Страница 1 от 2
Летящият шотландец
Публикувано на: Нед Яну 07, 2007 9:04 pm
от Mashinista
Летящият
холандец, легендарният локомотив!Той е първият от новите локомотиви от серия LNER. Пуснат е на 7 февруари 1923 година. Летящият
холандец представя последните Британските технологии и дизайн.
Летящият
холандец не само е един голям символ на елегантност и сила, но поставил световен рекорд за най-дълъг пробег през 1928 година, преминал 630,8 километра от Лондон до Единбург само за 8 часа.
След 40 години служба, като един от последните парни машини в Британската ЖП система, Алан Пеглер го купил и реставрирал през 1963 година; другите 70 локомотива в неговия клас са бракувани.
Ето и главната му информация!
Тип локомотив: LNER A1 4-6-2 8P, номер 4472
Гориво: въглища
Колоосна формула 2-3-1
Диаметър на двигателните колела 2.03 метра
Максимална скорост: 161 километра в час
Височина: 4,03 метра
Широчина: 2,74 метра
Дължина
с буферите: 21,47 метра
Тежест: 171 U.S тона
155 t
Теглителна сила: 13 532.93 килограма
Вместимост на тендера:
въглища: 9 U.S тона 8.2 t
вода: 22.712 m3
Спирачки: Вакуумни
Hardy
Ето снимка
44-134-
редактирал съм описанието според българските стандарти
И аз съм го редактирал за да поправя глупостите. Корекциите са в червено.
И нещо важно: не е летящ холандец, а шотландец (Flying Scotsman).
Публикувано на: Нед Яну 07, 2007 9:27 pm
от 44-134
Машиниста написа:с конфигурация 4-6-2
Аз поне от снимката не виждам такава формула

Публикувано на: Нед Яну 07, 2007 9:32 pm
от Mario Evstatiev
Има нещо сгрешено, но не знам дали е в описанието на самия локомотив или правописна грешка на нашия колега

Колоосната му формула е 2-3-0 с 4-осен тендер

Публикувано на: Нед Яну 07, 2007 9:32 pm
от 44-134
в същност е 2-3-1

Публикувано на: Нед Яну 07, 2007 9:33 pm
от bdz46
В Англия и доста други страни е възприето колоосната формула да се означава с броя на колелата, а не на колоосите.
Друг въпрос е, че е малко сбъркана българската терминология, очевдно при превода от някъде.
Публикувано на: Нед Яну 07, 2007 9:37 pm
от Mashinista
bdz46 написа:В Англия и доста други страни е възприето колоосната формула да се означава с броя на колелата, а не на колоосите.
Друг въпрос е, че е малко сбъркана българската терминология, очевдно при превода от някъде.
Да сигурно имам някъде в превода,защото английския ми не е най-добрият,а иначе за терминологията съм сигурен,че имам грешки.Все пак съм навлизащ в сферата

Публикувано на: Нед Яну 07, 2007 9:38 pm
от Mario Evstatiev
Ясно е. Но английската история с броя на колелата е много смотана. Ако не се усетиш си мислиш, че автора е сгрешил. Сега като се изясни и преброих всичко си е вярно.
Публикувано на: Сря Апр 23, 2008 10:42 am
от polval
'Летящият Холандец' е грешно, Става въпрос за Летящият Шотландец (Flying Scotsman).
Поздрави
Тино
Публикувано на: Сря Апр 23, 2008 11:01 am
от VESO
"Летящият холандец" е опера от Рихард Вагнер , написана по интересен сюжет - често пъти моряците на големите кораби при заобикаляне на нос Добра Надежда ( най - южната точка на Африка) засичали в морето самотен и реещ се призрачен кораб , без всякакъв екипаж. Според поверието , срещата с това привидение вещаела беди и нещастия.
Публикувано на: Чет Апр 24, 2008 6:21 pm
от Tramway
Поправил съм неточностите в поста (виж горе). Човекът явно не е наясно с локомотивите (нарекъл е тендера "вагон за въглища и вода" и др.), но има желание и ще са научи.
А недоразумението с колоосните формули иде от различните системи на обозначение. По система Уайт, използвана в САЩ и Великобритания, се броят колела. Например 2-8-2 означава две свободни носещи колела отпред, 8 двигателни, свързани в общ механизъм, и 2 свободни носещи отзад. По немската система, възприета и доразвита от UIC, цифрите означават колооси, като са въведени и знаци, показващи дали колоосите са лагерувани в машинната рама или в отделна талигова рама, двигателните колооси са означават с буква, като броят им са представя с поредна буква от латиница - А е една колоос, В - две, С - три и т.н. Горният пример ще изглежда тъй: 1'D1' - 1 свободна колоос, оформена като едноосна талига, 4 двиателни в общ механизъм, лагерумани в машинната рама, и отзад още една свободна едноосна талига. Ако отпред или отзад няма свободни колооси, не са пише нищо. По старата пруска система ще изглежда тъй: 4/6 - 4 двигателни от общо 6 колооси (почти никаква информация). По френската система пък е 141, като с туй число започва и серията, към която са числи машината. Има и други системи за колоосни формули, но най-съвременната и използвана вече в целия свят е UIC, по която могат да са дефинира всякакъв ТПС. У нас за парните локомотиви беше възприето изписване само с цифри и тирета: 1-4-117. Числото с малки цифри отзад означава колоосното натоварване в тонове. При липса на свободна колоос са пише 0 - например 1-5-0, 0-4-0 и т.н.
Когато парата движеше влаковете...
Публикувано на: Чет Апр 24, 2008 7:06 pm
от choveka_vlak
Браво и на Бай-Трамвай, за изчерпателния отговор!!!,(пояснение също) но ще помоля и него самия да Ви поясни какво значи "локомотивна кола", е те!, от там иде отговора за обозначението, на колоосната формула!, на парните локомотиви!!!.

Пример пета трета колоос...
Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 11:06 am
от Mashinista
Този пост ме връща в първите ми дни във форума, когато нищичко не знаех. Благодаря на Трамвай за изчерпателният отговор и също така за направените корекции

Re: Когато парата движеше влаковете...
Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 11:24 am
от Tramway
choveka_vlak написа:Браво и на Бай-Трамвай, за изчерпателния отговор!!!,(пояснение също) но ще помоля и него самия да Ви поясни какво значи "локомотивна кола", е те!, от там иде отговора за обозначението, на колоосната формула!, на парните локомотиви!!!.

Пример пета трета колоос...
Локомотивна кола са нарича ходовата част - сборът от рама, колооси, окачване, спирачни механизми, теглично-отбивачни съоръжения. В някои литературни източници са среща и като "екипаж".
Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 12:51 pm
от zhivko88
Ето една актуална снимка на Летящият шотландец, че като гледам в темата няма нито една снимка(работеща) за тази класика .

Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 1:13 pm
от refil
Локомотива се казва Летящия ШОТЛАНДЕЦ !!!!