На 7 ноември 2011 се навършват 145 години от построяването на първата железопътна линия на територията на България между Русе и Варна. На 7 ноември 1866 г. тогавашния валия на Туна вилает, Мидхат паша пътува от Русе до Варна без прехвърляне и обявава линията за открита.
http://photo-zona.net/index.php?APP_ACT ... _ID=109941
Из книгата на инж. Димитър Деянов "ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА МРЕЖА В БЪЛГАРИЯ 1866 - 1975", стр. 11:
Начало на железопътните съобщения в България
Не може да се каже, че българският народ е бил някога галеник на съдбата. Напротив, борбите за оцеляване и утвърждаване са главен елемент в нашата история, изпълнена с извисявания, но и с падения. Пораженията върху оформянето и съзряването на българите като европейски народ, нанесени от последното петвековно робство обаче, надминават всичко, те са най-страшните. Защото през епохата, обхващаща втората половина на ХVІІІ и първата половина на ХІХ век, когато свободно развиващите се европейски народи тласнаха науката и техниката с невиждани темпове, направиха най-големите открития, дадоха най-големите изобретения и в края на краищата осъществиха световната научно-техническа революция, когато украсиха градовете си с възхитителни архитектурни шедьоври и великолепни паметници, създадоха най-великите художестевни и музикални произведения, когато култивираха в човека най-съвършени и благородни добродетели и пр., за българите времето беше спряло.
Има ли по-колосална вреда от оная, да лишиш един народ от възможността да разгърне свободно творческите си сили и предприемчивост, енергия и изобретателност, за изграждането на една истинска европейска държава, ведно с останалите свободни народи, тъкмо по времето на описания тотален подем в Европа?
За съжаление, пропуснато е златно време, което не е оползотворено. Това време е загубено безвъзвратно. То принадлежи на историята, но безпорно дава своето негативно отражение върху народопсихологията и изобщо върху качествата на нашия народ.
Съдбата е отредила началото на железопътните съобщения в България да бъде поставено преди създаването на третата българска държава, към края на едно робство, в което най-печалното е, че българите са поставени в състояние на подчиненост от поробител, стоящ далеч по-назад от тях според общочовешките ценности на цивилизацията. В този смисъл бедите, нанесени от турците върху цялостното развитие на нашия народ са неизмеримо по-тежки, ако се сравнят с други случаи от историята, когато владетелят във всяко отношение е издигнат и по-напреднал от поробените.
http://photo-zona.net/index.php?APP_ACT ... _ID=109941
Из книгата на инж. Димитър Деянов "ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА МРЕЖА В БЪЛГАРИЯ 1866 - 1975", стр. 11:
Начало на железопътните съобщения в България
Не може да се каже, че българският народ е бил някога галеник на съдбата. Напротив, борбите за оцеляване и утвърждаване са главен елемент в нашата история, изпълнена с извисявания, но и с падения. Пораженията върху оформянето и съзряването на българите като европейски народ, нанесени от последното петвековно робство обаче, надминават всичко, те са най-страшните. Защото през епохата, обхващаща втората половина на ХVІІІ и първата половина на ХІХ век, когато свободно развиващите се европейски народи тласнаха науката и техниката с невиждани темпове, направиха най-големите открития, дадоха най-големите изобретения и в края на краищата осъществиха световната научно-техническа революция, когато украсиха градовете си с възхитителни архитектурни шедьоври и великолепни паметници, създадоха най-великите художестевни и музикални произведения, когато култивираха в човека най-съвършени и благородни добродетели и пр., за българите времето беше спряло.
Има ли по-колосална вреда от оная, да лишиш един народ от възможността да разгърне свободно творческите си сили и предприемчивост, енергия и изобретателност, за изграждането на една истинска европейска държава, ведно с останалите свободни народи, тъкмо по времето на описания тотален подем в Европа?
За съжаление, пропуснато е златно време, което не е оползотворено. Това време е загубено безвъзвратно. То принадлежи на историята, но безпорно дава своето негативно отражение върху народопсихологията и изобщо върху качествата на нашия народ.
Съдбата е отредила началото на железопътните съобщения в България да бъде поставено преди създаването на третата българска държава, към края на едно робство, в което най-печалното е, че българите са поставени в състояние на подчиненост от поробител, стоящ далеч по-назад от тях според общочовешките ценности на цивилизацията. В този смисъл бедите, нанесени от турците върху цялостното развитие на нашия народ са неизмеримо по-тежки, ако се сравнят с други случаи от историята, когато владетелят във всяко отношение е издигнат и по-напреднал от поробените.
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Mного хубава информация! И отново никой от БДЖ не се сети да направи нещо и да се отпразнува годишнината. Последното до колкото помня беше на 100 години Цариград-Белово с 01.23 и нищо не пречеше сега да запалят 03.12 или 16.01 от Горна и да се направи едно пътуване по линията...
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Най-правило беше да пуснат 2 атракционни влака един от Русе и един от Варна и да се срещнат на гара Хитрино тъй като тя е единствената останала горе-долу "старичка" гара на външен вид . Да се направи някакво малко тържество, да се раздадат в бързите влакове флаери по повод събитието и още много други работи та ако щете и безплатно пътуване на този ден , дано за 150 годишнината се сетят ако изобщо има превоз на пътници все още у нас 

За съжаление всичко пак си остава в сферата на мечтите и намеренията. То и покрай това напечено положение в родните железници, покрай тази стачна готовност, когато всичко завира и закипява...
Още малко история:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1% ... 0%BA%D0%B0


Още малко история:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1% ... 0%BA%D0%B0

Върху две гуми или върху две талиги по две релси!


За 26.26 можете да гледате филма със спомени от 90те години. Не знам някой има ли клипове като моя... ако не значи аз съм ценен за 26.26, защото в Гугъл нищо нямаше за тази машина , но когато качих видеото всеки който напише примерно БДЖ 26.26 и излизат мойте клипове. Който има 1час свободен нека го гледа филма.
Информация
Модератори