Локомотиви №№ 243-246
Публикувано на: Пет Дек 08, 2006 9:48 pm
Локомотивите No No 243-246 са доставени през 1880 година за возене на товарни влакове по линията Русе-Варна. Строени са от австрийската фирма STAATSEISENBAHN GESELL-SCHAFT(StEG)-Wien с фабрични номера 1499-1502/1878 година и в конструктивно отношение са типични представители на австрийското локомотивостроене от тази епоха.
Първоначално са пуснати с експлоатационни номера 1243 до 1246. През 1902 година за продължително време получават серия L, но запазват номерата си. Преномерирани са само един път, през 1908 година като получават номера 243-246.
Откупени са заедно с железопътната линия Русе-Варна и стават собственост на БДЖ през 1888 година. Техните възможности както по парна машина, така и по адхезия са 1,6 пъти по-големи от тези на англииските 142-150.
Характерен белег на локомотивите No No 243-246 е особено дългата за онова време цилиндрична част на котела (Разстояние между тръбните решетки5002mm)- един своеобразен рекорд в БДЖ, който тези машини държат близо 50 години. Същевременно парният котеле разположен ниско. Височината на оста на котела от глава релса е само 1897mm и това е най-малката височина за влакови локомотиви с нормално междурелсие в БДЖ.
Първоначално са пуснати с експлоатационни номера 1243 до 1246. През 1902 година за продължително време получават серия L, но запазват номерата си. Преномерирани са само един път, през 1908 година като получават номера 243-246.
Откупени са заедно с железопътната линия Русе-Варна и стават собственост на БДЖ през 1888 година. Техните възможности както по парна машина, така и по адхезия са 1,6 пъти по-големи от тези на англииските 142-150.
Характерен белег на локомотивите No No 243-246 е особено дългата за онова време цилиндрична част на котела (Разстояние между тръбните решетки5002mm)- един своеобразен рекорд в БДЖ, който тези машини държат близо 50 години. Същевременно парният котеле разположен ниско. Височината на оста на котела от глава релса е само 1897mm и това е най-малката височина за влакови локомотиви с нормално междурелсие в БДЖ.