Здравейте! На някои вагони има вал,който зарежда батериите в движение за осветлението. Въпросът ми е този вал при каква скорост действа? Защото веднъж когато пътувах с влака и слязах на гарата в Айтос видях нещо такова подобно,когато влака тръгна и този вал започна да се върти. А бях чул,че генератора действа при скорост 60км/ч. Ето пример: http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... -4026.html
На тази снимка никъде не се вижда вал на генератор или генератор. Вала пък от своя страна е твърдо свързан от едната страна към буксовия възел а от другата към генератора. В БДЖ са останали в експлоатация основно два типа генератори с валове:
1. Тип "FAGA" производство на ГДР - Постоянно токов генератор с дълъг вал - среща се при спалните вагони, вагон ресторантите, по-рядко при вагони серии 15, 17, 47.
2. Тип "СБГ5" - НРБ (Синхронен Безконтактен Генератор 5) - 3~ генератор с къс вал - среща се основно при серии 47, 15, 17 , рядко при А вагони серия 50 след извършена модернизация.
Мощността на двата генератора е около 4,5 kW, като за втория се използва токоизправител. Номинално напрежение 30V. Генераторите започват да зареждат акумулаторните батерии на вагона някъде при около 15 km/h. При пътническите вагони се използват изключително акумулаторни батерии алкален тип за U nom 24V.
1. Тип "FAGA" производство на ГДР - Постоянно токов генератор с дълъг вал - среща се при спалните вагони, вагон ресторантите, по-рядко при вагони серии 15, 17, 47.
2. Тип "СБГ5" - НРБ (Синхронен Безконтактен Генератор 5) - 3~ генератор с къс вал - среща се основно при серии 47, 15, 17 , рядко при А вагони серия 50 след извършена модернизация.
Мощността на двата генератора е около 4,5 kW, като за втория се използва токоизправител. Номинално напрежение 30V. Генераторите започват да зареждат акумулаторните батерии на вагона някъде при около 15 km/h. При пътническите вагони се използват изключително акумулаторни батерии алкален тип за U nom 24V.
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2


Информация
Модератори