези неща и видях с очите си информация от измерването на колоос на лок. 46 219, започнах да си мисля, че вероятно зъбните венци и целите колооси понасят някакво неравномерно натоварване и вероятно се огъват под тежестта на локомотива. Не съм сигурен, но подобен проблем с колооси е имало при доставката на ДХ серия 04 000.
Публикувано на: Пет Яну 19, 2007 6:18 pm
от lok43r
Дано това е повод да ги спрат от бързи влакове и да ги ограничат на 100 км/ч.
Публикувано на: Пет Яну 19, 2007 6:32 pm
от Mario Evstatiev
lok43r написа:Дано това е повод да ги спрат от бързи влакове и да ги ограничат на 100 км/ч.
Това си е сериозен дефект и определено този път не трябва дебелоочливите да си затворят очите, но ще почакаме и ще видиме.
Публикувано на: Пет Яну 19, 2007 7:47 pm
от rexkos
Ако мен ме питате, те са направо за 80 km/h - същото което направиха с 46 0XX. Щом Шкодите са до 100, да не говорим за 46000, 46001 и 46200.

Публикувано на: Пет Яну 19, 2007 8:09 pm
от 07
Ако подръжката и доставката на рез. части продължават да са на същото ниво скоро всички лок ще станат за 0 км/ч! Защо си мислите че в депо Бургас не превишават километража за ремонт с разни полуизмислени протоколи? и не всички 46.0 са за 80 км/ч точно определни номера са - май са 6 машини (то не че има какво и къде да теглят с повече)
В момента един от колегите ми на работа е бивш машинист (сега е пенсионер) работил на 06, 07 , 55, 42-44 и 46.0 46.1, и 46.2 на ми въпрос "с кои машини имаш наи много оставени влакове ?" ми отговори :
Само 07 не ме е оставял!
Но учточи че е когато е карал 07 машините са били съвсем нови.........
На вече провокативния ми въпрос: а кои машини са ти правили повече номера?
отговора: Всяка машина си има кусури, има хора които им свикват и се справят, има и хора които не могат да свикнат и за всичко машината им е виновна!
Публикувано на: Съб Яну 20, 2007 10:14 am
от Mario Evstatiev
Според мен проблемните възли са не от удължен пробег, а от лошо изпълнение на производителите. Не може една ос да се огъва под тежестта на локомотива и после пробега да е виновен. Късането на осни шийки поне засега е рядкост, макар пукнатини да се откриват отвреме на време, но профилактиката предотвратява циркове като този с 46 208 преди време.
Публикувано на: Съб Яну 20, 2007 1:20 pm
от 07
Истината е че 46 219 както 44 001 и 44 002 е "учебна" машина! Кончар са се учили да правят, БДЖ да умуват какво точно искат и тем подобни! Но в момента се досетих и друго - 46 219 стоя дълго на едно място провисването може и да е от това! Нещо което е направено да се движи (върти) не понася добре продължително стоене на едно място

! Но каква е причината за изкривяването, може да каже само квалифициран специалист!
Но лок. да престои заради липса на части и/или ресурси за ремонт с години си е жива разсипия

Публикувано на: Съб Яну 20, 2007 2:55 pm
от Labros
Но лок. да престои заради липса на части и/или ресурси за ремонт с години си е жива разсипия
Аз бих добавил още:абсолютна незаинтересованост,безхаберие,дебелоочие....че даже и простащина!
Публикувано на: Съб Мар 27, 2010 1:14 pm
от Mario Evstatiev
46 238.2 в момента е в депо София с извадена колоос поради пукнатина. Това е поредния случай на откриване на пукната ос на тези локомотиви.
Публикувано на: Съб Мар 27, 2010 1:28 pm
от 44142
46238 скъса бандаж а не е с пукната ос.
Публикувано на: Сря Мар 31, 2010 7:23 pm
от amon
211 е вдигната за колооси в депо Подуене.
Публикувано на: Сря Мар 31, 2010 8:28 pm
от n0_aLoNe
amon написа:211 е вдигната за колооси в депо Подуене.
Странно, днес по обед мина с влак през Централна гара.