Страница 1 от 4

Локомотив 01.23

Публикувано на: Пон Яну 08, 2007 4:44 pm
от Гост
Машината уЧаства в историЧески филмови продукции и атракционни пътувания

Музейният парен локомотив 01.23 e произведен в Швейцария през 1935 г. от локомотивна фабрика SLM Winterthur. В България пристига на 17 ноември 1935 г. Той е представител на най-многобройната серия бързоходни парни локомотиви в цялата история на БДЖ. Днес парният звяр се използва за атракционни туристически пътувания и често участва във филмови продукции.
Историята на локомотива започва от парка на депо София, където първоначално е бил зачислен заедно с всички останали машини от серия 01. В продължение на 30 години обслужва бързи и пътнически влакове по прилежащите на столичното депо тракционни рамена по различни направления. След обновяване на локомотивния парк и доставката на дизелови магистрални локомотиви парните машини от серия 01 са разпределени за бъдещо използване в няколко провинциални депа.
Първото му възстановяване, като действащ музеен парен локомотив се извършва през 1988 г., по повод 100-годишнината на ЖП Тракция и депо София. Участва в много атракционни пътувания и филмови продукции до изтичане на предвидения в правилниците срок за ревизия на парния му котел.
През лятото на 2003 г. е подложен на ново пълно освидетелстване и след задължителните функционални пътни проби, е въведен в експлоатация, като действащ парен локомотив от музейната колекция "Железопътно наследство" на БДЖ ЕАД.
Целта на реставрацията му е участие в юбилейни, атракционни, туристически пътувания и филмови продукции, заедно с възстановения за движение със собствена сила през 2002 г. музеен парен локомотив 15.215 и теснопътния 609. През 2004 г. се поставя начало на редовни атракционни пътувания с ретро подвижен железопътен състав, като една от основните музейни дейности в Българските държавни железници.
Парният локомотив № 01.23 участва в юбилейни, атракционни и туристически пътувания, както и във филмови продукции. Общият пробег на локомотива само през 2004 г. е 2 190 километра. През същата година парният локомотив е използван при снимките на четири филма, измежду които е "Премълчавана любов" , в който се проследява историята на едно френско семейство по време на Втората световна война и "Последният господар на Балканите", предназначен за телевизионната аудитория в Германия и Франция. В този филм е пресъздадена историята на няколо поколения, живели на територията на днешна Македония през периода от разпадането на турската империя до Втората световна война.
http://www.vestnikataka.com/?module=dis ... ormat=html

Публикувано на: Вто Фев 06, 2007 4:20 pm
от 44142
Довечера ще палят 0123. Утре ще обиколи СФ възел.

Публикувано на: Вто Фев 06, 2007 4:25 pm
от Гост
Подочух,че Любо вече не и е машинист вярно ли е ?

Публикувано на: Вто Фев 06, 2007 4:33 pm
от 44142
Вярно е.

Публикувано на: Нед Май 20, 2007 10:18 am
от 44142
01.23 Днес е за Мездра

Публикувано на: Нед Юни 24, 2007 8:57 pm
от Гост
Снимки от 1 Юни 2007.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Млади машинисти има в България:
Изображение

Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 9:36 am
от Mario Evstatiev
В момента, както се спомена в друга тема локомотив 01-23 е спрян поради изтичане на котелната ревизия и сега отново трябва да се носи проба от котела за изследване. Да се надяваме, че тя ще излезе успешна и няма да се наложи да се разделим с този красавец. На 10 Септември 2009 г., когато беше проекта за вагоните серия 37, с колегата Иван Кацев посетихме локомотива, който беше на първи ремонтен канал в дизеловия цех в депо София. Машината беше изключително чиста вътре, което свидетелства за доброто стопанисване от старши машиниста и Ангел Алексиев.

Ако нещата с пробата са добри, на пролет може да има малко работа за локомотива.

Публикувано на: Пон Сеп 28, 2009 11:10 am
от Labros
Котелната ревизия къде би следвало да се извърши и колко време ще отнеме?

Публикувано на: Пон Сеп 28, 2009 2:39 pm
от 44-134
всичко зависи от това дали депото ще има пари да плати за въглеродния анализ (историята помни случай в които за това се чака 3 месеца) и дали тя ще е сполучлива. След това по ПЛС трябва да се изкарат 3 пламъчни и 3 димогарни тръбии да се надуят и проверят. Ако има пари и всичко е точно може да се направи и за около месец-два.

Публикувано на: Пон Сеп 28, 2009 2:43 pm
от Labros
Колко гроша струва цялата тая операция...?

Публикувано на: Пон Сеп 28, 2009 2:47 pm
от 44-134
за транци вече незнам колко ще е. Най-скъпо от всичко е анализа на котелната стомана. Нищо чудно да се съберат около 2000 лефа ако не и повече.

Публикувано на: Вто Сеп 29, 2009 5:36 am
от Mario Evstatiev
44-134 написа:за транци вече незнам колко ще е. Най-скъпо от всичко е анализа на котелната стомана. Нищо чудно да се съберат около 2000 лефа ако не и повече.
Де се надяваме, че всичко ще излезе в нормите и, че до пролетта, 01-23 ще бъде приведена в годност за експлоатация. Сега както са я спрели е редно да се направи ГРСС, че да не кажат после, че я спират пък за това. Но да видим дали мъдрото ръководство на депо София ще се сети за този момент. Спирачката и изтича през 2010 г.

Публикувано на: Чет Ное 12, 2009 6:19 am
от Mario Evstatiev
Гледам, че по 01-23 се работи, което значи, че на лято няма да останем без действащи парни локомотиви. Междувременно докато тече котелната ревизия, на машината се извършва и ГРСС, както и проверка на въздушните резервоари. Поради изтичане на 40 годишния срок, един от 200 литровите запасни резервоари е сменен с нов.

Публикувано на: Чет Ное 12, 2009 8:51 pm
от veselintodorov
Ето една добра наовина все пак се вижда светлина в тунела, щом се работи по въстановяването на локомотива това значили да се очакват на пролет атракционни пътувания. :)

Публикувано на: Чет Ное 12, 2009 9:02 pm
от Mario Evstatiev
veselintodorov написа:Ето една добра наовина все пак се вижда светлина в тунела, щом се работи по въстановяването на локомотива това значили да се очакват на пролет атракционни пътувания. :)
Да се надяваме да стане машината. Все пак тя е гордостта на депо София.