Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:
Дупнишките феодали Пламен Галев и Ангел Христов са замесени в аферата с изчезналите хиляди вагони, собственост на БДЖ. Липсата бе установена при скорошна ревизия, разпоредена от транспортния министър Ивайло Московски. Точният брой на "изпарилите" се вагони все още не е известен, тъй като тече проверка и на бракуваните.

Запознати с технологията на дългогодишното източване на държавните железници са категорични, че липсващите вагони са в пъти повече от официално обявените като "безследно изчезнали" 650. Според тях откраднатите метални контейнери от 1993 г. досега са поне 3000, като системните обири в БДЖ неизменно са били организирани и покровителствани от най-високо ниво в държавата.
Първото голямо "изпаряване" на товарни вагони, собственост на държавните железници, е регистрирано през лятото на 1993 г. в разработката "Комбинатор" на Национална служба "Сигурност". Тогава Николай Начев от отдел "Вътрешна сигурност" към НСС пише докладна с гриф "Строго секретно", в която съобщава за създадена организация на нарушение на югоембаргото чрез системно превозване на товари с жп транспорт през гарите Кулата и Драгоман.
"През септември - октомври 1992 г. около 1000 цистерни, собственост на БДЖ, се намирали в Югославия. Нефтопродуктите са се возили от Бургас, разтоварени от танкери, наети от гръцки и американски фирми. Товарите са били с краен получател фиктивни фирми в Босна, Херцеговина и Македония, а в действителност са доставяни в Сърбия", съобщава Николай Начев.
В разработката "Комбинатор" като основни износители на петрол се споменават имената на Младен Михалев - Маджо, Илия Павлов, Иво Карамански и Боян Петракиев - Барона.
Според разработката контрабандата се ръководи и покровителства от вицепремиера Нейчо Неев, който е министър на транспорта в правителството на Любен Беров. През 1994 г. Неев е отстранен от власт, а години по-късно е арестуван за аферата с влакови композиции на БДЖ, изнасящи петрол за Югославия. С него са задържани и трима отговорни служители на държавните железници - Боян Лозанов, Симеон Христов и Стоян Солаков, представител на БДЖ в сръбската зона Димитровград.
Според обвинението държавните служители, начело с вицепремиера Неев, са подпомогнали контрабанда с влакови композиции на 20 милиона литра петрол и 3 милиона килограма кокс. Делото обаче е прекратено, а решаваща роля за потулването му има главният прокурор Никола Филчев.
Реалното количество изнесен петрол с влакови композиции на БДЖ е десетократно по-голямо. В разработката "Комбинатор" се съобщават имената на отговорни служители на държавните железници, които са бракували цистерни на БДЖ чрез фиктивни технически прегледи. Цистерните били подарявани на фирми от орбитата на "Мултигруп", а в далаверата участвал и Пламен Камбуров, тогавашен съветник на Любен Беров. В периода 1993-1994 г. 760 цистерни, собственост на БДЖ остават в Югославия, зарязани на глухи коловози от лидерите на контрабандата, която бе държавна политика.
Масовото нарушение на югоембаргото бе причина и за кървавата гангстерска война, която през 1994 г. водеха Илия Павлов, Младен Михалев - Маджо и Иво Карамански. В този период Пламен Галев и Ангел Христов са действащи барети и често охраняват влакови композиции на "Мултигруп".
Гангстерската формация на Пламен Галев не участва пряко в износа на петрол, но пък отрядът му от барети организира акции срещу Иво Карамански и Боян Петракиев - Барона, които целят да извадят "неправилните" хора от контрабандата.
Барона е атакуван от барети на 16 август 1994 г. заради износ на 40 цистерни с гориво за Югославия. Петракиев минава за човек на Фатик и действа със сърбина Славиша Алексов в района на жп гара Драгоман. След ареста на Петракиев обаче Фатик се отрича от него и така Барона прекарва повече от 11 месеца в ареста. Освободен е на 14 март 1995 г., когато ембаргото над Югославия пада.
След чудовищния износ на горива и други ембаргови стоки с влакови композиции БДЖ олеква с над 1500 товарни вагона, повечето от които са цистерни, част от влакови композиции на "Мултигруп". Вагоните няма как да бъдат върнати обратно заради външните наблюдатели от ООН, които са поставени на границите.
Според една от разработките срещу Галеви през 1995 г. те са командировани в Югославия, където се срещат с кадрови разузнавач на сръбските служби УДБ и уговарят продажбата на цистерните. Не всички вагони са предадени за скрап - много от тях са шитнати на частни петролни дружества. Твърди се, че от тази далавера, възникнала следствие на контрабандата на горива, Галеви прибират близо 9 милиона долара.
През 1998 г. вътрешният министър Богомил Бонев уволнява Пламен Галев и Ангел Христов от системата на МВР. Не е ясно каква точно е тяхната роля в трафика на наркотици и производството на амфетамин, но е сигурно, че дълги години са подкрепяни от Румен Петков и успешно са източвали държавните железници.
Имената на братя Галеви са свързани и с друга крупна кражба на товарни вагони, собственост на БДЖ. Става въпрос за 1800 широкорелсови вагона, обслужващи фериботния комплекс Варна - Иличовск. През 2001 г. вагоните се оказват собственост на украинска корабоплавателна фирма. Според секретна разработка от 2003 г., част от товарните вагони са продадени на украинския милиардер Константин Жеваго. В сделката като посредници са участвали Пламен Галев и Ангел Христов, а щетата на БДЖ от изчезналите вагони е за около 32 милиона долара.
През 2005 г., месеци преди изборите, въпросът за изчезналите вагони официално бе повдигнат от вицепремиера Николай Василев, който се срещна с руския транспортен министър Игор Левитан и с украинския си колега Евгени Червоненко. Тогава се заговори, че работещата от 1978 г. българо-украинска фериботна линия Варна - Иличовск може да бъде закрита.
Аферата с изчезналите товарни вагони на БДЖ бе потулена.
През пролетта на 2008 г. благоевградския вестник "Струма" разкри, че Галеви източват БДЖ чрез роднински кръг. Оказа се, че тогавашният главен ревизор на инфраструктурата на БДЖ Кирил Ангелов е кум на дясната ръка на ексбаретите Пламен Галев и Ангел Христов - Станко Станкев. В схемата с корумпирани служители на държавните железници попаднаха Георги Гущеров - директор на ремонтните цехове към БДЖ, шефката на депо Дупница Теменужка Благоева, инспекторката Росица Авджийска и Георги Петков - началник "Охрана на труда".
Сигналът бе потулен от тогавашния директор на БДЖ Христо Монов, а прокуратурата отказа да разследва над 50 служители на железниците, ангажирани в престъпната схема за кражби.
През пролетта на 2010 г. в двора на депото в Дупница бяха открити нарязани 3 неизползваеми вагона с общо тегло около 60 тона, подготвени да бъдат предадени в пункта, намиращ се на гърба на депото. Пунктът е собственост на хора от обкръжението на братя Галеви. Оказва се, че в документа за предаване на желязото в изкупвателния пункт стои подписът на Теменужка Благоева.
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

За тези 1000 вагона се изписа и изговори много, но така и не се установи точно какво е станало с тях. По принцип някои от нас помнят, че доста товарни вагони тип Eaos заминаваха към Гърция, натоварени със скрап и не се връщаха. Към Перник имаше също такива състави, към Сърбия също. Неоспорим факт е, че предишни ръководства на БДЖ са продавали цели композиции от товарни вагони на скрап на разни фирми, като неминуемо в такива сделки е нормално да участват и босове от тъмния сектор. А някой да се е сетил за зарязаната от наш персонал някъде из Германия хладилна композиция?! А цистерните за гориво, които са пътували по югоембаргото към Сърбия "празни по документи" и пелнъ дефакто и не са се връщали?!
64.19
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

Е значи пътнически вагони не липсват, т.е. всичко е заради просрочени ремонти :roll:
О, Велики Глъм, върни влаковете от единия център на Вселената до другия, че малките глъмчета да млъкнат, че ми надуват главата

(Русе-Димитровград 4647) :D
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

то вече не знаем последно колко вагона са 600, 1000, 1500, 2000 откраднати вагони, иди разбери :roll:
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

За тези неща винаги се е знаело, просто сега ги вадят на бял свят. Лошото, е че продължава порочната практика един състав да обикаля Балканите и да се връща с "внос". И още колко далавери на хората с телефоните от бялата сграда със златните букви.
Публикувай отговор

Обратно към “Новини и статиии | News and Articles”

Информация