Страница 1 от 1

RQ: Рационализация ГВП

Публикувано на: Пет Фев 03, 2006 8:26 pm
от dido73
Знае ли някой има ли авария, предизвикала създаването на рационализация в схемата на веригите за управление на ГВП на много от локомотивите серия 43 и 44?

Публикувано на: Пет Фев 03, 2006 8:59 pm
от Mario Evstatiev
Ами рационализацията в схемата на ГВП е направена най - вероятно заради честите пръсвания на дъгогасителни камери поради недостатъчно въздух за гасене на дъгата, но не съм сигурен.

Публикувано на: Пет Фев 03, 2006 11:16 pm
от bdz46
Схемите на ГВП не допускат включването му при недостатъчно въздух и осигуряват автоматичното му изключване ако налягането на въздуха спадне под 7.2 bar. Така е оригинално на всички машини. На по-късните доставки 44 и 45 има оригинална промяна в схемата, която предотвратява включването на ГВП чрез подклинване на реле 408. Там вентила S2 се захранва през пневморелето HT и така дори и при натискане на 408 ГВП няма да включи при налягане под 7.2 bar.
Единствената допълнителна модификация, за която аз знам се отнася до локомотивите серия 44. Става въпрос за шунтиране на контакти на реле 409 с контакт на реле 395 (780), така че ГВП да не изключи при екстрено задържане при работещ реостат. доколкото знам тази модификация се среща предимно при локомотиви от депо ГО и е вследствие на катастрофата с лок 43Р-122 на Плачковци. Там се касае точно за изключване на ГВП при работещ реостат вследствие на екстрено задържане. Ако реостата е работел скоростта на влака е могла да бъде много по-малка и влака да спре в спасителния коловоз на гарата, който е със значителна дължина и наклон.
При локомотивите серия 45 това е оригиналния вариант на схемата.
Естествено с времето при ремонтите схемите на машините от различните доставки в едно депо се оеднаквяват и вече вариантите на схемите са разделени повече по депа на домуване, отколкото по доставки.