Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
Така, днес сутринта реших за сефте да пътувам по новата линия от Димитровград за Пловдив, открита едва преди 2 седмици. За целта на това пътуване избрах влак 10142, защото е с вагони и също така има удобна връзка от Стара Загора.
В 7.05 часа точно по разписание на гара Димитровград пристигна ПВ 10142 от Свиленград за Пловдив начело с локомотив 06 043 и следният състав: вагон-отоплител, второкласна 43-ка, второкласна 50-ка и второкласна 43-ка. Понеже знаех предварително, че влакът ще е с вагон-отоплител, очаквах отоплението да бъде слабо, но не и такова, каквото се оказа в действителност! Още при качването във влака усетих студения полъх на въздуха, сковал цялата композиция. В 7.18 часа потеглихме от гара Димитровград и като изключим неимоверния студ всичко се очакваше да бъде наред! Е, засега... След спирка Крум се движехме с не повече от 30 км/ч, а когато пристигнахме в гара Ябълково се оказа, че локомотивът се е повредил и трябва да чакаме да дойде друг от Димитровград. Пътниците, бързащи за работа, започнаха да недоволстват от неразбориите в БДЖ, а студът във влака ги изнерви до краен предел! Докато стояхме хората не спряха да говорят срещу управляващите в железницата, довели я до такова състояние, че да пътуват при отрицателни температури във вагоните, а за капак на всичко да киснат час и половина в неведение кога ще потегли влакът, с който те бързаха да стигнат до работните си места. След дълго чакане малко преди 9 часа от Димитровград пристигна локомотив 06 033, който бе закачен начело на влака, пред повредения 06 043. Изчакахме да се разминем с КПВ 10241, обслужван от дизелова мотриса Дезиро и заминахме с 90 минути закъснение! След Първомай първите два вагона са напълниха стабилно, но третият вагон остана празен и до Пловдив в него бях само аз. В крайната гара пристигнахме със същото закъснение, измръзнали от студ след прекарани 3 часа и половина във вагоните, предлагащи условия като за пътници-ескимоси. Въпреки, че си бях сложил якета и шапката едвам изтърпях до Първомай и оттам до Пловдив не спирах да обикалям из празния вагон, за да не замръзна стоеки на едно място. Едвам усещах пръстите на ръцете си, лицето и сега цялото ми е червено и си правете сметката в какви студени влакове БДЖ превозват пътниците си! Никога досега не ми се е случвало да пътувам при такива полярни условия, това е подигравка с хората, които всеки ден се налага търпят този ужас, докато стигнат на работа.
21-ви век, нова модернизирана ж.п. линия за 160 км/ч с инфраструктура на европейско ниво - всичко това звучи прекалено, за да е истина? Е, все пак живеем в България и затова по модерната линия пътуваме в неотоплени влакове, подлагащи на риск здравето на хората! За какво са тези вагон-отоплители, като не вършат абсолютно никаква работа, а само да се правят излишни разходи за поддръжката и експлоатацията им?

И така, с надеждата да пътуваме като европейци по новата линия, се налага да се връщаме към жалката ни действителност... Днешният случай с влак 10142 непременно ще бъде предаден до БДЖ, за да се замислят малко (ако въобще го могат това) в какви условия пътуват пътниците, за какво плащат те? Плащат за изминаване на 78 км за 3 часа и половина при отрицателни температури във вагоните ли?
Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Няма какво да се замислят... те са предвидили за спиране пълни влакове и са манипулирали напълно данните за ефективността, та това ли ще ги трогне... в никакъв случай! :evil:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Точно това , което си описал се случва всеки път в 1650 , откакто го пуснаха по обичайния си маршрут.Влакът пристига на Пловдив скован от студ , а вътре температурите са близки до тези от Северния полюс.Индикации на топлина се усещат , едва след Стамболийски , а някъде между Пазарджик и Септември се чувства , че има парно.Причината - има само един работещ вагон - отоплител и той често се случва да е на някой друг влак.Но дори и с него , положението пак е идентично.Ако пък няма и модернизирана 071XX-X , смятай за какво говорим.Добре , че пътуващите (мръзнещите) в тези ранни часове до ПО са сравнително малко , та няма оплаквания.Наско дори съобщи за фрапиращ случай 06-00-цата да дойде с вагоните без какъвто и да е отоплител зад нея.Разчитало се само на колонките за влакове отопление в Димитровград , които малко преди да закачат локомотива , се изключвали.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация