Страница 1 от 1

Локомотиви №№ 201-207

Публикувано на: Съб Дек 09, 2006 11:48 am
от 44-134
Първите локомотиви за товарни влакове по железопътната линия Цариброд – София - Вакарел, както и пътническитес които имат поредни фабрични номера, са доставени от австрийската локомотивна фабрика STAATSEISENBAHN GESELLSCHAFT (StEG) – Wien през 1888 година. Те са общо 7 локомотива, с първоначални №№ 51 до 57. Носят имената на планини, както следва: №51-"Витоша", №52-"Рила", №53-"Стара планина", №54-"Средна гора", №55-"Родопи", №56-"Люлин" и №57-"Странджа".Тракционните им възможности позволяват в нагорнище25 ‰ да возят влак с маса 190 t и скорост 18 km/h.
Характерни особенности за локомотивите №№ 51-57 са сравнително високоразположения котел (височината на осовата линия от SOК=2260 mm), относително малкия диаметър на двигателните колооси (1106 mm) и външно разположения пароразпределителен механизъм, които дават един специфичен облик на машините и ги отличават по външен вид от всички наши локомотиви в края на XІX и началота на XX век.
Първоначално всички локомотиви от тази серия остават в депо София. След 1891 година някои от тях са преместени на линията Ямбол-Бургас, но повечето остават в района на офийската тракция за по-леки товарни и смесени влакове, а така също за помощни локомотиви на товарните влакове на в големите нагорнища. Отделни машини са изпращани и в други райони, например в русенската тракция. това се вижда от заповед № 30212/10 ноември 1901 г ., която гласи " Машината №53 от серията 51-57 може да циркулира между Русе и Каспичан".
Локомотивите №№ 51-57 запазват първоначалните си номерав продължение на 20 години. През 1902 година за късо време получават буквена серия S, но номерата им остават същите. При общото преномериране на локомотивния парк по системата от 1908 година получават № 201 до 207, с които работят до бракуването им през 1914 година, след 26-годишна служба.
Смята се, че локомотивите №№ 201-207 са бракувани малко преждевременно, за което са допринесли редица недостатъци по парните м котли, проявяващи се във все по-тежка форма през последните години от експлоатацията на всяка машина от серията.

Публикувано на: Съб Дек 09, 2006 11:53 am
от 44-134
Изображение

Публикувано на: Съб Дек 09, 2006 11:59 am
от 44-134
Изображение
Изображение

Публикувано на: Съб Дек 09, 2006 12:03 pm
от 44-134
Технически Данни
Locomotive
201-207
TypeD-n2G
B1430mm
V35km/h
nxd2x500mm
h610mm
D1106mm
P10kgf/cm2
R2,2m2
Q(Qr)50,65t
A13,75t
Zr10340kgf
Tender
Type3T9,5
K5,0t
W9,5m3
Qt26,7t

Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 12:57 am
от veselintodorov
Много бързо са си испеяли песента само за 26 години сигурно ремонтът им е бил труден щом са ги бракували преждевременно.

Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 7:58 am
от Mario Evstatiev
veselintodorov написа:Много бързо са си испеяли песента само за 26 години сигурно ремонтът им е бил труден щом са ги бракували преждевременно.
Причината за изваждане на тези локомотиви е по - скоро ускорената доставка на по - съвременни конструкции парни локомотиви с по - голяма мощност.