Страница 1 от 1

[«Дневник»]Активите на БДЖ под запор от фирма на Божков

Публикувано на: Пон Ное 14, 2011 11:22 pm
от dido73
Линк към източника: http://www.dnevnik.bg/pazari/2011/11/10 ... il_bojkov/
На 10 ноември 2011«Дневник» написа: Активите на БДЖ под запор от фирма на Васил Божков

Компанията "Трансимпекс" АД е наложила запор на активите на БДЖ. Това става ясно от съобщение в Търговския регистър от 6 октомври от името на частния съдебен изпълнител Стоян Якимов.

В него пише, че железниците дължат на дружеството малко над 7.4 млн. лв. към 17 декември, като натрупаните лихви са за малко повече от 1.5 млн. лв. към 6 октомври.

Обект на запора са дяловете на "Български държавни железници" ЕАД в капитала на "БДЖ Товарни превози" ЕООД и "БДЖ Пътнически превози" ЕООД.

В началото на октомври Агенцията за приватизацията започна процедурата по раздържавяването на дружеството за товарни превози. Компанията в момента е част от "Холдинг Български държавни железници" и държи около 80% от превоза на товари в страната.

Най-голям дял в "Трансимпекс" АД от 42.12 на сто към 13 юни има "Транс Нове" ЕООД, която пък е собственост на "Вато 2002" ЕООД. Това дружество пък е притежавано от "Нове холдинг" АД. Бизнесменът Васил Божков притежава 98% от акционерното дружество.

Ръководството на железниците обяви наскоро, че планира съкращаването на 2000 служители и закриването на някои от губещите линии, както и намаляване на броя на влаковете по някои от трасетата. Синдикатите в превозвача заплашиха със стачка от 24 ноември. Вчера пък стана ясно, че Европейската комисия е започнала детайлно разследване на плана за помощ за преструктуриране на българската държавна железопътна компания.

Публикувано на: Пон Ное 14, 2011 11:25 pm
от Mario Evstatiev
Това не е нищо ново. БДЖ дължи пари за ремонта на електровозите и за доставени материали. Божков в случая е прав, тъй като локомотивите са предадени и са реализирали печалба.

Публикувано на: Пон Ное 14, 2011 11:27 pm
от dido73
lok45111 написа:Това не е нищо ново. БДЖ дължи пари за ремонта на електровозите и за доставени материали. Божков в случая е прав, тъй като локомотивите са предадени и са реализирали печалба.
Че е прав, прав е. Но това е един вид "империята отвръща на удара". След като го отрязаха с лицензирането на локомотивите на БДЖ, императора отвръща на удара симетрично. :) В такива случаи може да се договаря, да се предоговаря, но да не се стига до запор. Императора подхожда така както се и очаква на император - отвръща на удара.