Страница 1 от 1

07 064 се провали на спирачната проба.Бесен съм!

Публикувано на: Съб Сеп 17, 2011 8:28 pm
от robokop180
Аз съм шлосер-пневматика в Локомотивно депо-Пловдив.Днес малко неочаквано /бяхме се улисали/ сутринта казаха, че 07 064 отива на спирачна проба.Длъжностните лица ме увериха, че със спирачната система всичко е наред.Много набързо станаха нещата, успях само да проверя на място центробежния регулатор- отчете.Исках да замине човек от нас с машината, но ми отказаха- от моментно присъстващия състав в бригадата никой нямаше правокачване.И така, тръгнаха на път.После ни сюрпризираха неприятно- пробата не беше излязла, станаха скандали, замириса на секира.Шок и ужас.Лично аз в последните дни дадох всичко от себе си- извадихме един електровоз от подемен ремонт, спирачната му проба излезе /по трудния начин обаче/.На следващия ден с един колега направихме демонтаж, ревизия и монтаж на основата на кранмашинист /става въпрос за 43 309/ поради голям пропуск на въздух от деветте бара.И така, седмака го изпуснахме...

Публикувано на: Съб Сеп 17, 2011 8:53 pm
от 42 072.9
Няма да се съгласявате да подписвате нищо в такъв случай.

Публикувано на: Съб Сеп 17, 2011 9:14 pm
от robokop180
Документацията се подписва предварително...

Публикувано на: Съб Сеп 17, 2011 9:16 pm
от Mario Evstatiev
Колега, при ССП на какъвто и да е ТПС, работодателя е длъжен от кнорово отделение да осигури инструктажа и правокачването на поне един от работещите в отделението. При извършване на ССП задължително трябва да присъстват:

1. ИКППП на БДЖ-ЕАД
2. Шлосер Въздушни спирачки(майстор бригада "ВС")
3. Електромонтьор
4. Шлосер общ за дадената серия

В какъвто и да е друг състав екипа, легитимността на пробата е под внимание. В случая, недопускането на спирачкаджия на пробата е пряко нарушение на нормативната уредба за ремонтите и ревизиите на ТПС и сигнализирано на правилното място ще бъде отчетено доста сериозно.

Публикувано на: Съб Сеп 17, 2011 9:19 pm
от Mario Evstatiev
robokop180 написа:Документацията се подписва предварително...
Това пък е пълно нарушение и който ви кара да го правите е за дисциплинарно уволнение. ПРОТОКОЛ ЗА РЕЗУЛТАТ ОТ СКОРОСТНО-СПИРАЧНА ПРОБА СЕ ПОПЪЛВА СЛЕД ИЗВЪРШВАНЕ НА ПРОБАТА И НА БАЗАТА НА ИЗМЕРЕНИТЕ ПАРАМЕТРИ И КОНСТАТИРАНИТЕ РЕАКЦИИ НА СПИРАЧНАТА СИСТЕМА НА ЛОКОМОТИВА. В ПРОТОКОЛ ЗА ССП ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ ВПИСВАТ КОРЕКТНО ОБСТОЯТЕЛСТВАТА: АТМОСФЕРНИ УСЛОВИЯ, ДЕН И ЧАС НА ПРОБАТА, УЧАСТЪК, В КОЙТО ПРОБАТА СЕ ИЗВЪРШВА, ПРИСЪСТВАЩИ НА ПРОБАТА ЛИЦА!

Публикувано на: Нед Сеп 18, 2011 9:46 am
от robokop180
Не, нямам предвид протокол за резултат от пробата, даже не знам такова нещо да се разписва от нас.Исках да кажа, че за спирачна проба /налагат се допълнителни операции/ се дава един допълнителен лист, който трябва да се разпише.Тези операции са например проверка на плътност, проверка действието на двойноотбивачните вентили, проверка действието на влаковата спирачка-задържане, разхлабване и т.н.И сега колегата, който е разписал този лист, не знам какво ще го правят.Но станаха някакви врътки, пробата май ще бъде след три месеца /правят удължение на годността, нещо такова/.Дотогава машината ще работи.Ножът е дървен.

Публикувано на: Нед Сеп 18, 2011 8:58 pm
от Mario Evstatiev
Въпросният лист е протокол за функционална проба и се подписва след като се извърши съответната функционална проба и апаратите бъдат проверени. Кой ТЪПАНАР ви кара да правите незаконосъобразни неща, ебахти!? ТОВА Е СПИРАЧКА БЕ ХОРА!

Публикувано на: Нед Сеп 18, 2011 11:18 pm
от bdz46
С това удължаване след провалената проба излиза, че локомотива работи с негодна спирачка.

Публикувано на: Пон Сеп 19, 2011 8:06 am
от stankos
Ето точно за това удължаване на някой трябва да му се "вземе главата " !
Може ли при провалена спирачна проба да се пуска да работи !
В момента сме на вълна запалени локомотиви ! Силно се надявам следващата да не е от отказали спирачки !

Публикувано на: Вто Сеп 20, 2011 6:58 pm
от robokop180
Доколкото разбрах, спирачните разстояния са покрити, само центробежният регулатор е отказал.Центробежният регулатор е екстра, която при бърз режим вкарва до или около 7,8 бара в спирачните цилиндри, с което намалява спирачния път.Нормално, без тая екстра, в спирачните цилиндри постъпват около 3,8 бара.Точно това е и смисълът да се качвам на локомотива за пробата- за да мога, при отказ, да сменя центробежния регулатор.

Публикувано на: Чет Дек 29, 2011 8:40 pm
от robokop180
Три месеца по-късно е излязла пробата.

Публикувано на: Съб Дек 31, 2011 6:25 pm
от vesko7
То направо си звучи като Коледен Подарък :)

Публикувано на: Чет Яну 05, 2012 8:44 pm
от robokop180
Да се не надяваш...