Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Линк към източника: http://www.standartnews.com/biznes/turc ... 31329.html
На 23 януари 2012 «Стандарт» и Таня Киркова написа: Турци и руснаци в битка за БДЖ

София. Турци, руснаци и китайци може да се състезават в приватизацията на "БДЖ Товарни превози". Консорциум от турска или друга чуждестранна жп компания с малко български капитал е един от възможните кандидати за купувач на дружеството, каза Петър Бунев, председател на Железничарския синдикат към КНСБ.

Турците може да гарантират голям товаропоток. 5 турски компании обявиха интереса си "БДЖ Товарни превози" да вози техни товари с блок влакове през България. БДЖ изрази готовност да поеме превозите, ако се осигурят вагони. От китайците пък се очаква интерес, тъй като планират високоскоростна линия до Турция, каза Бунев.

През 2014 г. ще бъде готова цялата жп магистрала Пловдив - Свиленград - турската граница, а оттам до Истанбул и през тунела под Босфора за азиатската част на Турция. В бъдещата процедура за приватизация може да участва и кандидат от Русия, защото руснаците имат свободни пари и интерес към пазара в региона, каза Петър Бунев.

Фериботният комплекс във Варна е част от капитала на "БДЖ Товарни превози", през който се осъществяват превозите с ферибота Варна - Кавказ. Един руски инвеститор може да предостави свои вагони на компанията. Той също може да участва в приватизацията с голям български спедитор, който работи с "БДЖ Товарни превози", каза Бунев.

500 млн. евро оборот е добро изискване към стратегическите кандидати за дружеството, каза още Петър Бунев. Нормално е държавата да има високи изисквания към купувача, категоричен е той. Румънската фирма БЖК (Българска железопътна компания") също поглежда към "БДЖ Товарни превози", но тя има малки обороти.

"Синдикатите настояваме за финансово стабилен купувач, който да запази дейността. Изискване за 50-100 млн. лв. инвестиции за вагони и локомотиви и гарантиране на дейността трябва да се заложи в пакета критерии на Агенцията по приватизация пред кандидатите", смята още Бунев.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

5 години половината линия от Пловдив, още пет другата половина, сега сме 2012, нищо не е започнато след Дг, не е довършено до Дг, е как ще стане до 2014 бе джанъм ? :roll:
О, Велики Глъм, върни влаковете от единия център на Вселената до другия, че малките глъмчета да млъкнат, че ми надуват главата

(Русе-Димитровград 4647) :D
Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm

Мнение от driver »

вчера имаше изпитание на трасето дг -първомай с 87-20
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

След като германците не щат БДЖ - ТП то е логично да се търси в друга посока .
Турците имат силен икономически интерес от закупуването на ТП , защото голяма част от износа им е насочен към западна Европа , а и напоследък промишленото производство е в истински бум та чак икономиката им "прегрява ".
Китайците също имат силен икономически интерес, но в по-далечна перспектива , но не бих се учудил и те да проявят апетити , особенно ако се покаже успешен бизнеса им с Гриша Ганчев в България . Това ще бъде добър знак към останали големи компании от Поднебесната империя !

От руска страна е вероятно участието по политически причини и наличието на много свободни капитали в следствие на скъпия петрол и "силния " долар към момента .

Съвсем скоро ще разберем .

Истината е , че в предприятието трябва да се налеят доста свежи капитали и да се оптимизира структурата и начина на работа .
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

За мен и трите сценария са възможни и не трябва да се пренебрегват възможностите и на трите страни, които със сигурност ще се радват да получат оператор в рамките на ЕС, който да получи моментално лиценз за превози по инфраструктурата със свободен достъп.

Очертава се интересна борба, ако информацията за намеренията на въпросните фирми е вярна. Товарните превози тепърва ще растат в световен мащаб, въпреки трудното време.

Не трябва да забравяме, че също Албания и БЮРМ наскоро подписаха споразумение за изграждане на ЖП връзка между двете страни. Също се работи и за връзка между Албания и Косово. При завършен Коридор 8 товарооборотът на Балканите неминуемо ще се повиши.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Публикувай отговор

Обратно към “Новини и статиии | News and Articles”

Информация