Страница 1 от 2

За реформата в БДЖ

Публикувано на: Пон Ное 28, 2011 12:14 pm
от dgdss
Уважаеми приятели,

Днес в ефира на "Бизнес реакция" ще бъде доста нагорещено, в буквалния смисъл. Ще разговаряме за последните социални вълнения, свързани с недостига на пари в Държавата; реформата и стачката в БДЖ, за социалната реформа, пенсионната реформа, БЮДЖЕТ 2012 и много други. Гости ще бъдат - представител на КТ "Подкрепа", Петър Бунев - председател на Синдиката на железничарите в България, Йордан Недев - изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД, Марио Евстатиев - Управител на сдружение БЛФ. Ще очакваме и вас с вашите въпроси.

За финал ще си поговорим, както обикновено, и за медиите и какво ново покрай тях; българския театър и интервю с една млада дама, която си е направила театрална трупа от млади таланти.

Всичко това започва днес в 16:00 часа по радио "Реакция" (www.reakcia.net).

Публикувано на: Пон Ное 28, 2011 12:26 pm
от denbul
Искам да попитате господин Недев според него добре ли се управляват Товарни превози и защо от най печелившите товарни влакове преминаха в частни спедиторски компании...Не мисли ли че по този начин допълнително се натоварва и без това закъсалата компания на БДЖ?
Искам да попитате господин Бунев колко са действително стачкуващите и от кои поделения?...Искам да го попитате от коя година железниците тръгнаха надолу и какъв е неговия план за излизане от кризата?...
Искам да го попитате защо се крият истинските проблеми на железницата, именно липсата на специалисти в определени звена,все повече бягащи такива от железницата,лошите условия на работа на голяма част от работещите в железницата...Искам да изкарат истинския брой на работещите в БДЖ по ДЛЪЖНОСТИ-например-1000 машиниста,500 помощника,300 шлосера,100 ревизора,200 диспечера и така нататък,защото с броя на заетите в железницата постоянно се спекулира и от едната и от другата страна,да кажат действителния брой на администрацията...ама не спекулативни цифри и проценти,а действителните!!!

Публикувано на: Пон Ное 28, 2011 11:05 pm
от Mario Evstatiev
Интервюто мина и беше много интересно. Бяха пресечени гледни точки и се стигна дори до леко разгорещяване на страстите в студиото :)

Публикувано на: Вто Ное 29, 2011 1:44 am
от denbul
Няма ли го някъде на запис :wink:

Публикувано на: Вто Ное 29, 2011 7:43 am
от Mario Evstatiev
Има запис, но няма къде да бъде качено за директно слушане - файла е около 60 мБ.

Публикувано на: Вто Ное 29, 2011 8:54 am
от denbul
Преди малко Дянков каза,че има бизнесмен,кандидат за товарните превози.А държавния дял,който остане да е с нова фирма...Сега ако стачката продължи,очаквам това да стане в най-скоро време,т.е стачката да форсира промените...Дано е за доброто на железницата...
Сега интересното е кой е тоя бизнесмен и как ще се структурира новата държавна фирма при пътническите превози...

Публикувано на: Вто Ное 29, 2011 8:55 am
от marvitch
lok45111 написа:Има запис, но няма къде да бъде качено за директно слушане - файла е около 60 мБ.
Youtube.com

Публикувано на: Вто Ное 29, 2011 10:36 am
от mitrax78
denbul написа:Преди малко Дянков каза,че има бизнесмен,кандидат за товарните превози.А държавния дял,който остане да е с нова фирма...Сега ако стачката продължи,очаквам това да стане в най-скоро време,т.е стачката да форсира промените...Дано е за доброто на железницата...
Сега интересното е кой е тоя бизнесмен и как ще се структурира новата държавна фирма при пътническите превози...
продаваме печелившото и оставаме със губещото ?

Публикувано на: Вто Ное 29, 2011 11:29 am
от turboto
синдикатите силно закъсняха с тези си действия и сега са по-скоро в ущърб откокото в полза на работниците. С малки изключения съм почти сигурен кои стои зад бизнесмен-а 2 са възможните варианти.

Публикувано на: Вто Ное 29, 2011 12:49 pm
от 42 072.9
Бъдещето е на ЖП транспорта и хората с пари трябва да го знаят.

Публикувано на: Вто Ное 29, 2011 1:19 pm
от turboto
42 072.9 написа:Бъдещето е на ЖП транспорта и хората с пари трябва да го знаят.
Прав си но водената в последните 10-15 год. политика като цяло в сектора е обратна предвид краткосрочните интереси на разни хора, добре че има раздвижване в положителна посока на сектора (но не достатъчна).

Публикувано на: Вто Ное 29, 2011 1:29 pm
от 42 072.9
Още от Краус-ово време нещата са такива. Освен това се появи и автомобилното лоби, което досъсипва останалото в железницата.

Публикувано на: Вто Ное 29, 2011 6:37 pm
от denbul
mitrax78 написа:
denbul написа:Преди малко Дянков каза,че има бизнесмен,кандидат за товарните превози.А държавния дял,който остане да е с нова фирма...Сега ако стачката продължи,очаквам това да стане в най-скоро време,т.е стачката да форсира промените...Дано е за доброто на железницата...
Сега интересното е кой е тоя бизнесмен и как ще се структурира новата държавна фирма при пътническите превози...
продаваме печелившото и оставаме със губещото ?
Ти сега ли го разбра,печелившото от 98-ма е нарочено за приватизация,просто досега се отлагаше...А държавата се е доказала че не може да ръководи подобни предприятия заради безсилието и да се пребори с голямата администрация и изтичане на средства...
Ние всички искаме БДЖ да е една мощна държавна компания с печеливши товарни превози,но явно на този етап няма как да стане.

Публикувано на: Сря Ное 30, 2011 7:36 am
от Mario Evstatiev
Според Г-н Недев в ХОЛДИНГ БДЖ-ЕАД има 150 души администрация, която щяла да намалее още. Но не каза колко души паразитират в "БДЖ-ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ" ЕООД и "БДЖ-ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ" ЕООД, "БДЖ-СПЕД" и др. Защото по неофициални данни, в момента само тук в София има около 500 човека администрация, 2/3 от която са безполезни и трябва да бъде редуциран броят и. Също така, не стана ясно на слушателите защо БДЖ пропуска приходи чрез калпави чиновници, които нямат никакъв маркетингов подход. Също така може ли един Изпълнителен директор на държавна ЖП компания да не е запознат дали локомотивите и вагоните имат европейски сертификат за безопасност?

Публикувано на: Сря Ное 30, 2011 11:01 am
от zgabrovski
http://www.webcafe.bg/id_476604764_Podk ... i_s_pave*_

Нещо което ме впечатли...