Страница 1 от 1

Въпрос -Локомотив серия 53(по-точно за турбинното му колело)

Публикувано на: Пон Апр 16, 2012 5:44 pm
от ghullpack
Интересува ме информация относно как работи колелото , как се изработва , какви дефекти възникват и т.н.

Благодаря предварително за всяка оказана помощ.!

Публикувано на: Пон Апр 16, 2012 7:49 pm
от VESO
Серия 53? :shock: :roll:

Публикувано на: Пон Апр 16, 2012 9:11 pm
от Mario Evstatiev
ТГМ-3А мисля, че бяха те. Еднопоточна хидропредавателна кутия с един съединител и два трансформатора.

Ето я:
Изображение

Публикувано на: Пон Апр 16, 2012 9:33 pm
от ghullpack
Благодаря ;) но по принцип ми трябва малко по специфично за самото турбинно колело...

Публикувано на: Пон Апр 16, 2012 9:42 pm
от Mario Evstatiev
Кое от турбинните колела? На хидро-съединител или трансформатор? По принцип турбинните колела се изработват по метода на центробежното леене от алуминий или чугун. Алуминиевите турбинни колела са по-неустойчиви на резки температурни промени, по-чувствителни са към резки натоварвания, в процеса на работа, крайщата на лопатките им се заоблят от създалото се триене в хидроапарата, пукат се и като цяло са проблемни. Чугунените са по-устойчиви, но и по-тежки, което води до по-нисък КПД на хидроапарата, за който са предвидени. За това, за всеки отделен случай(вид служба, за която се произвежда локомотива, прогнозни натоварвания и др.) се избира един от двата варианта.

Публикувано на: Сря Апр 18, 2012 10:50 am
от ghullpack
http://pics.data.bg/categories/1/%d0%be ... 42012232g/

Това е въпросния чертеж.Той е на чужд език но забелязах ,че е записано ситно на български - турбинно колело 55-00

Публикувано на: Сря Апр 18, 2012 2:38 pm
от disell
Сега последно за кой локомотив търсиш за 53 или 55 серия , ако е втория в което и депо да отидеш където работят в технологичния отдел би трябвало да намериш каквото те интересува до най-малка подробност.
Иначе на снимката е колелото от 55 серия ( румънските локомотиви ).

Публикувано на: Сря Апр 18, 2012 3:24 pm
от ghullpack
благодаря

Публикувано на: Вто Апр 24, 2012 2:27 pm
от ghullpack
Здравейте отново ;)
Аз бях в депо София и там ми казаха че това http://pics.data.bg/categories/1/%d0%be ... 42012232g/
е турбинно колело на водна помпа ( серия 55 )
Изработва се чрез сложна отливка чугун , няма възможен ремонт , получава натоварвания само от водата , възможни повреди се получават при триене и разхлабване , също и при замръзване ( след което следва счупване ).
Обръщам се към вас ако е възможно да получа по подробна информация за тези неща (характеристика на турбинното колело , условия на работа , натоварвания , повреди , и малко по задълбочено в технологията за производство на турбинното колело ).
благодаря предварително за помоща ;)