Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
9 часа студ с БДЖ

Мнение от rexkos »

http://news.ibox.bg/material/id_1756573 ... e_0/#clist

Изображение

9 часа - толкова трае пътят от Добрич до София с услугата на БДЖ. Представете си сега тези девет часа във вагон без парно на доста минусовите температури тази нощ.
Ето на това е станал свидетел наш колега, отишъл тази сутрин на Централна гара да посрещне свои близки.
Предлагаме ви разказа му - доста емоционален на моменти, но с възмущение, което е напълно оправдано.

Тази сутрин, малко преди да дойда на работа, станах очевидец на нещо - извинете ме, но вече не знам - дали страшно, дали възмутително, или направо трагично.
А може чисто и просто това нещо, което се случи, да е показателно за това, къде сме ние и нашите институции по пътя към Европа.

Посрещах семейството на сестра ми на централна гара в София (според мен гарата не заслужава главна буква).
Двете й дъщери - голямата на две години и половина, а малката на осем месеца, още кърмаче - са били изложени на студ в продължение на почти целия път от Добрич до София. Защото в спалния вагон, в който са пътували, е нямало парно.

Сигурно тези, които са родители, осъзнават по-добре от мен какъв е рискът за едно малко дете да пътува толкова часове при минусови температури.
Аз знам, че на мен ми се доплака, като видях в колко одеала и завивки е увита малката. Майката е направила каквото може, за да я опази от студа.

Аз пък мога да напиша: Докога? Не плащаме данъци ли, добитък ли сме?

Сърдечно се надявам двете деца да са напълно здрави.

Ако ставаше дума за възрастен човек, щях да приема студа във влака като нещо възмутително, но все пак допустимо, предвид бедността в родината.
Като студент и войник съм пътувал доста със същия този влак „Кардам - София" и неведнъж съм зъзнал. Понякога мисля така - когато има толкова просяци по улиците и бездомни деца, личното неудобство може да се преглътне.

Обаче тук става дума за малки деца и за тяхното здраве. А може би за нечия алчност - парното е било пуснато в първия половин час на пътя - вероятно за да се предотврати потенциалното недоволство на пътниците в началната гара. После топлото мистериозно „замръзнало" и се „повредило" - в целия спален вагон.

Ако не бяхме кротките балкански българи, а уважаващи се граждани на правова държава, железницата щеше да бъде осъдена - и то за доста солидна сума.
Струва ми се, че вече е крайно време да започнем да съдим тези учреждения и дружества, които са на издръжка от плащаните от мен и вас данъци.

Позвъних по телефона в БДЖ. Някаква секретарка ми каза: „Всички директори са в залата".
На въпроса ми каква е тази зала и какво правят там, тя ми отвърна: „Не знам, тяхна си работа".
Сигурно разискват проблема с отоплението във вагоните.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 73
Регистриран на: Пон Дек 18, 2006 8:40 am
Местоположение: Пловдив

Мнение от lz1tee »

Мдаа.. чувството е много неприятно.
Според мен такива вагони при възможност трябва да се секат от влака в някоя участъкова гара и бъде добавен нов такъв с работещо парно.
Факт е че и в много пътнически вагони често се получават случай на изключване на парното /повреда или умишлено и аз не знам/ по време на път, а по-лошото е когато се изпрати такъв влак от първа гара и там е констатирано, че не работи!
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

lz1tee написа:Мдаа.. чувството е много неприятно.
Според мен такива вагони при възможност трябва да се секат от влака в някоя участъкова гара и бъде добавен нов такъв с работещо парно.
Вероятността е почти нулева. Все отнякъде трябва да дойде този вагон, а не може да дойде за половин час. Ако махнали и бяха добавили друг вагон на негово място, влакът щеше да има закъснение поне 3 часа. Като пристигне влакът на Синдел (примерно) първо трябва да се направи една много сложна маневра на гарата за откачането на вагона, тъй като не е първи. После трябва някой да изпрати телеграма до Варна (най-близката гара до Синдел) и докато изпратят вагона и докато в депото се пошматкат насам натам и ето ти 3 часа закъснение. А въобще не се знае дали Варна (или което и ще да е депо) ще може да осигури вагона.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 73
Регистриран на: Пон Дек 18, 2006 8:40 am
Местоположение: Пловдив

Мнение от lz1tee »

Маневрата не е проблемна, прави се за 10 минути. Въпроса е, че пак опираме до подвижния състав който е "кът" за превозвача.
Изказването ми беше може би за в бъдещето.. 4,5 години, когато и по възловите и участъковите гари.. да речем Каспичан, Шн, Го и т.н. по 2-ра ще има в тези гари състав, който да може да се добавя при необходимост.
Координатор УС
Мнения: 27
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 8:56 am
Местоположение: София
Координатор УС

Мнение от Vladyar »

А ето какъв отговор се е получил в www.news.bg (http://news.ibox.bg/news/id_25016621):

Кондукторът виновен

news.bg

Часове след публикуването на материала ни „9 часа студ с БДЖ" от компанията изпратиха отговор, който ви предлагаме без редакция.

"По повод публикация в информационния сайт на Интернет медията News.bg, озаглавена „9 часа студ с БДЖ", ръководството на „Български държавни железници" ЕАД направи проверка на състоянието на спалния вагон, включен в състава на нощния бърз влак № 2636 от Кардам за София на 27-ми декември 2006 година.

При направената проверка се установи, че няма повреда в отоплителната система на спалния вагон № 6080598-6.
Причина за липсата на отопление във вагона и некомфортното пътуване на пътниците е грубото нарушаване на служебните задължения от страна на кондуктора на спалния вагон, Петър Добрев.

Ръководството на националния железопътен превозвач е изискало писмените обяснения на този служител, след което ще му наложи съответно дисциплинарно наказание за неизпълнението на неговите професионални отговорности и уронване престижа на дружеството.

В допълнение към това, от днес, 28-ми декември, кондукторът Петър Добрев е временно отстранен от графика за придружаване на спални вагони и за период от 30 дни ще работи във вагонно депо "Надежда" като техническо лице по поддържката на пътническите вагони.
Мнения: 4
Регистриран на: Пон Окт 09, 2006 5:42 pm

Мнение от GOGO »

Какво може да е направил кондуктора?Нещо не мога да си го обясня.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

GOGO написа:Какво може да е направил кондуктора?Нещо не мога да си го обясня.
Какво не е направил?

Да кажеме, че не е привел котела за локално отопление на вагона в действие и с това е нарушил комфорта на пътуване.
64.19
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 7:02 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Nikola VS »

Изказването ми беше може би за в бъдещето.. 4,5 години, когато и по възловите и участъковите гари.. да речем Каспичан, Шн, Го и т.н. по 2-ра ще има в тези гари състав, който да може да се добавя при необходимост.

А до тогава кво? Ще мръзнат малките деца, а и не само те ли? Не става така. Не са само парите, няма го желанието, хъса и професионализма у някои железничали. Възхищавам се на такива, които си вършат работата както трябва и нито правят грешки, нито се оплакват или нещо подобно. Трябва ли да се възхищавам на такива хора, не трябва за нас в България това да е нещо съвсем обикновенно? Вече не е, било е, но не и днес. :evil:
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Доста често се случва от Синдел до Добрич да няма грам отопление, макар да има вагон-отоплител. Преди пътувах често с него и си беше ад, вече не е 9часа а 10часа с това новото разписание......
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Nikola VS написа: Не са само парите, няма го желанието, хъса и професионализма у някои железничали. Възхищавам се на такива, които си вършат работата както трябва и нито правят грешки, нито се оплакват или нещо подобно.
:evil:
Теб ако те натирят в канала в смазка до ушите в кучешкия зимен студ за 300лв. друга песен ще запееш. Няма да ти е до патриотарско-железничарски възгласи, ами ще виеш като вук на месечина.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 7:02 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Nikola VS »

Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

От горния разказ за неотопления вагон в news.bg,видяхте ли мненията по темата?Ето едно от тях(пускам го в оригинал,заедно с правописните грешки :D):

Съжелявам за човека,че е измръзнал но ще коментирам защото и аз съм от Спални Вагони кондуктор и проблема обаче не е в колегата които е опитал да стопли хората а в самият въгон и аругантното отнушение и безхаберие на подръжката не въгоните в депо Надежда,не може въгонът да е технически не изправен да изтича водата от отоплителната система ,и за това да е виновен кондуктора проблема е ,че ниякои хора в депото чисто и просто не си вършат работата а за това наказват кондуктора които не му е работа да е веика ,жичкаджиа или бог знае какво.Другото което ще каца по въпроса е,че наи малко кондуктора има йелание да седи в леден въгон и след това да бъде опрекван от пътниците.Относно реакцията ка компаня БДЖ тя е просто първосигнална изгаря наи слабото звено "кондуктора"и е по лесно вместо да поемат вината за лошото си техническо състояние на въгоните.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ако вагона в действителност е бил неизправен и отоплителната му инсталация е имала течове на вода или други повреди, то тогава следва цялата вина да бъде поета от вагонен район "Надежда". Очевадно обаче, някой велик акъл от "БДЖ - ЕАД" е решил да си затворят очите и да си измият ръцете с шафнера. Но да попитам аз - като наказват даден човек, то това ще ли оправи вагона и ще ли прекрати практиката на депо "Надежда" да подава неизправни и неотоплени вагони за влаковете??!
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация